خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت مهم نیویورک تایمز «تنش جدید در توافق هسته ای»

تيم سردبيرى نيويورك تايمز که در موارد نادر و مهم یادداشت می نویسد، در یادداشتی با تاکید بر این که كنگره ی آمريكا با تصويب لايحه ی ويزا، به اميد ایران صدمه زده، خطاب به ايران و آمريكا توصیه کرده است: اجراى توافق نياز به مديريت قوى در هر دو كشور دارد.

به گزارش بخش ترجمه ی انصاف نیوز، در این یادداشت مهم آمده است: روزنامه هاى ايران مرتب مى نويسند كه رفت آمد خارجى ها به ايران زياد شده و همه منتظرند که بعد از لغو تحريم ها، رابطه ی تجارى با غرب تقويت شود و ايران از انزواى چند ساله در بياد. اما كنگره ی آمريكا با تصويب لايحه ی ويزا، به اين اميد صدمه زده است.
این یادداشت با تصریح به این که «درست است كنگره گفته لايحه ی ويزا يك تحريم نيست، اما این کار مغاير با روح توافق اتمی است»، درباره ی این لایحه به تفاوت وضعیت ایران با چند کشور دیگر اشاره کرده است:

«حساسيت روى سفر به عراق و سوريه براى امنيت آمريكا، به نظر منطقي مي آید. حتى سودان هم محل عبور و مرور افراطيون بوده است. اما حساسيت روى سفر به ايران چيزى جز يك حركت سياست نيست. اما تعجب آور این که عربستان كه از حاميان افراطيون در منطقه است و تركيه كه در سالهاى اخير محل عبور و مرور افراطيون به سوريه بوده، در ليست كشورها نيستند».

در ادامه به موقعیت کنونی ایران در منطقه ی خاورمیانه اشاره شده است: «درست است كه ايران حامى حزب الله و حماس و در نتيجه در فهرست حامى تروريسم [آمریکا] است اما باید توجه داشت که ايران در حال جنگ با داعش است».
همچنین درباره ی رفتار طرف ایرانی در این یادداشت آمده است: «تندروها در ايران و در آمريكا از پا ننششته اند و مرتب در صدد هستند که توافق را به هم بزنند، البته ايران هم در این باره سهم خودش را داشته است؛ مثلا بازداشت خبرنگار واشنگتن پست، جيسون رضاييان يا دو آزمايش موشكى در ماه هاى اخير كه موارد با اين كه مغاير با توافق نيست، اما مغاير با تحريم هاى شوراى امنيت است».
تیم سردبیری نیویورک تایمز در ادامه تاکید کرده است: اما در مجموع توافق دارد به سمت درستى مي رود. ايران قرار است موجودى اورانيوم غنى شده اش را به خارج بفرستد و قدم هاى مهمى در جهت انجام توافق برداشته است که البته در ازای آن قرار است تحريم ها برداشته شود.

در ادامه ی این یادداشت، درباره ی برخی رفتارهای اعضای کنگره تصریح شده است: سنگ اندازى در راه اجراى توافق اشتباه است؛ مثل تصمیم ٣٦ عضو كنگره كه مى خواهند در سال جديد، يك سرى از تحريم ها را تمديد كنند.
تیم سردبیری نیویورک تایمز در نهایت خطاب به ايران و آمريكا نوشته است: اجراى توافق نياز به مديريت و رهبرى قوى در هر دو كشور دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا