خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیداحمد خمینی: هزار عيب دارم ولى …

پاسخی به بداخلاقی در فضای مجازی

«سیداحمد خمینی» فرزند حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در یادداشتی با عنوان «هزار عيب دارم ولى…» به حواشی انتشار عکسی از خود پرداخت.

متن کامل این یادداشت که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، در پی می‌آید:

در چند روز گذشته انتشار عكس‌هايى از من در دو جلسه زمينه ساز نوازش دوستان و غيردوستانى شد كه اصلا آنها را نمى‌شناسم چه رسد به اينكه در حق آنها بدى كرده باشم. يكى مربوط به بازديد از نمايشگاه هنرى بود كه در حسينيه‌ى جماران به مناسبت سالگرد درگذشت پدر بزرگم بر پا شده بود و حضور در آن براى عموم مردم آزاد بود و ديگرى به مناسبت مراسم سالگرد ايشان در حرم امام و حضور در جمع خبرنگارانى كه براى پوشش آن تلاش مى‌كردند.

چشمتان روز بد نبيند كه از عكس‌هاى همين دو مراسم گروهى به «لاكچرى» بودن من پى بردند و سايت وزين رجا نيوز! بنده را به همين جهت شازده خطاب كرد و گروه ارزشى ديگرى من را كه از شما چه پنهان اصلا ادعاى سواد نكرده‌ام به صفت «بى سواد» نواخت؛ و گروه‌هايى هم كه موقعيت را مناسب ديدند، هجمه را به امام متوجه كردند. البته من نيت خوانى نمى‌كنم ولى شما مى‌توانيد غرض برخى از آنها را به راحتى دريابيد.

احمد كوچك‌تر از آن است كه هدف باشد، هدف تخريب، شخصيت پدر است.

راستش سالهاست كه به اين تندخويى‌ها عادت دارم و صبورى را از پدر مى‌آموزم كه هميشه مي‌گويد «حرص نخور و به فهم مردم اطمينان داشته باش». يك بار فيلم مونتاژ مي‌كنند و بار ديگر حضور در يك مجلس روضه را بهانه مى‌كنند و…

به هر حال دشنام مى‌دهند. اين بار هم برخى تصويرى را كه يك «نقاش جوان عاشق امام» از من كشيده، به عنوان سند بر دست گرفته‌اند.

من هزار عيب نهفته دارم كه حضرت ستّار العيوب آنها را پنهان داشته است اما جداً اين را نمى‌توانم ايراد بدانم.

الان هم روى خطابم به آنها نيست و مطمئنم كه هر بيننده‌ی منصفى از اينكه بنده روى صندلى نشسته‌ام و در سالروز درگذشت پدربزرگم احترام شده‌ام اشكالى را متوجه من نمى‌كند (چنانكه مثلا اگر در سالروز شهادت شهيدى فرزند و نوه او به بازديد خبرگزارى خاصى برود قطعا اكرام مى‌بيند) بلكه روى سخنم با دوستان خود است كه به همديگر تذكر دهيم كه مبادا دچار حقد و حسد و كينه شويم و به بهانه‌هاى واهى «عيب جويى» كنيم.

روزگار ما عصر فضاى مجازى است و ما يعنى من و شما بايد «آسيب زدايى» از آن را از خود شروع كنيم. ترور شخصيت، آبرو بردن، نشر دروغ، دشنام مستقيم و غير مستقيم و هزار آسيب ديگرى كه امروزه با آن مواجهيم.

بياييد با «بد زبانان» همراه نشويم، «بد دلان» را از خود برانيم و «بد انديشان» را يار نشويم. بى ترديد من به عنوان جوان نسل سوم انقلاب از چنان جايگاهى برخوردار نيستم كه روى سخن را متوجه «بزرگترها» كنم ولى مى‌توانم همدلانه با «هم نسلان» خود سخن بگويم تا خواسته‌اى را با هم در ميان بگذاريم و «همه با هم» آغازگر «جنبش مبارزه با بد اخلاقى در فضاى مجازى» شويم.

در آستانه‌ی سال نو باشد كه دلها را بشوييم و از خدا بخواهيم از مكر شيطان ما را مصون و از كبر و كينه بر كنار دارد.

#جنبش_مبارزه_با_بداخلاقى_فضاى_مجازى

سيد احمد خمينى
٢٩/اسفند/١٣٩٦

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب سید احمد آقای خمینی !
    این جماعت تکفیری تشنه خون پدرتان هستند ، تلاش کنید توی چشم نباشید .

    5
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا