خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید حزب‌الله لبنان بر رای اعتماد به کابینه حسان دیاب

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از آمادگی این حزب برای دادن رأی اعتماد به کابینه حسان دیاب نخست وزیر مکلف این کشور در جلسه پارلمان خبر داد. وی در عین حال گفت که طرح ضد فلسطینی معامله قرن مرده متولد شده است و قابلیت حیات ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به موضوع تشکیل دولت کشورش، اظهار کرد: بیانیه وزارتی، نقشه راه کاملا مناسبی برای پروژه نجات است که دولت باید روی آن کار کند. حزب‌الله به این دولت رأی اعتماد خواهد داد، چراکه شایسته دادن این فرصت است و در آن افراد شایسته حضور دارند و آرمان‌هایی دارد.

وی افزود: ما خوب می‌دانیم که ۳۰ سال افول و انباشت بحران‌هایی که امروز به حالت انفجار رسیده‌اند، نمی‌تواند طی چند روز یا چند هفته برطرف شود، بنابراین باید منتظر بمانیم و به دولت فرصت دهیم.

این مقام لبنانی در ادامه تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم اقداماتی را برای تهیه و تصویب طرح‌های که به شکل اساسی به وضعیت مالی، اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد، گام بردارد تا ملت به برخی از دستاوردها به عنوان مقدمه‌ای در جهت یک دیدگاه راهبردی در کشور نگاه کنند.

قرار است که پارلمان لبنان روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بیانیه وزارتی دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر مکلف این کشور را بررسی کرده و به کابینه پیشنهادی وی رأی اعتماد دهد.

نعیم قاسم در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به طرح به اصطلاح “صلح” دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن”، تأکید کرد: معامله قرن مرده متولد شده است و قابلیت حیات ندارد و به این دلیل برای مقابله با آن فریاد برمی‌آوریم تا نتایج و آثار منفی آن در سطوح فرهنگی و فکری را کاهش دهیم، چراکه در سطح عملی هیچ طرفی موافق این معامله نیست تا بتواند قابلیت حیات داشته باشد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره گفت: تنها راه حل، مقاومت است و برخی از سیگنال‌های صادر شده از داخل فلسطین، ازجمله زیرگیری با ماشین و کشتن صهیونیست‌ها بیانگرجهت صحیح رویارویی است.

وی ادامه داد: آمریکا سردمدار فتنه و اشغالگری است نه حامی صلح، آمریکا سردمدار ظلم و ستم در جهان است و هر جایی که این کشورحضور داشته باشد، مشکلات در آنجا ظهور می‌کنند و اوضاع آن پیچیده می‌شود. به همین دلیل ضروری می‌دانیم که مردم خطر آمریکای ظالم را درک کنند.

ترامپ اخیرا از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که در آن علاوه بر چشم پوشی نسبت به حق و حقوق قانونی و مشروع فلسطین امتیازات ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا