خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت نارضایتی مردم از نگاه پزشکیان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که ما ندانیم در چه جایگاهی قرار داریم و بدون توجه به امکانات خود وعده داده و توقعاتی در مردم ایجاد کنیم، نتیجه‌ آن موجب نارضایتی مردم  خواهد شد،  باید نسبت به اندازه‌ بودجه و امکانات خود برای مردم سفره پهن کرده و وعده دهیم. .

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جمع نمایندگان شورای استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که «نباید به مسائل زیست محیطی بی‌توجه شد»، اظهار کرد: طبیعت را از بین نبریم، اگر به محیط زیست بی‌توجه شویم خداوند سیلی محکمی به ما خواهد زد که صدای آن بعدا شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: احترام به محیط زیست و حیات وحش ضروری است‌. با توجه به این‌که حفظ طبیعت جزو اصول مسلم توسعه است نباید معادلات  قاعده طبیعت را بر هم بزنیم، در تمام دنیا حفظ محیط زیست و طبیعت اصل مسلم است در نتیجه فکر خود را به کار انداخته و براساس عقل و تفکر محیط زیست را حفظ کنیم.

وی با بیان این‌که «برای احیای دریاچه ارومیه باید اقدامات اساسی و علمی براساس اعداد و ارقام انجام شود»، گفت: با توجه به اعداد و ارقام، میزان بارندگی  برداشت و تبخیر در این منطقه مشخص است پس ما نباید شعار دهیم بلکه باید فکر اساسی کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان شورای شهرستان‌ها در استان خواستار شناسایی پتانسیل‌های هر شهرستان شد و گفت: پیشنهاد می‌کنم برای تحقق طرح ایده پردازی، در گام اول ظرفیت‌ها، زیرساخت و نیروی انسانی شهرستان‌ها مشخص و شناسایی شود تا خروجی‌های این امکانات را بتوان محاسبه کرد.

وی افزود: شوراها می‌توانند در راستای توسعه و پیشرفت استان با تکیه به خود اقدامات زیادی انجام دهند، معتقدم مشارکت مردمی در توسعه و پیشبرد اهداف بهتر از اتکا به دولت است بنده مشکلات شما را در مجلس شورای اسلامی هر طور که لازم باشد پیگیری می‌کنم. اگر به صورت کارشناسی تصمیم بگیریم می‌توان راه درستی برای پیشبرد اهداف ترسیم کرد، باید پتانسیل‌ها شناسایی شده و نسبت به آن‌ها حرکت کنیم؛ چرا که هر کس بدون علم و اطلاعات قبلی عمل کند راه درستی را طی نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که «ما باید اول جایگاه خود را در جامعه مشخص کنیم»، افزود: تا زمانی که ما ندانیم در چه جایگاهی قرار داریم و بدون توجه به امکانات خود وعده داده و توقعاتی در مردم ایجاد کنیم، نتیجه‌ آن موجب نارضایتی مردم  خواهد شد،  باید نسبت به اندازه‌ بودجه و امکانات خود برای مردم سفره پهن کرده و وعده دهیم.

پزشکیان با اشاره به پروژه‌ی راه‌های ارتباطی استانآذربایجان شرقی گفت: ما باید بودجه را اولویت‌بندی کنیم؛ نه این‌که پروژه‌ای را نیمه کاره رها کرده و پروژه‌ی جدیدی را شروع کنیم، بلکه پروژه‌های نیمه کاره‌ استان را  به ترتیب اولویت بندی به بهره برداری برسانیم، نباید بدون کارشناسی و فکر حرکت کنیم چرا که به نتیجه‌ای نخواهیم رسید و در این وسط بیت المال به هدر می رود.

وی با بیان این‌که «در جهان داشتن داده و اطلاعات در هر کاری لازمه حرکت و تحقق اهداف است»، اظهار کرد:  معتقدم اصلی‌ترین راه رسیدن به اهداف کارشناسی در اموراست، ما در کشور بدون داده و اطلاعات ، تحقیق و بررسی تصمیم می گیریم.

وی بیان کرد: طبق آیات قرآن، خداوند متعال می‌فرماید؛ کسانی که آیات ما را نادیده گرفته و مراعات نمی کنند در دره  سقوط خواهند کرد؛ ما ۴۰ سال است که انقلاب کردیم ولی چرا باید در جامعه ما رشوه خواری، رانت و قاچاق وجود داشته باشد؟ به دلیل این‌که قانون و قاعده را رعایت نکرده‌ایم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در بخش دیگر سخنانش با بیان این‌که «هیچ سالی به اندازه‌ سال ۹۶ بودجه برای راه آهن میانه- تبریز اختصاص داده نشده است»، گفت: اقدامات اجرایی این پروژه به خوبی پیش می‌رود، در خصوص پروژه «ماکو _ تبریز»، «بازرگان _  تبریز» قراردادها بسته شده و به دنبال فاینانس هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا