خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار عراق به اردوغان: سناریوی عفرین تکرار نمی‌شود

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با معاون همتای ترکیه‌ای خود، متذکر شد که جنگ علیه داعش در عراق پایان یافته است و دولت بغداد اجازه حضور نظامی کشورهای خارجی در خاک عراق را نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، اشاره‌های «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه درباره عملیات نظامی در «سنجار» در شمال عراق، خوشایند بغداد نیست.

به نظر می‌رسد تنش در روابط عراق و ترکیه در «بعشیقه» به پایان نمی‌رسد؛ آنکارا خواهان نفوذ بیشتر به عمق عراق، به بهانه «پاکسازی اراضی» از عناصر حزب کارگران کردستان( پ‌ک‌ک) است.

روز گذشته، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با «احمد یلدز» معاون وزیر خارجه ترکیه، مخالفت بغداد با عملیات نظامی در خاک عراق و نقض مرزهایش را اعلام کرد.

ابراهیم الجعفری به هیات ترکیه، به صورت غیرمستقیم، متذکر ششد که جنگ علیه داعش، که آنکارا آن را توجیهی برای حضور نیروهایش در سرزمین عراق تلقی می‌کند، پایان یافته است و بنابراین عراق هرگز اجازه حضور نیروهای ترکیه را نمی‌دهد.

وزیر خارجه عراق همچنین تأکید کرد که عراق هرگز اجازه حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور را به منظور اقدام نظامی علیه کشور یا کشورهای همسایه را نمی‌دهد.

گویا، زبان حال بغداد این است که می‌گوید «سناریوی عفرین در سوریه، غیرقابل قبول در عراق است.»

ارتش ترکیه از بیستم ژانویه عملیات نظامی «شاخه زیتون» را در اطراف شهر عفرین در شمال سوریه با هدف مقابله با شبه‌نظامیان کرد سوری، که آن را در پیوند با پ‌ک‌ک می‌داند، آغاز کرده و هفته گذشته توانست این شهر را به تصرف خود درآورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا