خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حجاب را به کوری چشم مخالفان اجرا می‌کنیم»

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی برای منکوب کردن اصل مساله حجاب، عبارت ‘حجاب اجباری’ را به کار برده و قصد دارند مملکت اسلامی را به هم بریزند.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد خاتمی روز جمعه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مشهد افزود: همه مراجع و حتی کسانی که به دین آشنا هستند حجاب را در متن دین و از احکام و قوانین مسلم آن دانسته اند و از طرفی مگر می توان مملکت را بدون قانون اداره کرد؟

وی گفت: یک عمامه به سر که باید حافظ دین باشد در همین مشهد برای دل خوشی چهار نفر گفته است حجاب اجباری نیست در حالی که حجاب در اصل دین و غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: حجاب از احکام دین است و ما آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می کنیم چرا که انقلاب اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام است .

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این مسائل نیز به علت تبلیغی که دشمنان علیه حجاب کرده اند توسط چند زن و دختر بی توجه به حجاب که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده اند آغاز شد و مدیریت این کار هم به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در پایگاه اینترنتی اش تبلیغ می کند زنان کشف حجاب کرده و فیلم و عکس برایش بفرستند.

وی همچنین به اصل اسلامی مراوده نداشتن زن با مرد نامحرم اشاره و بیان کرد: با شاغل بودن بانوان مخالف نیستیم اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند زمینه ساز و بستر گناه است، باید زن ها و مردها هر کدام در یک مکان مجزا فعالیت کنند.

خاتمی گفت: بحث تفکیک جنسیتی در مکانهای کاری یعنی بستر پاکی را فراهم کردن و اینگونه است که شخصیت بانوی مسلمان با عفاف رشد و تعالی می یابد.

وی با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: باید به همان مقدار که به عزاداری ائمه اطهار(ع) اهمیت می دهیم به شادی میلاد آنان نیز اهمیت دهیم، اعتدال در مکتب ما جاری است و نباید به ما بگویند ما شیعه گریه هستیم. بر اساس کلام معصوم شیعیان در شادی اهل بیت پیامبر(ص) شاد و در حزن و غم آنان محزونند.

خاتمی ادامه داد: البته شادی ما شادی اهل بیتی است نه شادی غربی. گناه ، معصیت و عبور از خطوط قرمز خدا در شادی غربی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تجلیل از بانوان در روز مادر به سمت دادن هدایای سنگین رفته است که فرهنگ شایسته ای نیست، شایسته این است که مادران در کنار دادن هدایا تکریم و تجلیل شوند و نباید قضیه هدایا جنبه مادی پیدا کند، آنچه در هدیه مهم است ابراز محبت است هر چند به زبان جاری شود و در جمله ای گفته شود.

وی تاکید کرد: بیش از هدایای مادی هدیه معنوی مهم است که مادر از عمق جانش باور کند فرزندش دوستش دارد ولی متاسفانه این قبیل احساسات و حریم ها در غرب افول کرده است .

وی خاطر نشان کرد: مساله هدیه و ابراز محبت در روز ولادت حضرت زهرا(س) ستودنی است و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و توسط امام خمینی(ره) بنیان نهاده شد ، انقلاب اسلامی ما برای احیای مکتب آمده است که این مباحث را زنده می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا