خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی احمدی نژاد به رهبری درباره‌ی سخنان مشهد

محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ی جدیدی به رهبری درباره‌ی سخنان مشهد [لینک]، ادعاهایی را درباره‌ی دلایل بازداشت تعدادی از اعضای جریان احمدی نژادی مطرح کرد.

به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از این نامه که ظهر امروز – جمعه 3 فروردین 97 – در کانال تلگرامی احمدی نژاد منتشر شده، آمده است: «حضرتعالی در سخنرانی نوروزی در مشهد مقدس اعلام فرمودید که در جمهوری اسلامی کسی به دلیل اعتراض به نظام و یا داشتن عقیده ای مخالف حاکمان تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد و یا در زندان نیست. البته این‌ها بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی نیز هست. به استحضار می‌رساند که ظاهراً دستگاه قضایی این سخنان حضرتعالی را قبول ندارد. در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان و مردم از زن و مرد به همین دلایل و بعضاً اظهار نظر در فضای مجازی در زندان به سر می‌برند …»

وی با انتقاد به دستگاه قضایی نوشته است: «کافی است نحوه‌ی برخورد با دو جوان مومن و انقلابی به نام آقایان سیدزاده و شاملو را در شهر مشهد بررسی فرمایید و سخنان آنان را از نزدیک بشنوید. وقتی دادستان مشهد ادعا می‌کند که اختیارات او فقط یک بند انگشت از خداوند کمتر است. شما خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل».

احمدی نژاد تا پیش از تشکیل و رسیدگی به پرونده‌ی نزدیکان خود تقریبا هیچ اعتراضی به نحوه‌ی برخوردهای امنیتی و حقوقی نداشت و حتی سعید مرتضوی، قاضی بدنام اخراجی دستگاه قضایی را در دولت خود در سطح بالایی به کار گرفت.

وی در ادامه‌ی نامه‌ی خود به رهبری با انتقاد از بازداشت رحیم مشایی، مدعی شد که «آقای مشایی از مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم که فردی پاک، مومن، انقلابی، خدمتگزار و عاشق مردم است …».

احمدی نژاد ادعای پاک بودن را درباره‌ی محمدرضا رحیمی و حمید بقایی، معاون اول و معاون اجرایی خود نیز به کار می‌کرد اما آنها با جرایم مالی در حال سپری کردن محکومیت حبس در زندان اوین هستند.

وی درباره‌ی مشایی مدعی شد: «بنا دارند وصله‌ی سیاسی و امنیتی را به هر شکل به او بچسبانند و اگر موفق نشدند که به فضل الهی نخواهند شد، به دنبال تدارک اتهامات اقتصادی و سند سازی و پرونده سازی بروند، همانگونه که درباره جناب آقای حمید بقایی عمل کردند. آقای مشایی صاحب اندیشه‌های والایی در باره‌ی مردم، آزادی، عدالت و مهرورزی است كه با اندیشه رسمی حاکم بر کشور مطابقت ندارد. فقط همین».

بقایی با پرونده‌ی سنگین سوء استفاده‌ی مالی به چندین سال زندان محکوم شده و محمدرضا رحیمی که رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود نیز به چند سال حبس در پرونده‌ی مالی محکوم شده است.

احمدی نژاد که «سعید مرتضوی» یکی از مدیران دولتش در سال 88 دادستان تهران بود و پیش از برکناری، متهم اصلی جنایت کهریزک شناخته شده، حالا در نامه به رهبری نوشته است:

«جنابعالی بهتر از هر کس می‌دانید که دادگاه علنی حق مردم و متهم است لیکن دستگاه قضایی با قوانین عادی، تصمیم‌گیری درباره‌ی آن را به حق مسلم خود تبدیل کرده است».

وی مدعی شده که بقایی از ده روز پیش که بازداشت شده، «در زندان دست به اعتصاب غذا زده است»؛ ادعایی که هیچ سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

پیشتر مهدی خزعلی، آقازاده‌ی اصولگرا نیز ادعاهای عجیبی درباره‌ی اعتصاب غذا در زندان مطرح کرده بود.

احمدی نژاد خبر داده است: «بارها اینجانب را تهدید به برخورد قضایی نموده و حتی اتهامات بی‌اساسی را نیز مطرح کرده‌اند».

وی خواسته است که «لطفا ﺩﺳﺘﻮﺭ فرمایید پرونده جوانان انقلابی محمد غلباش، پوریا حسین زاده، سعید علی بیگی، دلفانی، شریف، محمد حسین حیدری و ده‌ها جوان شبیه آنان را به شما و مردم عرضه کنند تا آشکار شود كه دستگاه قضایی به چه بهانه و انگیزه ای، آنان را هدف برخوردهای سخت خود قرار داده است؟!»

احمدی نژاد در پایان نامه‌ی خود نوشته است:

«اینجانب به کشورم و جمهوری اسلامی و مردم و انسانیت و وظایف انقلابی و دینی خودم علاقه‌مند هستم و از همین جهت سه پیشنهاد برای اصلاح وضع ارائه می‌نمایم و امیدوارم که مفید و موثر واقع گردد.

1- فرمایشات حضرتعالی در روز اول فروردین درباره حق آزادی مردم و ممنوعیت برخورد با عقاید مختلف و یا اعتراضات مردم به عملکردهای گوناگون، عیناً جهت اجرا به دستگاه قضایی ابلاغ گردد.

2- دستور فرمایید محاکمات مگر در موارد معین شده در قانون اساسی، همگی به صورت علنی برگزار گردد.

3- یك مرجع صالح و مستقل و مورد اعتماد مردم را جهت رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مظالم و تخلفات دستگاه قضایی از قوانین و مقررات و فرمایشات حضرتعالی تعیین و اعلام فرمایید».

احمدی نژاد: بازجویی از مشایی تمام شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من که به احمدی نژاد رای ندادم .منتقد هاله نورش هم هستم ولی دلیل نمی شود شر مطلق بدانمش انگیزه روشنگریش را دوستانش معرفی کردی لطفا بفرمایید یک نمونه بیاورید که با هر انگیزه ای که شما بفرمایید حتی برای ریا این روشنگری را انجام داده باشد .در شهر کورها یک چشمی پادشاهه

    11
    8
  2. بیان چنین مطالبی شجاعت میخواد، چه بسیار افرادی که با این جور مرقومه ها حبس شدند، حصر شدند، ستاره دار شدند، اخراج شدند و زندگیشون متلاشی شد. اما یادمون نرفته همین آدم در زمان مسئولیتش نه تنها مطلقا هیچ مشکلی با بگیر و ببندهایی که رخ میداد نداشت بلکه کسانی چون مرتضوی را که در زمان مسئولیتشون در همین نهاد مرتکب جنایات فراوانی شدند زیر پر و بال گرفت. احمدینژاد با آن گذشته سیاه هرچه که بشه نماد ظلم ستیزی نخواهد شد.

    17
    7
  3. با اين اوضاع احوال و شرايط وسعت ارتباطات فردی و شخصی مردم که جايگزين وسايل و روش های فرسوده و از رده خارج قديمی ارتباطات و رسانه های اجتماعی شده است و بدون انکار و بدون اغراق آنها را بطور اساسی از کارکرد های تلقين و فريب های هميشگی عموم مردم تاکنون و کاملاً اسقاط و از کار انداخته ساخته است ، امروز اين بهترين و قوی ترين منطق ها هستند که معرفی و انتشار می يابند و قابليت حبس و تحريف و فريب و ممانعت از شناخت و ممانعت از انتخاب و ممانعت از تبعيت از بهترين منطق ها همچون تاکنون که حاکم و جاری می شد ، سلطه و تحميل پذير نيست!.
    _ به عبارت خلاصه ؛ امروز برخلاف سابق طلوع خورشيد را نمی توان تکذيب و انکار ساخت!.
    _ همانگونه که عموم مردم اجناس بهتر را در شرايط عادلانه ؛ بدون تحميل و بدون فريب و بدون پنهان سازی و بدون ممانعت تشخيص می دهند و انتخاب می کنند و مصرف خواهند ساخت.
    _ عصر طلوع و انتشار و انتخابات منطق برتر و قوی تر و عدالت محبوب و مطلوب و مردم پسند سيد مولا علی ع ، وصی و مذهب محمد مصطفی ص فرا رسيده که همچون سابق قابليت منع و کتمان احزاب و تشکلات و سازمان و حکام طاغوت فريب و ظلمات بطور طبيعی ديگر چندان ممکن و فراهم و ميسر نيست!.
    _ ممانعت و مخالفت و حبس و نابودی انتخابات منطق برتر و قوی تر و عدالت محبوب و مطلوب و مردم پسند دولت سابق دولت نهم و دهم دولت عدالت برتر و قوی تر و قابل اجراءتر نيز امکان پذير نيست!. چرا که اين انتخابات منطق برتر و سليقه برتر و پسند اجناس بهتر و اقدام و اعمال منصفانه و عادلانه بهتر و برتر در اصل ريشه اش در مطالبات انتخات محبوب عموم مردم وجود داشته است و اصرار بر انکار و تداوم تکذيب و فريب و ترعيب و انحراف وجود آن غيرممکن است!.
    _ امروز آبرومندانه اهکار نجات حق و مطالبات عمومی مردم انقلابی ايران، قناعت و اکتفا به نوسازی و ساماندهی اجرائی دستگاههای جزء و کلان در سراسر کشور و تأمين امنيت و رعايت منطق برتر و عدالت اسلامی برای عموم آحاد افراد صغير و کبير و مستضعف و مستغنی و صرفاً براساس عدالت برتر جاری و ساری و تشکيل و ساماندهی دستگاه مجريه حقوقی و همان مفاد پيشنهادات نامه دولت عدالت پاينده فوق الدرج در نامه به محضر رهبری ايران اسلامی است..

  4. لطفا تفسیر نکن
    متن نامه رو منتشر کن
    اجازه بده مردم خودشون قضاوت کنن
    حداقلِ شعور رو برای مردم در نظر بگیر
    اگر خواستی خودت نظر بدی، بنویس نظر فلان شخص درباره نامه احمدی نژاد اینه

    20
  5. اغلب مسئولین مثل هم هستن. همشون میخوان اطرافیاشون بخورن و ببرن و خودشون هم.ولی نمیخوان رقیباشون بخورن. ملت رو هم هیشکی به حساب نمیاره.

    7
    1
  6. پیشنهادهای احمدی نژاد مشکلی را حل نمی کند به نظرم بهترین راه این است که انتخاب رییس قوه قضاییه مانند دو قوه دیگر به رای مستقیم مردم واگذار شود . در این صورت است که قدرت دستگاه قضا برای مبارزه با فساد بیشتر می شود . قوه قضاییه پاسخگو تر می شود و ضمنا از فشارهای بر این دستگاه کاسته می شود .

    7
    3
    1. بیسواد، هیچ جای دنیا انتخاب رئیس دستگاه قضایی با انتخابات نیست، انتصابی است.
      چقدر مردم ما بی مطالعه و بی فکرند.
      انسان از حرفهای عوامانه ی جهال از خنده نمیتونه خودش رو کنترل کنه.

      1
      2
      1. جناب با سواد با مطالعه و با فکر که فکر کنم از دانشگاه آزاد یا پیام نور مدرکت را گرفتی . گفتی که انسان از حرفهای عوامانه ی جهال از خنده نمیتونه خودش رو کنترل کنه. تو اصلا انسانی ؟ نمی خواستم جوابت را بدهم چون جواب ابلهان خاموشی است . اما چون آگاهی بخشیدن به جاهل واجب است می گویم که اولا وقتی چیزی را نمی دانی واجب نیست اظهار نظر و اظهار وجود کنی محض اطلاعت بگویم انتخاب رییس قوه قضاییه در برخی ایالات آمریکا و برخی کانتون های سویس با مردم است ضمن اینکه هر کشوری باید ببیند با توجه به شرایطی که دارد چه راهکاری می تواند آن را کارآمد تر و پویاتر کند نه اینکه به تقلید کورکورانه از دیگر کشورها بپردازد .فهمیدی جناب لمپن .

  7. وسط نامه احمدی نژاد تیتر به ماسبق میزدید (احمدی نژاد که { قبلا ااینطوری بوده … } نوشت ) که مخاطب مطلب احمدی نژاد را بگیرید اما جذب خودش نشود

    یعنی حرف دل ما را دشمن ما می زند?

  8. دوستان خواهشا دقت فرمایند ازنقد یا آزادی بیان منظور هتک حرمت و انگ زنی نیست . بیان اگر بی محابا بیان شود استون های جامعه را به هم می ریزد . بیان هایی که کاملا سنجیده و مستدل ، بی کنایه و ابهام و ایهام باشد و در پی رستگاری و رشد جامعه باشد صدرصد آزاد است آما آزادی که زندگی دیگران را خدشه دار نماید ، آرامش را در جامعه به هم ریزد ، باید هدایت گردد . متناسب و هم سنخ خودش جوابش داده شود . آقای احمدی نژاد و دوستانش خیلی حرف ها می زنند که یا باید پیش از اینها می زدند یا باید به گونه ای حرف با زنند که با قانون و نظم عمومی تضاد نداشته باشد . به نظر دوستان چرا احمدی نژاد از مهندس موسوی دفاع نمی کند ؟ آیا مهندس موسوی آدم پاک دستی نیست ؟ آیا ایشان انقلابی نیستند ؟ آیا ایشان فرزند این مردم نیست ؟ خوب دقت کنید پی می برید که اینها دنبال نمدی برای کلاه خود هستند مردم نیز بهانه ای بیش نیست . قانون باید با تحکم حکمیت کند . همه باید تسلیم قانون باشیم همه باید در برابر قانون پاسخگو باشند . مشایی و اینها بدترین شیوه رفتاری را انتخاب کرده اند . الان بیشتر از همه چیز به آرامش نیاز داریم و امنیت از ضروریات امروزی ما است اتحاد کارساز است قانون باید جلوی انهایی را که جامعه را به تنش می کشانند باید برخورد کند .

  9. احمدی نژاد بر می گردد.
    سال 1400 رئیس جمهور ایران خواهد شد.
    بهترین رئیس جمهور ایران هم بوده (در عین حال اشتباهاتی هم داشته،امام معصوم که نبوده).
    تنها کسی که میتونه جلو زالو صفتا رو بگیره.خودشه.
    دور اول هاشمی رو ناک اوت کرد دور دوم هم میر حسین رو.
    اونایی که احمدی نزاد رو بد میدونن کوردل هستن ،اوج بدبختی ملت تو این چن سال از حد به رد شده ،مچکریم روحانی

  10. چند پیشنهاد برای قانون اساسی داشتم :
    اول : بهتر است که به منظور تثبیت بیشتر امور ، دوره ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس از چهار سال به پنج سال افزایش یابد.
    دوم : بهتر است رییس جمهور به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نیز قرار گیرد
    سوم : بهتر است که اعضای فقیه شورای نگهبان از سوی مجلس خبرگان به رهبری معرفی شوند و پس از تایید رهبری ، منصوب شوند . همچنین بهتر است که اعضای حقوقدان شورای نگهبان پس از معرفی از سوی رییس قوه قضاییه ، مورد تایید رییس جمهور نیز قرار گیرند و سپس برای تایید نهایی به مجلس معرفی شوند.
    چهارم : بهتر است که شمار اعضای شورای نگهبان از دو ، شش نفر ؛ به دو ، نه نفر یعنی در مجموع 18 نفر افزایش یابند .
    پنجم : همچنین بهتر است به وظایف نظارتی شورای نگهبان این مورد افزوده شود که : ” کلیه نامزدهای مقامات انتخابی کشور ، اعم از ریاست جمهوری ، ریاست قوه قضاییه ( در صورت انتخابی شدن آن ) ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، نمایندگی مجلس خبرگان ، موظف هستند که میزان و نحوه به دست آوردن هزینه های تبلیغاتی خود و چگونگی خرج کردن آن را به شورای نگهبان ، به طور شفاف و مستند گزارش دهند “.
    ششم : همچنین بهتر است شورای نگهبان این وظیفه را نیز داشته باشد که نظارت کند که : ” کلیه نامزدهای مقامات انتخابی کشور ، اعم از ریاست جمهوری ، ریاست قوه قضاییه ( در صورت انتخابی شدن آن ) ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، نمایندگی مجلس خبرگان در تبلیغات انتخاباتی خود مبادا شعار یا وعده ای دهند که بر خلاف اصول اساسی اسلام ، قانون اساسی ، منافع ملی ، تمامیت سرزمینی و اصالت ایرانی باشد و اگر نامزدی چنین وعده ای یا شعاری مطرح کرد ، پس از سه بار تذکر کتبی به وی ، اگر از عمل خود بازنگشت با تشکیل جلسه فوق العاده شورای نگهبان صلاحیت او مورد بررسی مجدد قرار گیرد و در صورت لزوم از نامزدی آن سمت کنار گذاشته می شود “.
    هفتم : بهتر است که ریاست سازمان صدا و سیما و نیز سیاست های کلی اداره این سازمان را ، شورایی مرکب از نمایندگان سه قوه و مجلس خبرگان هر کدام دو نماینده و نیز چهار نماینده از سوی مقام رهبری تعیین کند.
    هشتم : بهتر است که فرمانده نیروی انتظامی از سوی وزیر کشور و از میان فرماندهان خوش سابقه و لایق و متدین انتظامی یا نظامی ، به رهبری معرفی شود و پس از تایید با حکم رهبری منصوب شود .
    نهم: بهتر است در میان شرایطی که نامزدهای ریاست جمهوری باید داشته باشند که یکی از آنها رجل مذهبی و سیاسی بودن است شرط رجل اقتصادی بودن نیز ، با توجه به اهمیت مسایل اقتصادی در دنیای مدرن و نیز کشور ما ، به آن شرایط افزوده شود .
    دهم : بهتر است که در شورای عالی امنیت ملی ، علاوه بر رییس مجلس ، دو نماینده دیگر نیز از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده و از اعضای این شورا باشند .
    یازدهم : بهتر است که رییس جمهور و رییس قوه قضاییه ملزم شوند که در پایان هر سال شخصا و به اتفاق مسئولان ارشد قوه خود در مجلس شورای اسلامی حضور یابند و گزارش عملکرد یکساله خود را به نمایندگان ملت ارائه دهند و در پایان ، به سئوالات و اشکالات و ابهامات نمایندگان ملت پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا