خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرضا تلگرام که حذف شد، چه ابزار جایگزین دارید؟

حجت الاسلام رسول جعفریان در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی احتمال فیلتر شدن تلگرام که این روزها بحث آن داغ است، نوشت:

کسی فکر نکند همه آنها که از تلگرام حمایت می کنند، ریگی به کفششان هست، یا آن که مثلا این افراد، از جنبه های منفی آن غفلت دارند، یا فرضا مانند آن آقایی که امروز ادعا کرده، اینها چون عقب مانده و مرتجع اند، از تلگرام، این ابزار عقب مانده استفاده می کنند و لابد ایشان دستاورد جدی تری به جای تلگرام دارند…

خیر، ما هم می دانیم که تلگرام، کاربرهای حرام و ضد منافع ملی هم دارد، اما این را هم می دانیم که این ابزار پر استفاده، امروزه مثل همه ابزارهای دو طرفه که سود و زیان دارد، نباید به خاطر زیانش حذف شود. اگر قاعده حذف درست باشد، باید خیلی چیزها را ـ مثلا تمام کارد و چنگالها را ـ هم حذف کرد و برخی چیزهای دیگر را هم از بیخ و بن، نابود کرد تا فساد در میان ما خانه نکند.

مهم در اینجا این است که بتوانیم کاربری مثبت آن را توسعه دهیم، و از ضرر آن بکاهیم. مهم آن است که جنبه های آگاهی بخشی آن را جدی گرفته و خودمان هم از این طریق در گسترش فکر و اندیشه خودمان بهره ببریم. اصلا مهم این است که از این ابزار رقابت فکری ایجاد کنیم تا قوی تر شویم.

ما در سیاست حذف خود طی سه دهه، بلکه بیش از صد سال، از مبارزه با روزنامه و مجله گرفته، یا مخالفت با بلند گو، و بعد رادیو و تلویزیون، و سپس نوار کاست و ویدئو و آنتن ماهواره و سی دی و غیره و غیره چه سودی بردیم که حالا قصد حذف کردن تلگرام را داریم؟ معلوم است که مخالفان ما هم از این ابزار استفاده می کنند، اما چرا نباید ما راه صحیح استفاده از آن را به مردم یاد دهیم.

ما که به سرمایه های فکری خود اعتماد داریم، باید راه تبدیل آن را به خوارک فکری بیاموزیم و با این ابزار به تک تک خانه هایی که امروز از این ابزار استفاده می کنند ببریم. و نکته اخیر این که فرضا که حذف شد، چه ابزار جایگزین دارید؟

کسانی نگران هستند که خدای ناکرده، بودن این ابزار سبب شود تا به اساس لطمه بخورد. اولا که این طور نیست، و دیگر این که اگر مشکلی در میان باشد که با این ابزار آشکار می شود، حتی اگر این ابزار هم نباشد، از راههای دیگری آن مشکلات خود را نشان خواهد داد.

طبعا باید به فکر حل مشکلات بود. بگذاریم مشکلات گفته شود تا به حل آنها فکر کنیم. بگذاریم این رسانه و موارد مشابه، برخی از خطاها را نشان دهند تا در اصلاح آنها تلاش کنیم.

یک حرف منطقی این که هر وقت، ابزار بهتری آوردیم، مردم را از این ابزار جدا کرده و به استفاده از آنچه که فکر می کنیم دانش و تکنیک میهنی است، سوق دهیم. این چیزی است که به عقل ناقص ما می رسد، اگر برخطاییم ما را روشن کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ببینید ملت می خان عکس و فیلم خانوادگیشون را به اشتراک بذارن رو کانال اما به سیستم اعتماد ندارند ولی همون عکس ها و فیلم ها را روی تلگرام می زارن با انکه می دانند تلگرام می تونه عامل خارجی باشه. اصلا تکنولوژی لازم نیست تا مردم به اپلیکیشن های داخلی اعتماد کنند، فقط فضای مجازی را فضای خصوصی اعلام کنید بزارید ملت راحت باشن، اگه درست نشد و ملت اپلیکیشن های داخلی را انتخاب نکردند. خواهشا پای صدا و سیما را هم از این فضا خارج کنند چون ملت اعصابشان را دست یک مشت برنامه ساز ضعیف نمی دن.

  2. صدا و سیمای میلی! هنری جز عصبانی کردن و دور کردن مردم از کشور و این نظام ندارد! کاش روشنگر نمی کردند! این ضد رسانه، خود یک نفوذی بزرگ است در جهت سست کردن پایه های اعتماد مردم به دست اندرکاران! یک اصلاح بزرگ در این ساختار الزامی است. هر چند که مرغ یک پا دارد و گویی تصمیم گیران به این همه انتقاد، ناشنوا بودن است! راه خود می روند و در ادامه، چه قدر زود دیر می شود!!؟

  3. بفرمایید فیلتر کنید، مردم از شما منزجرتر میشوند،
    بعدشم فیلترشکنهارو چیکار میکنید؟
    مسئولان ما چشمه نا امیدی و یاس در مردمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا