خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات حمله‌ی موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه | «محدود بود و تمام شد»

رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا مي گويد اولين هدف يک مرکز پژوهشي سوريه بود. وي افزود تلاش شد در اين حملات خطر بروز تلفات براي روس‌ها به حداقل برسد. ژنرال دانفورد گفت اين موج حملات هوايي تمام شده است. وي افزود در اين حملات از هواپيماهاي جنگنده استفاده شد

به گزارش خبرآنلاین،  رئيس جمهور آمريکا پيش از ورود بازرسان سازمان ملل براي تحقيق درباره وقوع حمله شيميايي به سوريه، تجاوز نظامي خود را به سوريه آغاز کرد.

ترامپ درحال اعلام حملۀ هوایی به سوریه

رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد عمليات حمله به سوريه شروع شده است. دونالد ترامپ ساعاتی پیش در نطقي رسمي از کاخ سفيد گفت: «هموطنان آمريکايي ام، دقايقي پيش من به نيروهاي مسلح ايالات متحده دستور دادم تا حملاتي دقيق عليه اهدافي صورت بدهند که به قابليتهاي تسليحات شيميايي سوريه مرتبط هستند. ترکيبي از عمليات نيروهاي مسلح فرانسه و انگلستان (با آمريکا) در جريان است. ما از هر دو کشور مذکور تشکر مي کنيم.

ترامپ با اشاره به ايران و روسيه گفت: « درعين حال، امشب پيامي براي دو دولتي داريم که بيش از همه مسئول حمايت، مسلح کردن و تامين مالي رژيم اسد هستند. روسيه بايد تصميم بگيرد که آيا به حرکت در اين مسير تاريک ادامه بدهد يا اينکه در جايگاه نيرويي براي صلح و ثبات، به کشورهاي متمدن ملحق شود. اميدواريم سرانجام روزي با روسيه و حتي ايران کنار بياييم و شايد هم اين اتفاق رخ ندهد. حرف من (براي چنين روزي) اين است که ايالات متحده پيشنهادهاي زيادي دارد. ايالات متحده بزرگترين و قدرتمندترين اقتصاد را در تاريخ جهان داراست. ايالات متحده که در سوريه با شمار اندکي از نيروهايي که از آنها استفاده کرد توانست باقيمانده هاي داعش را نابود کند، هرکاري که لازم باشد انجام مي دهد تا از مردم آمريکا محافظت کند.»

ترامپ در ادامه افزود:« در يک سال گذشته حدود يکصد درصد از سرزمينهايي که زماني در عراق و سوريه در کنترل به اصطلاح خلافت دولت اسلامي عراق و سوريه (گروه وهابي-صهيونيستي داعش) بود، آزاد شد و اين گروه (در اين مناطق) نابود شد.»

وي افزود : ايران نبايد از نابودي گروه تروريستي داعش در منطقه سود ببرد.

خبرگزاري رويترز در همین حال گزارش داد، شاهدان از شنيده شدن صداي انفجارهاي قوي در دمشق خبر دادند و گفتند دود از بخش شرقي اين شهر به هوا برخاسته است.

تلويزيون سوريه اعلام کرد ارتش سوريه با پدافند هوايي با حملات هوايي مقابله کرده است.

شبکه تلويزيوني الحدث اعلام کرد، خبرهاي رسيده حاکي است فرودگاه مزه، مرکز پژوهش ها در برزه، جمرايا و مصياف در سوريه مورد هدف قرار گرفتند.

ترزا مي نخست وزير انگليس مي گويد اين حملات محدود و هدفمند است و تنش ها را در منطقه تشديد نمي کند و هر اقدامي براي پيشگيري از آسيب ديدن غير نظاميان محتمل است.


نخست وزير انگليس گفت به نيروهاي مسلح اين کشور اجازه داده است حملات هماهنگ شده اي را براي متوقف ساختن توان نظام سوريه در استفاده از تسليحات شميايي انجام دهند. وي افزود هيچ جايگزيني براي استفاده از نيروي نظامي عليه سوريه وجود ندارد.

ترزا مي گفت حمله به سوريه ورود به جنگ داخلي نيست و براي تغيير حکومت نيز نخواهد بود. وزارت دفاع انگليس مي گويد چهار فروند جت جنگنده تورنادوي اين کشور در حمله به سوريه مشارکت داشتند.

وزارت دفاع انگليس افزود از موشکهاي پرتاب شونده از زيردريايي ها عليه تاسيسات نظامي در فاصله 24 کيلومتري غرب حمص استفاده شده است. پيش از وقوع حملات هوايي به سوريه چندين جنگنده انگليس از پايگاه هوايي اين کشور در قبرس به هوا برخاستند.

به گفته يک مقام آمريکايي، در حمله آمريکا به سوريه که اهداف چندگانه داشت، از موشک هاي کروز تاماهاک استفاده شده است.

امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه از دستور به ارتش فرانسه براي مداخله در سوريه به همراهي آمريکا و انگليس خبر داد.

وزير دفاع آمريکا اعلام کرد: زمان آن رسيده است که جنگ داخلي سوريه با حمايت از روند مذاکرات ژنو پايان يابد.

جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا مي گويد واشنگتن و متحدانش اين بار شديدتر از سال گذشته به سوريه حمله کردند.

وزير دفاع آمريکا اعلام کرد هدف حملات به دمشق، حکومت سوريه است.

جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا اعلام کرد، ما ديگر برنامه اي براي ادامه حملات نداريم و تدابير بعدي از اختيارات دونالد ترامپ، رئيس جمهوري، است.

وزير دفاع آمريکا گفت حملات هوايي امروز به سوريه روز گذشته نهايي شده بود.

وزير دفاع آمريکا اعلام کرد حملات آينده به اين بستگي خواهد داشت که بشار اسد در آينده از تسليحات شيميايي استفاده کند يا خير.­

ژنرال جوزف دانفورد رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا مي گويد اولين هدف يک مرکز پژوهشي سوريه بود. وي افزود تلاش شد در اين حملات خطر بروز تلفات براي روس‌ها به حداقل برسد.

ژنرال دانفورد گفت اين موج حملات هوايي تمام شده است. وي افزود در اين حملات از هواپيماهاي جنگنده استفاده شد.

پنتاگون اعلام کرد، براي حمله به اهدافي در سوريه با روسيه هماهنگي نداشتيم.

يک مقام ارشد سوريه اعلام کرد اگر حملات پايان يافته باشد، به عنوان حمله محدود محسوب خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا