خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«صلاحیت شکایت از لیلا حاتمی را ندارد»

یک حقوقدان و وکیل دادگستری به دنبال صحبت‌های لیلا حاتمی در جشنواره‌ی برلین درباره‌ی اعتراض و شکایت یک مادر شهید و فراخوان او برای همراهی دیگر مادران شهید گفت: اظهار عقیده جرم نیست اما به طور کلی در این مورد به جز دادستان کسی صلاحیت شکایت و درخواست مجازات ندارد.

نعمت احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: اظهار عقیده جرم نیست. حتی در اسلام هم گفته شده است که گفتن کفر، کفر نیست و به فرض اینکه حرفی با عقاید من و شما هم‌سو و همراه نبوده است، نمی‌توانیم بگوییم که این حرف یا عمل جرم است اما هزینه کردن از خون شهدا گناه است. تفاوت است بین کسی که هیاهو می‌کند و کسی که نقدش را بیان می‌کند. اگر ما پیرو قرآن هستیم، قرآن می‌گوید اخبار مختلف را بشنوید و بهترین آن را انتخاب کنید. چرا می‌خواهیم فقط وطن پرستی و خون شهدا برای خودمان باشد؟!

احمدی در پاسخ به اینکه « آیا مادر شهید معترض می‌تواند شخصا از لیلا حاتمی شکایت کند یا خیر؟» گفت: اولا عمل خانم حاتمی جرم نیست اما اگر مطلبی جرم باشد، دو جنبه دارد، اگر جنبه‌ی عمومی داشته باشد، دادستان مدعی است و اگر کسی معترض است باید برود به دادستان اعلام کند. اگر هم جنبه‌ی خصوصی دارد شخصا باید شکایت کند. در اینجا این افراد نمی‌توانند شاکی باشند. این افراد حداکثر می‌توانند به عنوان گزارشگر این موارد را اطلاع دهند نه اینکه درخواست مجازات بدهند. از طرفی که آن چیزی که خانم حاتمی گفت، بیان عقایدشان بود و  اسلام نیز معتقد به آزادی عقیده و بیان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این خانمی که از لیلا حاتمی شکایت کرده حتما جاهل بوده که باید می رفته از خانم بشار اسد یعنی اسماء خانم شکایت کنه که در مجامع عمومی بدون حجاب و روسری حاضر میشه . دیگه دارند به بازی می گیرند یک عده هر چیزی رو !!!!!!
    به هر حال این نوع شکایت ها هیاهوهای هیچ و پوچه و هیچ ارزشی نداره.

    7
    5
    1. مگه علی شکایت، بی حجابی خانم حاتمی بوده نابغه؟!
      فکر هم میکنی حرف میزنی یا فقط میخوای هیاهوی هیچ و پوچ و بی ارزش کنی؟

      2
      1
  2. مادر شهیدی که عزیزترین دارایی اش را فدا کرده گناهکار است!!!
    اما سرکار خانم حاتمی که در یک تریبون رسمی و بیربط (که داعیه غیرسیاسی بودن دارد) از کسانی که خون ریخته اند حمایت میکند کاملا محق و آزاد است!!!
    وجدان هم خوب چیزی است.

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا