خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهار دلیل زیباکلام درباره شبهه‌ناک بودن استیضاح وزرا

صادق زیباکلام با ذکر چهار دلیل گفت معتقد است استضیاح سه وزیر دولت حسن روحانی از سوی مجلس به دلیل ملاحظات سیاسی است نه توان اجرایی آنها.

به گزارش ایلنا، صادق زیباکلام (استاد دانشگاه) با انتشار یک فایل تصویری از خود گفت: هرچه می‌خواهم خوش‌ببنانه و صادقانه به موضوع استیضاح علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) و محمود کشاورزی (وزیر جهاد کشاورزی) نگاه کنم، نمی‌توانم باور کنم این وسط مساله دیگری وجود ندارد و قبول کنم صرفا این استیضاح به دلیل ناکارآمدی اجرایی آنهاست.

زیباکلام با اشاره به نخستین دلیل خود گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و حتی از زمان مشروطیت که قانون اساسی و مجلس داشتیم چنین چیزی نبوده که بخواهند سه وزیر را هم‌زمان باهم استیضاح کنند؛ آنهم در هفته پایانی سال.

این استاد دانشگاه در توضیح دومین دلیل خود گفت: وقتی به این سه وزیر نگاه می‌کنم، می‌بینم معدل توان اجرایی‌شان در دولت آقای روحانی اگر یک سر و گردن بالاتر از سایر وزرای کابینه نباشد قطعا پایین‌تر هم نیست. نه آقای حجتی، نه ربیعی و نه آخوندی، از سایر وزرای کابینه دولت آقای روحانی پایین‌تر نیستند.

زیباکلام با اشاره به نکته سوم شبهه‌ناک بودن این استیضاح گفت: اگر طیفی سیاسی را در میان وزرای دولت از چپ و اصلاح‌طلب تا میانه و سپس اصولگرا رسم کنیم، می‌بینیم که این سه وزیر اتفاقا دقیقا در طیف اصلاح‌طلب و چپ قرار می‌گیرند.

او همچنین با ذکر چهارمین دلیل خود گفت: می‌شود گفت این سه وزیر کسانی هستند که از طرف نماینده‌های مجلس بیشترین خرده‌فرمایش‌ها نسبت به آنها بوده است. به خصوص نسبت به آقای علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سازمان تامین اجتماعی. همچنین در مورد آقای آخوندی به خاطر پست‌ها و سمت‌هایی که می‌توانست به خاطر خواهش و توصیه نماینده‌ها بدهد و نداد.

زیباکلام تصریح کرد: همه این مسائل باعث می‌شود نتوانم قبول کنم که این سه وزیر را به واسطه مسائل اجرایی استیضاح می‌کند. فکر می‌کنم مجلس از آنها ناراحت است. نمی‌توانم قبول کنم همه چیز همان‌طور است که می‌بینیم. من با بند بند وجودم با تئوری توطئه مخالفم اما هرجور نگاه می‌کنم که چه باعث شد مجلس بخواهد این سه وزیر را زیر خط اتش بگذارد نمی‌فهمم. فکر می‌کنم این استیضاح متاسفانه ناشی از ملاحظات سیاسی است نه توان اجرایی این سه وزیر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا