خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض پزشکان تجمع کننده در مقابل وزارت بهداشت +عکس و متن 3 نامه

در پی تجمع جمعی از پزشکان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی مقابل وزارت بهداشت در اعتراض به سیاست های این وزارتخانه که با برخورد با معترضان همراه بود جمعی از آنها با نوشتن نامه هایی به رییس جمهور و وزیر بهداشت اعتراض خود به این برخوردها را اعلام کرده اند. همچنین رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به این اتفاق اعتراض کرد.

دکتر عباس آقازاده مسرور، رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در متنی که تصویر آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، با عنوان «جامعه‌ی پرشکی خشونت، قهر و اهانت را برنمی‌تابد!»، نوشته است:

روز شنبه 26 / 10 / 94 گروه کثیری از همکاران رادیولوژیست به منظور ملاقات با مسوولین به محل وزارت بهداشت – درمان مراجعه و خواستار ورود به سالن اجتماعات و ملاقات برای طرح خواسته‌ها و مطالبات حرفه‌ای خود می‌شوند. متاسفانه با این تجمع مدنی و آرام ایشان برخورد قهرآمیزی صورت گرفته و برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با پزشکان، به روش‌های قهرآمیزی توسل جسته شده و بی توجه به خواسته‌ی ایشان برای گفتگو و پرسش و پاسخ، با رویه‌ای تند و غیرقابل انتظار، با این همکاران برخورد شده است.

صرفنظر از اصالت خواسته‌های این همکاران و هر نتیجه‌ی کارشناسی که در اثر بحث و گفتگو می‌تواند حاصل شود، اینگونه عکس العمل‌ها به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و بی تدبیری و رویه‌ی قهر و خشونت را در برابر اجتماعات آرام و صلح آمیز جامعه‌ی پزشکی، محکوم می‌کنیم.

جامعه‌ی خدوم پزشکی پس از سالیان دراز خدمات ایثارگرانه در سخت‌ترین روزهای دفاع مقدس و خدمات صادقانه در اولین سنگرهای سلامتی و بهداشت مردم شهید پرور میهن اسلامی‌مان، با اینگونه رفتارهای اهانت‌آمیز از تصمیم خود برای ارتقای سلامتی مردم و پیگیری خواسته‌های برحق و مطالبات اصیل خویش دست برخواهد داشت. صلابت و استواری صفوف متحد پزشکان و شاغلین حرفه ی پزشکی، با این اقدامات قهرآمیز خدشه‌دار نخواهد شد.

 

همچنین متن نامه ی جمعی از پزشکان حاضر در تجمع به رییس جمهور و وزیر بهداشت که نسخه ای از آنها در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می آید.

نامه به وزیر بهداشت

جناب آقاى دكتر هاشمى، وزير محترم بهداشت و درمان، سلام عليكم، روز شنبه مورخه بيست و شش ديماه هزار و سيصد و نود و چهار، نزديك به هزار نفر از متخصصين راديولوژى كشور جهت احقاق حقوق صنفى خود جلوى ساختمان وزارت بهداشت تجمع كردند كه با درايت و تدبير مثال زدنى شما مورد استقبال باتوم و فحاشى انتظامی قرار گرفتند. بيست و ششم ديماه را همزمان با سالروز فرار شاه از ايران بايد سالروز ضرب و شتم پزشكان توسط جنابعالى نيز در تاريخ ثبت كرد. عملكرد آن مقام محترم بر عليه پزشكان و خدشه دار شدن شأن و منزلت آنان همواره مورد انتقاد و رنجش همكارانتان بوده است ولى مواجهه آنان با زره پوشان باتوم به دست و بازداشت آنها را كسى شايد در خواب هم نميديد.

وزير گرامى! بر فرض كه متخصصين اين مملكت مطالباتشان برحق نبود. شرط ادب آن است كه محترمانه با آنان به گفتگو مى نشستيد نه اينكه زنان و مردان پزشك را بسپاريد به باتوم هاى بيرون از غلاف. جناب دكتر هاشمى! روزى همه ی اين وزارت ها و دفتر و دستك ها تمام خواهد شد و برخواهيد گشت ميان همين پزشكان. طورى نشود كه نتوانيد توى چشمانشان خيره شويد، نتوانيد از كنارشان عبور كنيد و سرتان را بالا بگيريد. ايكاش جاى قاضى، ظريف بودى اى وزير. آقاى وزير! ادب مرد به از دولت اوست…

نامه به رییس جمهور

رييس جمهور محترم جناب آقاي دكتر روحاني، باسلام واحترام فراوان. يادم مي آيد كه در مناظره ی انتخاباتي در يك شاهكار فرموديد: من حقوقدان هستم نه سرهنگ! و آنچنان اين جمله به دل نشست كه به نظر در تاريخ هم ماندگار شد. اما اين درد نامه را به اين خاطر نوشته می شود كه به دنبال مشكلاتي كه براي متخصيصن راديولوژي و رزيدنت هاي آنها با وزارت بهداشت پيش آمده و در طي دو ماه رايزني انجمن راديولوژي ايران و هيات بورد تخصصي با معاونان درمان وآموزش وزارت متبوع، که به دنبال صدور يك بخشنامه توسط معاونت درمان روی داد و با توجه به عدم دست يابي به نتيجه اي منطقي، پزشکان متخصص و دستیاران اين رشته تصمیم گرفتند که در برابر ساختمان وزارت بهداشت که خانه ی ماست تجمعی داشته باشند و صدای خود را مستقیما به گوش تصمیم گیرندگان برسانند. امری که گذشته از مسبوق به سابقه بودن، حق مدنی و قانونی آحاد مردم است، اما همانگونه که احتمالاً باخبر شده ايد متاسفانه پیش از حضور پزشکان، وزارت خانه و خيابان هاي اطراف آن به محاصره نيروهاي انتظامي درآمده بود. در بدو حضور شك كردیم كه چه خبر است و گارد ویژه اینجا چه می کند؟ غافل از اين كه اين گارد براي ممانعت از اعتراض مدنی پزشکان راديولوژيست و حضور آنان در صحن خانه ی خود، خیابان ها را به تسخیر در آورده بود!

آقاي رييس جمهور! در طي ٤ تا ٥ ساعتي كه با همكاران پزشك در حوالي وزارتخانه بوديم، چه توهين ها و تحقيرهایی كه ناباورانه نصيبمان نشد. بعضی فرزندان اين مرز و بوم و همکاران رزمنده، جانباز و فرزند شهید با فشار به داخل ماشين هاي ون كه از داخل قفس بندي شده بود هل داده شدند، خودروهایی كه انشاءالله گذر هيچ هموطني به داخل آن نيفتد چه برسد به نخبگان و تحصيلكردگان و پزشكان و علي الخصوص يادگاران جهاد وشهادت.
آقاي رييس جمهور! باور کنید ما نيامده بوديم از ديوار وزارتخانه بالا برويم، قصد پایین کشیدن هیچ پرچمی و پرتاب کوکتل مولوتف را هم نداشتیم و قرار نبود شیشه ای بشکنیم یا ساختمانی را تصرف کنیم و بعد پیروزمندانه عکس سلفی بگیریم! اگر هم چنین بود باز بر اساس سنت مٱلوف، توجیهی برای چنین برخوردهایی نداشت و سوگند به خداوند که حاضر نيستيم به اندازه ی ارزني به مردم و مملكتمان زیان و آسيبي برسد. اما انتظار داشتيم، وزارتخانه نشینان بهداشت، خواسته ی منطقي ما را بشنوند و حضورا پاسخ منطقی بدهند همانگونه كه در سال ٩٢ شنيدند و پيگيري كردند، اما چه سود كه نه فقط نشنيدند، بلكه همه ارزش هاي اسلامي و انساني را هم به سخره گرفتند.
آقاي رييس جمهور! اين روز سیاه در تاريخ وزارت بهداشت و براي جامعه ی پزشكي به يادگار خواهد ماند. شما حقوقدانيد، انتظار ما اين بود و هست كه زیردستانتان را نیز در این مدت به کاربرد روش های منطقی، حقوقی و شايسته در اجرای برنامه ها و تصميمات خود ترغیب و موظف کرده باشید. این کمترین انتظار ما از تمام وعده هاست که دادید!

153222345555 153222345556 153222345557 153222345558 153222345559

34646456

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وزیر پایداری که به جای جواب اعتراض به نخبگان این کشور باتوم نشان می دهد

  2. جناب وزیر درست است که ثروت هزار میلیاردی شما از راه حلال کسب شده است ؛ اما ممکن است اطرافیانتان در وزارت بهداشت هم قصد دستیابی به چنین ثروت افسانه ای را داشته باشند .در این بین چه راهی بهتر از واردات تجهیزات پزشکی با حداقل سود 100 درصد !
    خوب برای کسب نان حلال کلان نیاز به ورود دستگاههای بسیار زیاد است !
    حال چه کنیم ..
    چه دستگاهی جذاب تر از سونوگرافی ، مخصوصا اگر قانون منع دریافت تعرفه توسط غیر رادیولوژیست هم توسط وزارت فخيمه لغو شده باشد و …
    خوب با یک حساب سرانگشتی اگر سالی ده هزار دستگاه (فقط !)برای افراد غیر رادیولوژیست وارد شود با سود 50 میلیونی (حداقل) به ازای هر دستگاه ، میشود سالی پانصد میلیارد تومان سود خالص .
    گور بابای ارز مملکت ..
    اقتصاد مقاومتی را هم دیگران رعایت کنند !
    جناب وزیر ! انجام سونوگرافی توسط آحاد جامعه اشکال ندارد .
    به خطر افتادن سلامت مردم اشکال ندارد .
    تحمیل هزینه به بیمار و بیمه ها اشکال ندارد .
    مشت آهنین و حمله گاز انبری و پلیس ضد شورش و بازداشت پزشکان در دولت تدبیر و امید اشکال ندارد.
    راستی چه خوب شد که شما آمدید تا دیگر هیچ رادیولوژیستی جنس مخالفش را سونوگرافی نکند !
    کاش وزرای پیش از شما نیز یک جو غیرت داشتند .
    راستی برنامه تان برای سایر تخصص ها چیست ؟
    وقتی که پزشک و بیمار گرمای نفس یکدیگر را در پشت دستگاه معاینه چشم احساس میکنند و یا به چشم یکدیگر خیره میشوند ، رگ غیرت تان برجسته نمی شود ؟
    فکری هم به حال جراحی های ناحیه باسن و لگن و پستان بکنید که سخت به افکار شما نیازمندیم .
    وقتی که چهره رسانه ای شما را با سیاستها و افکار باطنی تان مقایسه میکنم ، منتظر پایان دوران وزارت شما میمانم ..
    راستی اگر عمرتان به ظهور آقا امام زمان رسید ، دفاعی در قبال اعمالتان دارید ؟
    وای به روزی که در آخرت بخواهید پاسخگو باشید !
    راستی مگر کسی با چنین قدرت و ثروتی میمیرد ؟!

  3. وزیر محترم…
    ایا احیانا اگر نیویورک رفتی اونجا هم پزشکان رو با ماشین حمل سگ جابجا میکردن؟؟
    راستی اونجا اگر با پرستاراش صحبت میکردی با انگلیسی بلد بودی میفهمیدی سونوگرافر بازم واسه رادیولوژیست کار میکنه ….
    اها یادم رفت بگم در دوره تو مردم هم بالطبعت هر روز توی گوشی پزشکانت میزنند …مبارکت باشه

  4. متاسفانه اين خبرها رو كه ادم ميشنوه بيشتر ياد داعش ميفته تا دولت تدبير واميد

  5. خوب از همین راهها 1000 میلیارد بدست میاد وزیر یا اطرافیان جناح فتنه تشریف بردن تو کار فروش تجهیزات سونوگرافی و…
    والا از عقل جلبک هم بر نمیاد که کسی بتونه 3 ماهه کار متخصص انجام بده
    لعنت

  6. چگونه وزارت بهداشت حرف از کارشناسی بودن تصمیماتش میزند در حالی که در تصمیم گیری اخیرش در مورد واگذاری روش تشخیصی سونوگرافی به تمامی رشته ها به هیچ وجه نظر بزرگان رشته رادیولوژی و سونوگرافی را جویا نشده است؟
    چگونه وزیر بهداشت حرف از علمی بودن تصمیمش میزند در حالی که برعکس کتابهای رفرنس و معتبر دنیا عمل میکند؟
    اگر وزیر بهداشت به بر حق بودن تصمیم خود اطمینان دارد چرا در پشت نیروهای گارد باتوم به دست و زره پوش پنهان شده است؟او پزشک است و ما هم پزشکیم پس چرا از بحث علمی میترسد؟
    چرا از رسانه ملی و بیان کلماتی غیر واقع و هیجانی برای پیشبرد اهداف شخصی خود استفاده میکند؟
    صد البته که او نیز تمام واقعیت را میداند ولی خودخواهی و غرور و خود برتر بینی چشم و گوش او را کور و کر کرده است و خود را مانند تمام صاحبان قدرت بالاتر از دیگران میداند.
    مساله خود ارجاعی در رشته پزشکی و همچنین درخواست اقدامات تشخیصی توسط پزشکان وقتی که آن اقدام تشخیصی توسط خود پزشک درخواست کننده انجام میشود و هزینه مالی آن نیز به خود پزشک درخواست کننده پرداخت میشود روشی بسیار خطرناک برای سرکیسه کردن بیماران است آن هم به روشی کاملا قانونی و غیر قابل پیگیری.
    فهم این مطلب بسیار آسان و واضح است ولی چه یود که سعدی می فرماید:
    با سیه دل چه سود گفتن پند/نرود میخ آهنی در سنگ

  7. من به نمایندگی از جمعی از دندانپزشکان عمومی این متن رو برای اقای وزیر ارسال میکنم جناب وزیر محترم من وهمکاران من ازشما انتظار داریم که برای بهترشدن اوضاع بهداشتی مردم گام بردارید شما که خودتان بهتر ازهمه استحضار دارید مشکل بهداشت دهان مردم با اموزش بهداشت ازسطوح پایین اموزشی حل میشه با این راه حلی که شما انتخاب کردید منظورم راه اندازی مراکز ارزان قیمت هست فقط وفقط هدر دادن سرمایه های ملی هست چون همانطور که میدانید متاسفانه متریال باکیفیت دندانپزشکی وارداتی هست وباراه انداختن مراکز که باتوجه به پایین بودن قیمت باید متریال ارزان استفاده شود که همان بهتر که نشود چراکه نتیجه از اول مشخص هست .ما ازشما تقاضا داریم برای تصمیم گیریهای کلان با مشاورین زبده واگاه مشورت کنید اخر این برنامه ریزیها از اول مشخص میباشد همه این برنامه های بدون مطالعه مختوم به شکست میباشد باهزینه اقتصادی وانسانی ازجیب ملت

  8. آقای وزیرگناه ما این است که مثل شما دچار تحول دردیدگاه نشده ایم ذکات تحول درونیتان صبر بردرخواست جامعه رادیوولوژی است.
    یادتان هست همین دو سال پیش قبل از وزیر شدنتان در دفاع از حقوق صنفی چشم پزشکان فعال بودید اگر این رادیولوژیست های خواهر مادر سونو کن ذهنتان را مشوش کرده و شاید ۲ سال قبل بخوبی به ذهنتان متبادر نشود آدرس می دهم “همان دو سال پیش که بعلت کاهش تعرفه جراحی کاتراکت مشغول دفاع تمام قد از حقوق صنفی بودید” استاد فکر کنم که اون موقع (منظورم همون دو سال پیش) سنتان از مرز ۴۵ سالگی گذشته بود و بی شک در کوله بار تجاربتان مشقات و تجارب و دلاوریهای سالهای جبهه و جنگ را نیز داشتید با این همه آگاهی از هر جهت چه دنیا و چه عقبا باز دفاع کردید از حقوق صنفی و اعتراض کردید به کاهش تعرفه این جراحیه شایع.
    استاد در حدود ۶ ماه قبل در سخنرانی که در مجمع پزشکان داشتید فرمودید که دیدگاهتان دچار تحول قابل توجه شده و قبل از این فقط به منافع صنفی توجه می کردید اما با دیدن نیازهای مردم بیشتر به مصالح همین مردمی که قبلا بیشتر زحمت جراحی های چشمشان به گردنتان بوده توجه می کنید و منافع صنفی برایتان کمرنگ یا بی اهمیت شده است.
    استاد جالب است از حضار در اون جلسه تا حدی انتظار داشتید این تحول قابل توجه در دیدگاهتان را درک کنند و متوجه شوند.
    اما استاد سوال اینجاست که چرا شما این درک را از جامعه رادیولوژی پیدا نکردید که ما هنوز مثل شما این تحول در دیدگاه را پیدا نکردیم و در حال دفاع از حقوق صنفیمان هستیم، شما که با گذر این سالهای عمر و تجربیات جبهه و جنگ تازه دچار این تحول شده اید پس طبیعیست که ما همزمان با شما به این مطلوب دست نیافته باشیم.
    جناب وزیر ما را در حد همان ۲ سال خود تصور می کردید و با باتوم و گارد ویژه به مانمی تاختید.
    گناه ما دفاع از حقوق صنفیمان بود مثل شما که ۲ سال پیش همین کارا کردید همین

  9. داستان موقعی که حسن هاشمی دنبال پول بود و الان بقیه رو متهم می کنه . وقتی کای کاتاراکت رو زمان طریقت می خواستن کم کنن …

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تعرفه‌های چشم‌ پزشکی به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد

     

    به رغم تلاش‌ و رایزنی‌های مکرر انجمن چشم‌پزشکی ایران با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه اخیر اعضای هیأت مدیره انجمن با سرپرست وزارتخانه مذکور، چشم‌انداز روشنی در مورد تعرفه جراحی بیماری‌های چشم دریافت نشد اما وزیر بهداشت بر کاهش نیافتن تعرفه‌های کنونی تأکید کرد.

    دکتر سید “حسن هاشمی” دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران ضمن اعلام این خبر گفت: «پس از  انتصاب جناب آقای دکتر طریقت به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیأت رئیسه انجمن چشم‌پزشکی ایران برآن شد تا براساس وظایف محوله و برای حمایت از چشم‌پزشکان کشور، پیگیر بحث تعرفه‌ها و شایعات پیرامون کاهش ضریب k جراحی کاتاراکت شود؛ مسائلی که پس از مدتی سکوت، با تغییر مدیریت کلان وزارتخانه دوباره مطرح شده بود.

    به همین منظور در جلسه‌ای که روز دوشنبه 7/11/91 با حضور دکتر طریقت برگزار شد، اعضای هیأت مدیره انجمن  به بیان دیدگاه‌های خود و جامعه چشم‌پزشکی مبنی بر لزوم افزایش تعرفه‌های جراحی به ویژه در بیماری‌های سطح چشم و رشته‌های استرابیسم و گلوکوم  و دلایل آن  پرداختند.»

    رئیس هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران افزود: «در ادامه این جلسه دکتر طریقت به چشم‌پزشکان اطمینان داد که تعرفه‌ها برای بخش‌های خصوصی و دانشگاهی که متقاضی خودگردانی نیستند، تغییر نخواهد کرد.»

    وی در مورد نتیجه مباحث جلسه فوق نیر توضیح داد: «پس از تبادل‌نظر و جمع‌بندی مباحث مطروحه در این نشست، می‌توان نتیجه گرفت چشم‌انداز روشنی – حداقل در کوتاه مدت- برای موضوع تعرفه‌ها وجود ندارد.»

    دکتر هاشمی ضمن درخواست از جامعه چشم‌پزشکان کشور برای همگامی با هیأت مدیره انجمن به منظور تأمین نیازهای صنفی اعلام کرد:« لازم است کل جامعه چشم‌پزشکی کشور درباره این موضوع حساسیت به خرج دهد تا نه تنها تعرفه‌ها کاهش نیابد بلکه در جایی که ضرورت ایجاب کند، بتوان تعرفه‌ها را افزایش داد.»

    لازم به ذکر است در این جلسه علاوه بر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر کل انجمن چشم‌پزشکی ایران، دکتر احمدیه، دکتر نیک اقبالی، دکتر جباروند بهروز، دکتر ژاله رجوی به عنوان اعضای هیأت مدیره انجمن و همچنین دکتر منصوری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر فقیهی رئیس بیمارستان طرفه، دکتر جوادی مدیر گروه چشم دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدربیع رئیس بخش چشم بیمارستان امام حسین(ع) نیز حضور داشتند.

     

  10. واقعا جاي تاسفه .من راديولوزيست نيستم ولي واقعا وقتي خبر رو شنيدم ناراحت شدم جناب دكتر هاشمي شما فكر مي كنين با اين لحن صحبت كردن و حساس كردن مردم براحتي از شاهكاري كه كردين يه حماسه جديد براي كسب محبوبيت كاذب ميسازين اما حقيقتا حرفهايي كه در مورد حرص نزدن و كسب مال حلال و …رو خودتون باور دارين بر فرض ما باور كرديم.جواب خداوند رو با همين سفسطه بازي ميدين

  11. اقای دکتر قاضی زاده هاشمی وقتی تو فامیلت اسم قاضی رو یدک می کشی ،وقتی پزشکی وبا همکارانت این گونه برخورد می کنی وای به حال ما مردم عادی! اقای دکترواقعا کاری کردی که پزشکان این مملکت رو تو ماشین سگ بری سوار کنن؟ واقعا متاسفم برای این مملکت واین دولتی که وزیرش شما یید!

  12. ابتدا توهین های وزیر هزار میلیاردی متوجه پرستاران شد سپس به پیراپزشکان حمله کرد و اکنون با باتوم پزشکان را مورد عنایت قرار داد.
    ننگ بر وزیر مردم فریب
    با این اقدامات پوپولیستی به جایی نمی رسید
    بدانید که در برابر درگاه خدای عز و جل رسوا خواهید شد

  13. متاسفانه همیشه عوام فریبی ها در این مملکت جواب داده است!
    دادن یک کار بسیار تخصصی با دوره ی چهار ساله به افرادی غیر متخصص با دوره ی سه ماهه!! همراه با مفسده ی خود ارجاعی! و تضییع حقوق بیماران !
    علت: سود میلیاردی با استفاده از فروش دستگاه های سونوگرافی به افرادی بیشتر!
    توجیه وزیر محترم: ایا شایسته است مادر و خواهرتان را یک مرد سونوگرافی کند؟! توهین به جامعه ی پزشکی و خود رامدافع حقوق مردم خواندن
    سوال:
    مگر رادیولوژیست خانوم نداریم؟!
    این یعنی
    یعنی سواستفاده از احساسات دینی مردم! یعنی بازی کردن با سلامت مردم! یعنی خروج ارز میلیاردی از کشور!

  14. قدرت فسادآور است این بنده خدا؟فکر کرده همیشه رییسه چهار روز دیگه که ریاستش تمام شد باید از در پشت وارد مطبش بشه و خارج شه .

  15. من نمی دانم رئیس جمهور چه اصراری به نگه داشتن وزیری دارد که تمام ارکان سلامت از دست وی شاکی هستند

  16. بنظرم دررابطه باحادثه 26 دی 94 وضرب وشتم پزشکان خدوم و برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع ابتدااقای وزیر بهداشت معذرت خواهی کنه و سپس در مجلس استیضاح شود و پس از آن باید از منصب قدرت پایین اورده شود تا درس عبرت شود که جمهوری اسلامی دولت انسانیت و دولت اسلامی و دولت حفظ ارزشهاست و دولت ازادی بیان و حقانیت است نه دولت استبداد و زور و باتوم اون هم با نخبه های کشور عزیز اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا