خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت یک شاهد عینی از اتفاقات دانشگاه امیرکبیر

شعار جمعی از دانشجویان «بسیجی واقعی همت بود و باکری»

یکی از شاهدان عینی تجمع اعتراضی امروز – 20 اسفند –  در دانشگاه امیرکبیر می‌گوید که نیروهایی منتسب به یکی از نهادهای دانشجویی وابسته به بیرون از دانشگاه باعث ایجاد درگیری شدند که دانشجویان معترض خطاب به آن‌ها شعار می‌دادند «بسیجی واقعی همت بود و باکری».

این دانشجو که در تجمع امروز حضور داشته است به خبرنگار انصاف نیوز گفت:  فضا در ابتدا آرام بود اما نیروهای منتسب به یک نهاد سعی داشتند که با کارهای مختلف از جمله هل دادن دانشجویان ، شعارها و تقاضای اعدام دانشجویان بازداشت شده فضا را متشنج کنند. با پرچم ها و چوب‌هایی که در دست داشتند بچه‌ها را می‌زدند. شعار دانشجویان تجمع کننده «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، بسیجی واقعی همت بود و باکری، دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد و بلندگو مال تو حرف حق مال ما.» بود.

وی ادامه داد: چون صدای بلندگو خیلی زیاد بود به همین دلیل تجمع‌کنندگان معترض به بازداشت دانشجویان راه افتادند که به سمت جلو حرکت کنند و مسیرشان را عوض کنند. جریان مخالف سعی داشت که با چوب زدن یا هل دادن بچه ها را متوقف کند. بچه‌های معترض بلندگوی کوچکی هم داشتند که صدایش زیاد بلند نبود اما آن‌ها با کاتر سیم آن را پاره کردند. مداوم حمله می‌کردند تقریبا دو دقیقه یک بار. این وضعیت به گونه‌ای بود که یکی از دختران تجمع کننده در بین حمله کننده‌ها نفسش بند آمد و چند دقیقه‌ای بیهوش بود.

این شاهد عینی در تشریح جزئیات اتفاقات امروز گفت: دانشجویان تجمع کننده نمی‌خواستند فضا به سمت خشونت برود و تجمع مسالمت آمیز باشد اما نیروهای منتسب به […] سعی داشتند که تشنج ایجاد کند به همین دلیل تجمع کنندگان دوباره به مکان اصلی تجمع بازگشتند. در آنجا بچه‌ها بالای پله‌ها ایستاده بودند که دانشجویان منتسب به […] حمله کردند و آن‌ها را با لگد پایین انداختند. پرچم ها را از چوب آن جدا کرده بودند و حالا فقط با چوب خالی بچه‌ها را می‌زدند.

وی با اعتراض از عملکرد انتظامات افزود: انتظامات هیچ کاری نمی‌کرد، فقط یک گوشه ایستاده بود. حتی به یکی از دانشجویان تجمع کننده که از مراسم فیلم می‌گرفت حمله کردند و گوشیش را به زمین انداختند. دور دانشجویان تجمع کننده جمع شده بودند و آن‌ها را هل می‌دادند و با چوب می‌زدند. حتی از خواندن بیانیه هم جلوگیری می‌کردند. به محض اینکه می‌خواست صحبتی شود، شروع به الله اکبر گفتن می‌کردند و شعار «اعدام باید گردد» می‌دادند.

او از چگونگی پایان یافتن تجمع امروز گفت: یکی از مسوولان دانشگاه آمد و خواهش کرد که تجمع تمام شود. در حالی که تجمع تمام شده بود و بچه‌ها صلوات فرستادند  و خواستند مکان را تجمع را ترک کنند، بازهم حمله کردند و بچه‌ها را با چوب زدند. یکی از بچه ها از نیروهای منتسب با […] (که مرد کت و شلواری بزرگی بود) پرسید که مگر شما انتظامات نیستید؟  گفت نه من آمدم که آدم بزنم. کامل شفاف بود که لباس شخصی‌ آمده است. در آخر هم باتوجه به حمله‌هایی که می‌شد و  تجمع کنندگان نمی‌توانستند بیانیه را بخوانند. بیانیه را بین تجمع کنندگان پخش کردند.

6768898564545 6768898564547 6768898564546


روایت فارس

خبرگزاری فارس در خبری با تیتر «ایستادگی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در مقابل ساختارشکنان/ فضای دانشگاه آرام است» درباره‌ی این تجمع نوست:

ظهر امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با برگزاری یک تجمع غیرقانونی و سردادن شعارهای ساختارشکنانه علیه قوه قضائیه برای ساعاتی فضای این دانشگاه را متشنج کردند.

بنابراین گزارش، ساعاتی بعد و با ادامه این روند، جمع دیگری از دانشجویان که نتواستند در برابر برخی شعارهای ساختارشکنانه سکوت کنند با سردادن شعارهایی در حمایت از انقلاب و نظام تلاش کردند دانشجویان ساختار شکن را از محل تجمع پراکنده کنند ولی با رفتار خشونت آمیز تجمع کنندگان روبرو شدند.

  تجمع کنندگان نسبت به بازداشت دانشجویان مرتبط با حوادث دی‌ماه سال جاری اعتراض داشتند و در شعارهای خود اینگونه بیان می‌کردند که دانشجو هر اقدامی انجام داد نباید با او برخورد شود.

این دانشجویان که برخی از آنها در تشکل‌‌های دانشجویی اصلاح طلب فعالیت می‌کنند، از شب‌های گذشته با انتشار برخی شب‌نامه‌ها و با اشتراک گذاشتن دعوتنامه در فضای مجازی تلاش داشتند دانشجویان دانشگاه امیرکبیر را برای حضور در تجمع امروز با خود همراه کنند.

به گفته برخی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، عده‌ای از بیرون از دانشگاه با خط‌دهی به برخی جریانات در دانشگاه تلاش دارند فضای دانشگاه را ملتهب کنند، همچنین شنیده شده برخی از دانشجویان تجمع کننده روز گذشته با یکی از افراد سیاسی بیرون از دانشگاه دیدار داشته‌اند.

به گزارش فارس، برخی از رسانه‌های معاند نیز از همان ابتدای برگزاری تجمع تلاش داشتند واقعیت را به‌گونه‌ای دیگر نشان دهند. گفتنی است این تجمع دقایقی پیش با ایستادگی دانشجویان به پایان رسید و فضای دانشگاه امیرکبیر هم‌اکنون آرام است.

تجمع اعتراضی به بازداشت دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر

تکمیلی/ بیانیه تجمع امروز – یکشنبه – امیرکبیر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این کارها رو میکنن که واژه بسیجی آن مفهوم مقدسِ دوران جنگ را از داست داد و تبدیل شد به تداعی گر [این اعمال]

    13
    1
  2. همه ی ما موظفیم که آرامش کشور و نظم و قانون را رعایت کنیم درغیر این صورت همه متضرر می شویم.الآن در زمانه ای زندگی می کنیم که دنیا مثل یک دهکده می ماند.تمام رفتارها و برخوردهای مارا. مردم جهان می بینند و به قضاوت می نشینند.نباید با رفتارهای نه چندان خوبمان آبروی خودمان را لکه دار کنیم.به ضرر کشورمان و ملت بزرگ ایران تمام می شود.با احترام به همدیگر و گفت و گو تمامی مشکلات قابل حل هستند.همه ی ما هموطن بوده و دریک کشور و یک شهر زندگی می کنیم.شاخ و شونه کشیدن به هم نشانه فتوت و جوانمردی نیست.ماکه به دنیا درس ادب و مروت آموخته ایم.این رفتارهای بچه گانه زیبنده ی ما نیست.دست در دست هم داده و برای رفع گرفتاری ها تلاش کنیم.

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا