خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سند سلامت اجتماعی تدوین می‌شود

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین سند سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: سند سلامت اجتماعی در دست تدوین است و تمام جلسات مرتبط با این سند با دستگاه های مرتبط برگزار شده و اردیبهشت ماه سال 97 تقدیم شورای اجتماعی کشور می شود.

«حبیب الله مسعودی فرید» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیرماه سال جاری، شورای اجتماعی کشور با حضور رئیس جمهور تشکیل و در آن مصوب شد تا سیاست های سلامت اجتماعی تدوین شده و به این شورا ، ارائه شود که محوریت تدوین این سیاست ها برعهده سازمان بهزیستی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهارچوب سند سلامت اجتماعی را تدوین کردیم و نشست‌هایی با نخبگان، انجمن های علمی، صاحبنظران، سازمان های مردم نهاد و نمایندگان تمام دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور و شورایاری ها برگزار کردیم.
وی اظهار داشت: هدف ما در سند سلامت اجتماعی این است که بتوانیم رویکردها و راهکارهای اصلی برای ارتقای سلامت اجتماعی را فراهم آوریم تا براساس آن ، انسان ها ارتباط بین فردی بهتر و حضور موثرتری در جامعه داشته باشند و علاوه برآن ، ساز و کارهای حمایت اجتماعی به گونه ای باشد که از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

سلامت اجتماعی و آسیب های اجتماعی دو روی یک سکه هستند
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سلامت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی، دو روی یک سکه هستند.
مسعودی فرید افزود: در سلامت اجتماعی به تمام شرایط و شاخص های فردی ، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا جلسات درباره سند سلامت اجتماعی با دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور به پایان رسیده و تا پایان فروردین ماه سال آینده نیز ویرایش اول آن تمام شده و اردیبهشت ماه سال 97 تقدیم شورای اجتماعی کشور می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وی یادآور شد:طبق ماده 57 احکام دائمی برنامه های توسعه، سازمان بهزیستی کشور ،متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با استفاده از مددکاری و مشاوره است و براساس آن دبیرخانه سلامت اجتماعی نیز از چهار ماه قبل تشکیل شده است.

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا