خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرباسچی: مواضع ما موضع محسن هاشمی است

اعلام دلایل استعفا نه به نفع نجفی است و نه اصلاحات

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با شرق:

📌ما موضعمان را گفته‌ایم. مواضع ما چیزی غیر از موضع آقای محسن هاشمی نیست. آقای نجفی اعلام کسالت کردند و شورا باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد.

📌من قبلا در مصاحبه با روزنامه‌ها گفته‌ام تا زمانی که آقای نجفی صلاح بدانند و در شهرداری بمانند، ما از ایشان حمایت می‌کنیم و ایشان منتخب شورا هستند. اما زمانی که خودشان تصمیم به استعفا می‌گیرند، دیگر نمی‌توان ایشان را مجبور به ادامه کرد.

📌من خیلی علاقه‌ای به مطبوعاتی‌شدن دلایل استعفا ندارم چون نه به نفع آقای نجفی است و نه جریان اصلاحات.

📌هر کس بخواهد در تهران کار کند هم به سلامت جسمی نیاز دارد و هم موافقت ارکان مختلف نظام. یعنی اینکه بتواند با دولت، مجلس، قوه ‌قضائیه و نهادهای مختلف کار کند. اینکه کسی فکر کند بدون موافقت ارگان‌های مختلف می‌تواند شهر تهران را اداره کند، نادرست و ناممکن است. البته در شرایط حاضر به گفته خود ایشان مسئله اصلی آقای نجفی مشکل جسمی است. آقای نجفی رسما در متن استعفایشان نوشته‌اند که به دلیل بیماری استعفا می‌دهند.

📌آقای نجفی زنده و حاضر هستند؛ وقتی رسما نوشته‌اند من بیماری دارم و به دلیل بیماری کنار می‌روم درست نیست که ایشان‌را متهم به دروغ‌گویی کنیم. آقای نعیمی‌پور به خاطر اختلاف‌های حزبی آقای نجفی را متهم به دروغ‌گویی کرده که ما این کار را درست نمی‌دانیم.

📌حزب کارگزاران درباره شهردار جایگزین نه بحثی کرده و نه موضعی گرفته است.

📌من از همان ابتدا که می‌خواستند شهردار انتخاب کنند، اعتقاد داشتم آقای محسن هاشمی با توجه به سابقه کارشان در شهرداری برای شهرداری مناسب‌ترند. وقتی شورا آقای نجفی را انتخاب کرد، ما مخالفتی نکردیم و تلاش کردیم اگر ایشان کمکی خواست، دریغ نکنیم.

📌روزنامه سازندگی تاکنون حمایت ویژه‌ای از کسی برای شهرداری نداشته است و البته این حق یک نشریه است که دیدگاه خود را بیان کند.

📌ما درباره آقای چمران قضاوتی نداریم اما اساس دموکراسی بر وجود اکثریت و اقلیت است و ما نباید از حضور اقلیت در شورا نگران باشیم و اشتباه اصولگرایان را در حذف اصلاح‌طلبان تکرار کنیم.

📌اگر اعضای شورای شهر یک روز میثاق‌نامه امضا کنند اختیار دارند یک روز هم آن را اصلاح کنند.

📌اینکه یکی از خود شورا بتواند شهردار شود و بتواند شهر را اداره کند و مورد توافق همه ارگان‌ها و نهادها و دولت باشد و به مردم شهر خدمت کند، آیا این یعنی هرج‌ومرج می‌شود؟ یا اینکه ما مدام بگردیم دنبال افرادی که یا ضعف بدنی داشته باشند یا با نهادها و دستگاه‌ها مشکل داشته باشند یا قوه ‌مجریه، مقننه و قضائیه با آنها مشکل داشته باشد یا اینکه یا وسط کار رها کنند و بروند. بهتر است فردی که توانایی دارد مصلحت مردم را در نظر بگیرد و شورای شهر با او موافق است بیاید.

📌با آقای نجفی در این مدت در ارتباط بودیم. اگر هم ما مشورتی به ایشان داده باشیم که در رابطه با تصمیم ایشان در شهرداری تغییری ایجاد کرده آن مشورت خیرخواهانه و برای مصلحت ایشان و شهر و مردم بوده و براساس اعتمادی بوده که آقای نجفی به ما داشته. طبیعی است اگر چیزی به نظرش بیاید با ملاحظاتی غیر از خیرخواهی حرف بزند آن کار خلاف است.

📌آقای نجفی را کسی نمی‌دانم که به خاطر فشارها از ناحیه فساد مالی که افشا کرده‌اند بخواهد عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا