خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ با رهبر کره‌شمالی «گفت‌وگو» می‌کند نه «مذاکره»

وزیر خارجه آمریکا با متفاوت خواندن «گفت‌وگو» و «مذاکره»، گفت که رئیس‌جمهوری این کشور و رهبر کره‌شمالی در حد «گفت‌وگو» خواهد بود و نه «مذاکره».

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در پی اعلام موافقت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با رهبر کره‌شمالی، خبرنگاران از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که به جیبوتی سفر کرده‌، پرسیدند که چه تغییری سبب اتخاذ این تصمیم از سوی ترامپ شده است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت دونالد ترامپ «برای مدتی» آماده گفت‌وگو و دیدار با «کیم جونگ اون» بود اما روز پنجشنبه تصمیم گرفت که «زمان مناسب» فرا رسیده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «از نظر رئیس‌جمهور اکنون این زمان فرا رسیده است.»

رکس تیلرسون در عین حال درباره فرق «گفت‌وگو» و «مذاکره» توضیح بیشتری نداد.

روز پنجشنبه «چونگ ایوی یانگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی، خود مستقیما پیام رهبر کره‌شمالی را به دونالد ترامپ رساند. پس از دیدار با دونالد ترامپ او به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کیم جونگ اون برای ملاقات را پذیرفته است.

در این زمینه، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که پس از دیدار هیات کره‌جنوبی از کره‌شمالی و سفر این هیات به واشنگتن برای کاخ سفید مشخص شد که تغییری در موضع پیونگ‌یانگ به‌وجود آمده است که به موافقت دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جون اونگ منجر شد.

رکس تیلرسون گفت: «ژست او (رهبر کره‌شمالی) بود که به نحو چشمگیری تغییر کرد. صادقانه بگویم که این تغییر برای ما هم کمی غافلگیرکننده بود.»

در حالی که دونالد ترامپ در برهه‌ای از «آتش و خشم» در برابر کره‌شمالی سخن می‌گفت، رکس تیلرسون به موازات برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک ابراز خوش‌بینی‌ می‌کرد.

در ماه‌های اخیر واشنگتن سیگنا‌ل‌های غیرهمگون به کره‌شمالی فرستاده است.

در عین حال به گفته رکس تیلرسون، پاسخ مثبت دونالد ترامپ به دعوت رهبر کره‌شمالی، «تصمیمی از سوی خود رئیس جمهور» بوده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا