خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه‌ی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ادعای یک تولیدکننده

حسین شیخ زین الدین، رییس اداره روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان درباره‌ی گزارش “گلایه‌ی یک تولید کننده: گفتند رضایت واردکننده را جلب کن” [لینک] جوابیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن در پی می‌آید:

جناب آقای علی اصغر شفیعیان

 مدیر مسوول محترم سایت خبری تحلیلی انصاف نیوز

با سلام و احترام، 

پس از حمد و درود و صلوات بر محمد و آل محمد؛ در پاسخ به مطلب مندرج در آن سایت خبری با موضوع “گلایه‌ی یک تولید کننده: گفتند رضایت واردکننده را جلب کن”، مورخ ۱۵ مردادماه ۱۳۸۹، با عنایت به اینکه نشر مطالب خلاف واقع در نشریه پیگیرد قانونی خواهد داشت، لذا جوابیه زیر ارسال می‌شود؛ بر این اساس مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در آن سایت خبری درج شود.

۱. بی‌شک رسالت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت از واحد‌های فناور است و نگاهی گذرا به سابقه بیش از دو دهه این شهرک و حمایت از شرکت‌ها و واحد‌های فناور در سنوات گذشته، سندی در توفیق آن در دستیابی به این هدف بزرگ است و همچنان که شأن این شرکت‌ها و مدیران فرهیخته آن‌ها اقتضاء دارد، درحال حاضر بیش از ۷ هزار نفر در حدود ۵۲۰ واحد فناور این شهرک مشغول به فعالیت هستند که موفق به تجاری‌سازی بیش از ۲۲۰ دانش فنی تنها در سال ۱۳۹۷ شده‌اند.

۲. این در حالی است که مصاحبه شونده در ابتدای این گفتگو عنوان می‌کند:

“در خصوص ادعای نماینده‌ی شرکت واردکننده با مسوولان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ملاقاتی داشتند که بعد از آن مشکلات ما شروع شد …” که باید توضیح داد: به دنبال شکایت شرکت واردکننده، شرکت سحر آب صنعت بر اساس رای بدوی دادگاه کیفری مجتمع قضایی تهران و به اتهام حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری از طریق ثبت دامنه، محکوم شده است.

۳. در بخشی که مصاحبه شونده اذعان می‌کند: “من یک یادداشت در مورد وضعیت شهرک در نشریه‌ی بازار کار اصفهان در مورد وضعیت شهرک نوشتم. یک سال و نیم بعد آن هر وقت ما دنبال وام می‌رفتیم می‌گفتند هفته‌ی بعد بیایید. ما هم می‌گفتیم اگر وام نمی‌دهید …”، باید توضیح داد: با توجه به بدهی قبلی شرکت و عدم پرداخت بدهی‌اش به شهرک، شهرک به استناد ضوابط و مقررات خود قادر به ارائه تسهیلات به شرکت نبوده است، اما پس از راهنمایی و مساعدت‌های مدیران شهرک، شرکت مذکور جهت دریافت تسهیلات به صندوق پژوهش و فناوری اصفهان معرفی شده و مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت نموده است.

۴. در قسمتی که عنوان می‌شود: “گفتند چون ما بدهکاری داریم نمی‌توانند به ما مجوز دهند، به جرم نشر اکاذیب از ما شکایت کردند و به حراست شهرک هم اعلام کردند که کارمندان شرکت ما دیگر حق ورود و خروج ندارند. کار آن‌ها غیرقانونی بود و حق آن را نداشتند …”، در پاسخ باید گفت: در سال ۹۷ آقای پاکدل طی نامه‌ای خطاب به رییس وقت شهرک اقدام به توهین و افترا به مقامات دولتی نمودند که شهرک اقدام به طرح شکایت مبنی بر نشر اکاذیب و توهین و افترا علیه وی کرد که در مراجع قضایی تحت رسیدگی قرار گرفت و نهایتا با رضایت شهرک منجر به صدور قرار ترک تعقیب شد.

۵. در ادعای مصاحبه شونده در خصوص اینکه: “بعد از چند وقت به ما اطلاع دادند که بیایید قراردادتان را تا پایان سال ۹۷ امضا کنید، قراردادی که نوشته‌شده بود، قراردادهای قبلی خیلی متفاوت بود …”، باید اذعان کرد: با توجه به محدودیت منابع و امکانات شهرک و اینکه واحد‌های فناور متعددی در صف انتظار دریافت خدمات از شهرک می‌باشند با توجه به عدم انجام تعهدات شرکت مذکور و نداشتن حسن رفتار ایشان قراردادی برای استقرار شرکت مذکور تنظیم شد که ایشان حاضر به امضاء قرارداد نشدند.

۶. در بخشی از سخنان آقای پاکدل که مدعی شده: “به بهانه‌ی تعویض لوله‌های آب، آب شرکت را قطع کردند، حدود بیست روز آب نداشتیم، کارمندان هر روز آب برای خودشان می‌آوردند”، در پاسخ به این ادعا به استحضار می‌رساند: قطعی آب به علت فرسودگی و خرابی لوله‌های آب در قسمتی از ساختمان و تعمیرات با اعلام قبلی بوده و بیشتر از یک هفته نیز طول نکشیده و آقای پاکدل به جای همکاری همانند شرکت‌های همجوار خود، اقدام به حاشیه سازی کرده و خودسرانه اقدام به لوله‌کشی آب از قسمت‌ دیگری از ساختمان نموده که این عمل خود نیز جرم می‌باشد.

۷. در خصوص ادعای مصاحبه شونده در مورد بیرون ریختن وسایل شرکت سحر آب  صنعت؛ به استحضار می‌رساند: پس از خاتمه قرارداد استقرار در شهرک در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۹ آقای پاکدل حاضر به امضاء قرارداد جدید نشدند و پس از مذاکرات شفاهی و کتبی و اعطاء مهلت به ایشان، به جای انجام تعهدات خود و تخلیه محل، با مکاتبات بیهوده با مراجع و نهادهای ملی سعی در مظلوم نمایی داشتند و نهایتا شهرک جهت حفظ منافع بیت‌المال، ناگزیر به مراجعه به مراجع قضایی شد و پس از صدور دستور تخلیه محل مذکور توسط مامور اجرای احکام و در حضور سه تن از کارشناسان رسمی دادگستری در حضور شخص آقای پاکدل بدون وارد آمدن هیچگونه خسارتی تخلیه شد و به محلی که خود ایشان تهیه‌کرده بودند انتقال داده شد.

۸. در نهایت باید به این نکته اذعان داشت که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حق پیگیری قانونی و قضایی را در خصوص تمامی ادعاهای ارائه شده توسط مصاحبه شونده برای خود محفوظ خواهد داشت.

با تشکر

حسین شیخ زین الدین

رییس اداره روابط عمومی

گلایه‌ی یک تولیدکننده: گفتند رضایت واردکننده را جلب کن

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا