خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استعفای نجفی، پایان پدرخواندگی در اردوگاه اصلاحات؟

رضا شریفی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی تلگرامی با عنوان «استعفای نجفی، پایان پدرخواندگی در اردوگاه اصلاحات؟» نوشت:

سرانجام بعد از کش و قوس فراوان محمدعلی نجفی فقط شش ماه بعد از انتخاب، به بهانه بیماری تصمیم به استعفا از شهرداری تهران گرفت. البته سابقه ناماندگاری نجفی در میراث فرهنگی و ستاد اقتصادی دولت باعث شده بود پیش‌بینی این استعفا از ابتدا چندان کار سختی نباشد و بسیاری از دلسوزان جریان اصلاحات دقیقا به خاطر همین پیش‌بینی‌ها نسبت به عواقب انتخاب نجفی هشدار داده بودند. با این حال پدرخوانده‌های مدعی اصلاحات که گوش شنوایی برای این انتقادها نداشتند با لجبازی دوباره آزمودند آنچه را بارها آزموده بودند.

نجفی از ابتدای استقرار بر کرسی شهرداری تهران تلاش کرد با اجرای سیاست #ژن_پروری و اعطای برخی پستهای مدیریتی شهرداری به چند #ژن_خوب منتسب به افراد ذینفوذ در بین دو جریان سیاسی موقعیت خودش را مستحکم کند. اما حضور کمرنگ نجفی در بحرانهایی مثل آلودگی هوا و زلزله بتدریج اثبات کرد که سختیهای کار اجرایی برای یک فرد پا به سن گذاشته مثل نجفی فراتر از حدی است که تصور می‌شده و به این ترتیب کم کم برخی افراد ذینفع در ماجرا به این نتیجه رسیدند که بهانه مناسبی پیدا کنند تا آبرومندانه پایان ماجرا را رقم بزنند. افشای برخی تخلفات احتمالی در دوره مدیریت گذشته و بعد از آن برگزاری مراسم جشن در برج میلاد بهترین فرصت را برای حامیان دیروز نجفی فراهم کرد که با فرافکنی، دلیل ناکارآمدی گزینه خود را فشارهای پیدا و پنهان مخالفین اصلاحات اعلام کنند و برای خداحافظی زودهنگام نجفی با کرسی مدیریت شهر تهران زمینه را فراهم نمایند. حتی اگر استدلال این دوستان را بپذیریم که نجفی تحت فشار و احتمالا برای فرار از حکم انفصال استعفا داده باز هم این سوال باقی است که مگر این فشارها و ضعف نجفی در مواجهه با مشکلات، مساله‌ای غیرقابل پیش‌بینی بود که پدرخوانده‌های مدعی اصلاحات این قدر بر انتخاب نجفی اصرار ورزیدند؟ بدون شک همین کسانی که بیشترین مسوولیت را در سوزاندن تدریجی سرمایه اجتماعی اصلاحات برعهده دارند از فردا لابیهای سنگین خود را برای تحمیل فرد دیگری با مختصاتی کم و بیش مشابه نجفی به شورا آغاز می‌کنند. کاش برای یک بار هم که شده اصلاح‌طلبان بفهمند که هر کسی باید در قبال تصمیمهای اشتباه خود پاسخگو باشد و مسوولیت کار خود را بپذیرد. برای جلب مجدد اعتماد مردم به اصلاحات هیچ راهی وجود ندارد مگر  اعضای شورای شهر به شکل شفاف اعلام کنند نجفی دقیقا گزینه چه افراد یا جریاناتی بوده تا لااقل با به حاشیه راندن آنها، شورای شهر بتواند در کمال آرامش فرایند انتخاب شهردار جدید را با صحت و ‌دقت بیشتری به انجام رسانند.

[poll id=”9″]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من که دیگه امیدی به اصلاح طلبان ندارم. تصمیم گرفتم دیگه رای ندم. اگر دیگران هم مثل من فکر کنن اصولگرایان با حداقل رای دولت و مجلس رو هم تصاحب میکنن و حلقه قدرتشونو تکمیل و مملکت رو به نابودی میکشند، به جهنم، دیگه حوصله م از همه چی سر رفته.

    3
    1
  2. مگر بپذیریم فقط دو گزینه برای این وضعیت وجود دارد. در حالی که همه می‌دانند فقط دو گزینه نیست و سوال کننده قصد هدایت نظر افراد را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا