خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک حقوقدان: این رقص جرم نیست

در پی رقص چند دختر بچه در مراسم روز زن در برج میلاد در حضور شهرداری تهران و واکنش‌های متعدد تعداد زیادی از مسوولان و دستور برای تعقیب برگزار کنندگان، یک حقوقدان و وکیل دادگستری ضمن تاکید بر اینکه اطلاعیه دهندگان با اصول قانونی آشنایی نداشتند، گفت: در مورد حرکات موزون دختربچه‌هایی که به سن رشد نرسیده‌اند و فعل آن‌ها ناشی از لهو و لعب و شادی غیر متعارفی نبوده، شناختن آن به عنوان مفسده و مخالف با عفت عمومی، بازی با کلمات است و ما نمی‌توانیم خواسته‌های خودمان را به مواد قانونی تسری دهیم.

نعمت احمدی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: انسان یا صغیر است یا کبیر و رشید است و از طرفی رقص به معنایی در اصطلاح عامه به حرکاتی می‌گویند که به قصد لذت و تفریح است، در نتیجه در یک جلسه‌ی رسمی و در روزی جشن اگر حرکاتی انجام شود، شما نمی‌توانید از لحاظ قانونی آن را خلاف شرع تلقی کنید.

احمدی ادامه داد: جای تعجب است که این همه مساله در شهرداری اتفاق افتاد و شهردار جدید لیست عظیمی از تخلفات گذشته را ارائه کرد و بحث املاک نجومی مطرح شد، کسی دردش نگرفت اما اگر  به طور مثال عنوان جرمی هم برای آن داشته باشیم که بچه‌هایی آمدند که در مناسبتی شرکت کردند، اعتراض‌هایی شده است. آقای شهردار اگر مراسم را ترک می‌کرد، تبعات بسیار بدتری داشت. آیا توهین به کودک نمی‌شد؟

احمدی درباره‌ی جنبه‌ی حقوقی این موضوع توضیح داد: البته هیچ ماده‌ی قانونی راجع به این موضوع وجود ندارد. اگر می‌گویند که منافی عفت عمومی باید عمل و فعل مجرمانه انجام شود که منافی عفت عمومی باشد که این فعل اصلا مجرمانه نیست و اینکه عده‌ای می‌گویند که باعث ترویج فساد و بی اخلاقی بوده است؛ حرف بی ربطی زده‌اند، آنها نه آشنا به اصول قانونی هستند و نه آشنا به آن اصل جشنی که گرفته بودند.

وی همچنین ادامه داد: جرم را قانونگذار تعریف کرده که می‌گوید فعل یا ترک فعل مجرمانه که برای آن مجازات تعیین کرده است. در مورد حرکات موزون دختربچه‌هایی که به سن رشد نرسیده‌اند و ناشی از لهو و لعب و شادی غیر متعارفی نبوده، شناختن آن به عنوان مفسده و به عنوان اخلاق عمومی، بازی با کلمات است، ما نمی‌توانیم خواسته‌های خودمان را به قانون تسری دهیم.

احمدی درمورد واکنش‌هایی که به رقص کودکان شده بود، گفت: اگر ملتی در مورد تصرف بیت‌المال واکنش نشان نداد ولی درمورد رقص بچه‌های کوچک واکنش نشان داد، یک جای کار می‌لنگد. آن‌هایی که برای این مطلب اطلاعیه می‌دهند اما چشمشان را روی آن مسایل می‌بستند این‌ها تصمیمات جناحی است نه تصمیمات خداپسندانه. این‌ها اگر درد دین و خدا را داشتند به حرف حضرت علی ع توجه می‌کردند که اگر بیت المال را کابین زنانتان کرده باشید، آن را پس خواهم گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب حقوقدان! خلط مبحث فرمودین! کسی منکر برخورد با مفاسد اقتصادی نیست ، اما عدم برخورد با مفاسد اقتصادی مجوز هنجار شکنی دینی هم نیست برادر. مراجع تقلید دینی رقص به قول شما دختربچه ها را در اون مراسم مصداق لهو و لعب و مفسده آور می دانند و شما که تخصصی در این امر ندارید، لطفا اظهار نظر نفرمایید اولا. در ثانی برگزاری چنین مراسم لهو و لعبی حتی اگه از سوی اون دخترکان مجرمانه نباشه، از سوی برگزار کنندگان آن که یک نهاد حکومتی است، بی تردید مجرمانه است، چون قبح شکنی و توهین به ارزش های دینی است. از خدا بترس، چون بابت گفته های خودت باید قیامت پاسخگو باشی!

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا