خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تئاترهایی که در تعطیلات عید تعطیل نیستند!

 

چند سالی است که در ایام نوروز هم سالن های تئاتر تعطیل نمی‌شوند و نمایش هایی در آن‌ها اجرا می‌شود. امسال هم تعدادی از سالن‌ها در ایام نوروز نمایش هایی اجرا می‌شوند.

به گزارش انصاف نیوز لیستی از اجراهایی که در ایام عید به روی صحنه می‌روند در پی می‌آید:

تئاتر شهر

در ایام عید از روز هفتم فروردین اجراهای نوروزی تئاتر شهر آغاز می‌شود.

 

نمایش «فتوحات گلشیری» به کارگردانی «یوسف باپیری» که از 25 بهمن ماه اجراهای موفقی در سالن چهارسو تئاتر شهر داشته دوباره از نهم فروردین با بازی عباس جمالی، بهار کاتوزی، فرزانه میدانی و مریم نورمحمدی به صحنه می‌رود.

 

نمایش «دیور» کاری از گروه «مونو-شورایی» که اجراهای قبلی آن مانند «برلین» و «خداحافظ» با استقبال خوبی مواجه شده بود از هفتم فروردین در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

کارهای قبلی این گروه به صورت مشارکتی با تماشاچیان اجرا می‌شد.

 

«تینو صالحی» نیز نمایش پر بازیگر «نحس» را از هفتم در سالن قشقایی به صحنه خواهد برد. این نمایش با تخفیف 50% در روزهای بلیط فروشی می‌کند.

 

تماشاخانه سنگلج

قدیمی ترین تماشاخانه فعال کشور نیز در ایام عید با دو نمایش آماده پذیرایی از مخاطبان است.

 

«عطاء الله کوپال» کارگردان و مدرس دانشگاه از سوم فروردین نمایش «نمایش خواستگاران مهری ناز شاه دخت دیار سختستان» را از سوم فرودین به روی صحنه خواهد برد. این نمایش با حضور گروه فرم ساعت 18 اجرا می‌شود.

 

«رحمت امینی» مدیرگروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» روی صحنه سنگلج حاضر خواهد شد.  این نمایش از جهارم فروردین هرشب به جز شنبه ها اجرا می‌شود و برای روز 5 فروردین برای بلیط هایش 50% تخفیف گذاشته.

 

سالن حافظ

سالن حافظ تنها با یک نمایش در ایام نوروز فعالیت می‌کند.

نمایش موزیکال «آمادئوس» به کارگردانی «جواد مولانیا» و با طراحی صحنه حمید پورآذری از هفتم فروردین در سالن حافظ اجرا خواهد شد.

 

تماشاخانه شهرزاد

تماشاخانه شهرزاد بیشترین فعالیت را در میان تماشاخانه های خصوصی دارد. این تماشاخانه با چهار نمایش از مخاطبان تئاتر در ایام نوروز استقبال می‌کند.

 

نمایش کمدی «دپوتات» به کارگردانی «اتابک نادری» در اجراهای قبلی خود آنقدر موفق بود که برای چندمین بار اجرا خواهد شد. این نمایش از روز هفتم فروردین با بازی شبنم قلی‌خانی هر شب ساعت 21:30 اجرا خواهد شد.

این نمایش به مناسبت روز جهانی تئاتر در روز هفتم فروردین برای مخاطبان 40% تخفیف گذاشته است.

 

«عظیم موسوی» هم برای بار پنجم نمایش «خواستگاری» برگرفته از یکی از داستان های کوتاه چخوف را اجرا خواهد کرد. این نمایش کمدی-موزیکال با بازی سعیدامیرسلیمانی، محمود راسخفر، علی فتحعلی و حمیدرضامرادی از سوم فروردین هرشب ساعت 18:30 اجرا خواهد شد.

 

«نوروز خوانی» اثر «جواد انصافی» هم که از 26 اسفند اجراهای خود را آغاز کرده در ایام عید از روز دوم فروردین ساعت 20 به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش با سبک سیاه بازی اجرا می‌شود.

 

نمایش منتخب جشنواره بین المللی تئاتر کودک تونس دیگر اجرای تماشاخانه شهرزاد است. «گروفالو» از پنج فروردین هرشب ساعت 18 در سالن 3 این تماشاخانه اجرا می‌شود.

 

تماشاخانه ارغنون

تماشاخانه ارغنون که بعد از مدتی تعطیلی دوباره با دوسالن شروع به کار کرده در ایام نوروز برای بار چندم میزبان «نمایش خروس زری پیرهن پری» است. این نمایش از سوم فروردین هرشب ساعت 17 اجرا می‌شود.

 

اداره تئاتر
اداره تئاتر هم از 10 فروردین میزبان «نظام آباد» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی عرفان پورمحمدی است. این نمایش هرشب به جز شنبه ها ساعت 19:30 اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا