خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چهارشنبه‌سوری به جنگ خیابانی تبدیل شده»

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: رویکرد مسولان فرهنگی و نادیده گرفتن جشن‌های کهن در پیدایش پدیده شوم در چهارشنبه سوری نقش دارد.

به گزارش ایسنا، «زهرا صدراعظم نوری» در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری یک مراسم سنتی و آیینی است که از فرهنگ چندهزار ساله به یادگار مانده است، گفت:‌ اما این روزها سرو وصداهای گوش خراش باعث شده این جشن به یک جنگ خیابانی تمام عیار تبدیل شود که فرسنگ‌ها از آداب این زمان فاصله دارد.

وی با بیان اینکه علل مختلفی در پیدایش این پدیده مؤثر است گفت: این ساز نا کوک فرهنگی به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شده که مهمترین آن را در رویکرد فرهنگی مسئولان جستجو کرد چرا که اصرار به نادیده گرفتن جشن‌ها و رویدادهای کهن و برخورد مقابله‌ای و رو در رو قرار دادن این آیین‌ها با فرهنگ دینی زمینه ساز بسیاری از بحران شده است.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری پدیده غیرقابل پیش‌بینی نیست و می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا شاهد صحنه‌های دلخراش نباشیم گفت: نقش مدیریت شهری در زمینه کاهش رفتارهای خشونت‌آمیز مهم است اما علاوه بر آماده‌باش آتش‌نشان‌ها باید نسبت به طراحی و نسبت بیلبوردهای آموزشی و … اقدام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا