خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لزوم حفاظت از میراث ضد فساد نجفی

حمیدرضا جلایی پور عضو حزب اتحاد در یادداشتی تلگرامی با عنوان «لزوم حفاظت از میراث ضد فساد نجفی» نوشت:

در برابر پرسش‌های شهروندان و افکار عمومی در تعطیلات نوروز از چه موضعی با استعفای نجفی روبرو شویم؟

۱ – از شورای پنجم بخاطر استواری در انتخاب نجفی و حمایت از او تشکر کنیم و از این شورا بخواهیم با استعفای نجفی موافقت نکند.

۲ – در چارچوب گفتمان ضدفساد، شفاف سازی نهادی و شایسته‌گزینی در برابر «رفقاگزینی» یعنی همان راه نجفی از نجفی دفاع کنیم.

۳ – پانزده روز تعطیلی فضای مجازی فرصت مغتنمی برای شهروندان مسوول در دفاع از راه نجفی است و باعث می‌شود:

▪️ همان کسانی که به نجفی برای رفتن فشار آوردند نتوانند میراث ضد فساد نجفی را به فراموشی بسپارند؛

▪️ تا پرچم دفاع از شفافیت و مبارزه با فساد از سوی اصلاح‌طلبان در احتزاز بماند؛

▪️ تا همه بدانند قبول استعفای نجفی و تحمیل شهردار جدید به شورای پنجم فرایند آسانی نیست.

۳ – همه تاکید کنیم داشتن چهار خصیصه برای تداوم راه نجفي حیاتی است. اول اینکه شهردار در سابقه‌اش به پاکدستی معروف باشد. دوم اینکه به مبارزه با فساد از طریق نهادینه کردن سازوکار شفاف سازی اعتقاد داشته باشد. سوم اینکه در گماردن مدیران به اصل شایسته‌گزینی (نه رفقا گزینی) اعتقاد داشته باشد. چهارم اینکه با محرومان و آسیب‌دیدگان شهری فقط بوروکراتیک و اداری مواجه نشود، بلکه با کمک دولت و جامعه مدنی به توانبخشی نهادی این بخش از جمعیت کمک کند.

۴ – در تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها توضیح داده شود عامل اصلی و تعیین کننده‌ی استعفای نجفي بیماری نیست بلکه شهرداری تهران، حیاط خلوت دولت پنهان بوده و شورای جدید و آقای نجفي باعث شده که وضع این حیات خلوت بهم بخورد. تا همین الان نجفي در شهرداری برای تغییر امور ریل گذاری خوب و موفقی انجام داده است. گزارش تحویل و تحول اقدام بسیار مهمی بوده است چون نمونه انجام یک شفافیت نهادی است. یعنی به جای این که افشاگری بی فایده کند، یک سازمان مسوول یک گزارش دقیق ارائه کرده است- و قوه قضائیه می‌تواند آن را پیگیری کند.

۵ – در افکار عمومی در فضای آن لاین شایسته نیست این شائبه پیش بیاید که پس از نجفي هر کسی می‌تواند شهردار شود و راه او را ادامه دهد. اتفاقا باید تاکید کرد شورای پنجم، شورای پنجم است و شورای اول نیست.

۶ – مواضع بالا را می‌توان بدون ورود به ایجاد اختلاف در درون جبهه‌ی اصلاحات انجام داد.

۷ – در پایان در موضوع استعفای نجفي اصلاح‌طلبان باید به گونه‌ای حرکت کنند که موضع ضد فساد شورای پنجم همچنان تقویت شود. زیرا نجفی و شورای پنجم در یک سال گذشته در حال تغییر این بودند که یکی از بزرگترین سازمان‌های اداری کشور را به صورت نهادی در معرض شفاف سازی قرار گیرد و انشالله قرار خواهد گرفت.

[poll id=”9″]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا