خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقاومت خبرگزاری دولت در برابر استیضاح وزیر برای گرانی خودرو

ایرنا، خبرگزاری دولت، روز ششم فروردین ماه در گزارشی با عنوان «پشت پرده تلاش یک نماینده برای استیضاح وزیر صمت» که ساعاتی بعد آن را حذف کرد، لطف الله سیاهکلی نماینده‌ی قزوین را تنها پیگیر استیضاح خواند.

به گزارش انصاف نیوز، هر چند نامی از این نماینده نیامده اما در بخشی از گزارش ایرنا با میان‌تیتر «نماینده‌ای که شاسی بلند می‌خواست»، به حرف یک سال و نیم پیش او اشاره شده هر چند به دلیل او اشاره‌ای نشده است.

سیاهکلی در مهرماه سال ۱۳۹۹ در واکنش به طرح دریافت دناپلاس توسط نمایندگان مجلس، گفته بود: «من برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی بلند می‌خواهم، اگر این ماشین را بفروشم با ۴۰۰ میلیون تومان اضافه هم نمی‌شود شاسی بلند خرید» [ایلنا]

ایرنا اما با دفاع از عملکرد وزارت صمت، در مورد سیاهکلی نوشته است: «یکی از نکات قابل توجه در این باره این است که حواشی درخواست خودرو شاسی بلند به جای دنا پلاس توسط همین نماینده مطرح شده بود و هنوز از فضای رسانه‌ای کشور کم رنگ نشده است. این موضوع گواه دیگری است بر منفعت طلبی شخصی نماینده مورد نظر در طرح استیضاح وزیر صمت. بنابراین، شکی در این وجود ندارد که خبر نخ‌نمای استیضاح وزیر صمت که به کرات از سوی یک نماینده و چند رسانه خاص مطرح می‌شود بیش از آنکه پیگیری حقوق مردم باشد، پیگیری منافع فردی خاص باشد. حال سوال اینجاست که آیا این طرح استیضاح برآمده از یک وظیفه قانونی است یا اهداف خاصی را دنبال می کند و اینکه آیا همکاران وی در مجلس خبر دارند که نماینده پیگیر استیضاح، پیش‌تر و در یک سهم خواهی عجیب، به دنبال انتصاب یکی از بستگان خود به عنوان یکی از معاونین وزیر صنعت بود؟»

سیاهکلی: افزایش قیمت خودرو منطقی نیست

سیاهکلی، چهارم فروردین ماه با بیان اینکه در سال جدید استیضاح وزیر صمت را پیگیری می‌کنیم، گفت: مهم ترین علت خواسته نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر صمت، مشکلات در حوزه خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس،  در گفت‌وگو با ایلنا درباره تصمیم نمایندگان مجلس نسبت به استیضاح وزیر صمت گفت:

«تعداد امضاهای استیضاح وزیر صمت از تعداد مورد نیاز و مجاز بیشتر است و در ابتدای سال جدید استیضاح وزیر صمت را پیگیری می‌کنیم.

دلیل اصلی نمایندگان مجلس برای خواسته استیضاح وزیر صمت مشکل در بخش خودرو است. برای ارزیابی عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه‌ها به زمان بیشتری نیاز است اما علت اصلی نمایندگان موافق استیضاح وزیر صمت، مشکل ایجاد شده در صنعت خودرو است. در حال حاضر درباره عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه‌ها نظراتی وجود ندارد و ما هم معتقدیم که در این باره اظهار نظر زود است. 

مهمترین محور استیضاح افزایش قیمت خودرو است. وزیر صمت باید درباره افزایش قیمت خودرو و مشکلات در این حوزه پاسخگو باشد.

در حالی که مردم برای خرید خودرو با زحمت زیاد ثبت نام کردند با جهش قیمت خودرو مواجه شدند. این میزان افزایش قیمت خودرو منطقی نیست و مردم نسبت به این وضعیت ناراضی هستند و تصمیم افزایش قیمت خودرو غیر کارشناسی بوده است.

ساختار صنعت خودرو سازی در کشورمان درست نیست و مردم خودرو تولید داخل را چند برابر قیمت جهانی را خریداری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌ای که آقای فاطمی امین برای اخذ رای اعتماد مطرح کرد، افزایش کیفیت خودروهای تولیدی داخل بوده اما در اجرای این برنامه اقدامی انجام نشده است.    

همانطور که گفتم مهم ترین علت خواسته نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت مشکلات ایجاد شده در بحث خودرو است اما از دیگر دلایل خواسته برای استیضاح وزیر صمت نحوه نظارت بر واگذاری معادن است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یاد آقای ربیعی افتادم ایشون هم می گفت نماینده درخواست های بیجا میدند و اگر قبول نکنی استیضاح می کنند واقعا که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا