خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خسارت کشاورزان اصفهان تا پایان هفته پرداخت می شود»

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا دو سال آینده آبگیری تونل سوم کوهرنگ انجام و سال ۹۸ آبگیری و سال ۹۹ بهره برداری آن انجام می شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر در جمع خبرنگاران، به پرداخت خسارت کشت کشاورزان تا پایان هفته جاری اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم حق کشاورزان به زودی پرداخت شود.

وی با اشاره به بودجه مجمع نمایندگان استان، گفت:در سال جاری برای  نخستین بار خط دوم انتقال آب به یزد حذف شد و قرار است آب از طریق لوله وارد شود، اما نمایندگان اصفهان به این امر معترض هستند و  معتقدند این موضوع باید از طریق تونل انجام شود تا اصفهان بتواند از آب استفاده کند.

وی ادامه داد: 92 میلیارد تومان کل اعتبارات مجمع نمایندگان استان است که چیزی حدود یک سوم آن برای احداث تونل سوم کوهرنگ در نظر گرفته شده است. هم چنین قرار است با مشارکت فولاد مبارکه بخشی از هزینه های ساخت این تونل تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس تصریح کرد: احداث تونل سوم به دو مانع برخورد کرده است، نخست نبود اعتبارات و شکایت های زیست محیطی موانع ساخت این تونل هستند که با برگزاری جلسات مختلف این موضوع رفع شد و هفته گذشته قرارداد پیمانکار دوباره منعقد و وی متعهد به ادامه ساخت شد، محیط زیست نیز اجازه داد تا دو سال، ساخت این پروژه پیگیری شود و قوه قضاییه هم در این راه همکاری لازم را داشته است.

فولادگر با بیان اینکه اصلاح رژیم آبی بر اساس مصوبات شورای عالی آب و اجرای صحیح آن، عدم برداشت های بالادست و غیرقانونی در استان اصفهان و اصلاح الگوی مصرف از راهکارهای احیای زاینده رود است، افزود:اصلاح الگوی مصرف آب و صرفه‌جویی چه در صنعت و چه در مصرف شهری به همراه احیای حق آبه‌ها می‌تواند به اندازه یک تونل آب را بازگرداند، برخی استان‌های پایین دست تصمیم گرفتند که از خلیج فارس آب شیرین کنند و به استان خود بیاورند و وزیر نیرو موظف به خرید است و خط انتقال دوم آب به یزد امسال از بودجه حذف شد و اگر تونل بهشت آباد نیز اجرا شد خط اول انتقال آب به یزد هم قطع خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به گزارش حداکثر تولید داخل اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این گزارش و قانونی به همین نام، شرکت های دولتی و غیر دولتی که از بودجه دولتی استفاده می کنند باید ابتدا اطمینان پیدا کنند که پروژه مورد نظرشان، در داخل اجرایی نمی شود و سپس آن پروژه را به کشورهای دیگر واگذار کنند، البته این قانون خلاهایی داشت که از طریق آن بیشترین حجم واردات انجام می شد که آن را نیز اصلاح کردیم.

فولادگر اضافه کرد: قانون کسب و کار دو ماه در صحن علنی مجلس منتظر قرائت شدن است و در صورتی که در این هفته قرائت نشد به سال آینده موکول می شود. این قانون به صورت کامل اجرا نشده است و در حوزه کسب و کار اشکالات بسیاری وجود دارد.

وی  با اشاره به وجود کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: ریاست این کارگروه با استاندار و این قانون مصوبه هیئت وزیران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و طی این ۵-۶ ساله اخیر، این مبلغ مدام افزایش یافته است، گفت: این نقدینگی سرگردان است و هر روز در یک بازاری می رود و امروز وارد بازار ارز شده است، این در حالی است که بزرگ ترین مشکل صنعتگران امروز نبود نقدینگی است و برای همین هم ارزش پول ملی کاهش یافته است.

فولادگر با بیان اینکه برای کنترل بازار ارز، سود نرخ دوباره به ۲۰ درصد رسید، افزود: از این طریق تمامی زحمات دولت از بین رفت  و این درحالی است که راه حل اصلی این است که نقدینگی را  وارد صنعت کنیم.

وی  با اشاره به بودجه سال 97ادامه داد: به دلیل اینکه در سال آینده انتخابات برگزار نمی شود بدون شک فضای کشور آرام تر خواهد شد که این امر منجر به انجام یک سری اصلاحات در قیمت ها مانند سوخت و هدفمندی یارانه ها می شود.همچنین تبصره مشارکت‌های عمومی و خصوصی، اوراق مشارکت، پیگیری اسناد خزانه و حذف سه دهک درآمدی بالا به صورت تدریجی از دیگر اصلاحات بودجه 97 است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان اینکه در ردیف بودجه تولید، دولت هیچ اعتباری در نظر نداشت، افزود: اما طی توافقاتی ۵ هزار میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شد که البته اصفهان کم ترین بودجه را می گیرد.

فولادگر خاطر نشان کرد: استان اصفهان هم چنان در پایین ترین ردیف دریافت بودجه و مالیات قرار دارد، به طوری که به لحاظ درآمدی چهارم، از لحاظ سرانه ای رتبه هفتم و در دریافت اعتبارات عمرانی در رتبه سی ام کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری برای نخستین بار خط دوم انتقال آب به یزد حذف شد و قرار است آب از طریق لوله وارد شود، اما نمایندگان اصفهان به این امر معترض هستند و  معتقدند این موضوع باید از طریق تونل انجام شود تا اصفهان بتواند از آب استفاده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به بودجه نوسازی فرودگاه ها اشاره کرد و افزود: براساس تبصره ۱۰ بودجه و بند الحاقی دوم این لایحه برای توسعه فرودگاه های کشور بسیار راه گشا است و این بند شامل فرودگاه اصفهان  نیزمی شود.

فولادگرادامه داد: بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و خانواده های هدف ۷ هزار میلیارد تومان است. هم چنین موضوع مالیات بر درآمدها  برای حقوق های تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیات، حقوق های تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باید  ۱۰ درصد مالیات، تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۵ درصد و شش برابر این میزان به بالا یعنی ۱۴ میلیون تومان، ۳۵ درصد مالیات بر درآمد پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: منابع صندوق فولاد از 2500 به 3100 میلیارد تومان برای سال آینده افزایش  خواهد یافت.

فولادگر به آمارهای اشتغال اشاره کرد و گفت: این آمارها بر اساس میزان اعطای تسهیلات داده می شود و اشتغال جدید مشخص نیست، به گفته مرکز آمار در صورتی که ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار شغل ایجاد شود، سطح اشتغال فعلی حفظ می شود، اما مهم تر از مشکلاتی که قانون کار دارد، مشکلات فضای کسب و کار مطرح است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا