خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا شریعتمداری عضو انجمن حجتیه بود؟

«محمد شریعتمداری» وزیر کنونی صنعت، دی ماه سال 1391 که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را داشت، از فعالیت در جلسات انجمن حجتیه گفته است اما تاکید داشت که «عضویت به آن» نداشته است.

به گزاش انصاف نیوز، آقای شریعتمداری در آن سال در پاسخ به این پرسش که «شما عضو انجمن حجتیه بوده‌اید؟» گفت:

«عضو انجمن به این معنا که آقای مادر شاهی و دوستانشان حضور داشتند نبودم . اما در دوران نوجوانی تا 15-16 سالگی فکر می کنم همه پنج شنبه ها هفت هشت نفری می نشستیم و دعای فرج می خواندیم که یک معلمی داشتمی که شهید شدند . ایشان در همین زمینه های ضد بهاییت به ما درس می دادند ولی اینکه این سازمان فعالیتش چه بوده است خارج از بحث الان ما است . من خیلی اطلاعات درباره این مسائل ندارم به نظرم از آقای نهاوندیان سوال بپرسید بهتر است».

وی این پاسخ را پس از این جمله در پاسخی دیگر گفته بود: «آقای فیاض در آن مقطع، بیشتر از آقای مادرشاهی ظهور و بروز داشتند و ایشان یک زمانی هم معاون وزیر صنایع شدند و درحال حاضر هم سفیر ایران در امارت هستند اینها همه آدم های اهل کار و مطالعه بودند که ما همیشه خوبی اینها را شنیده ایم و این مساله جدای از این اشت که ارتباط این دوستان با شیخ محمود حلبی در انجمن ضد بهایی چه بوده است».

 

شیخ محمود ذاکر زاده تولائی معروف به حلبی (۱۷ شهریور ۱۲۷۹-۲۶ دی ۱۳۷۶) از روحانیون شیعه شهر مشهد و از پایه گذاران انجمن حجتیه مهدویه بوده است.

روزنامه‌ی اعتماد در مقدمه‌ی گفتگوی سال 91 با شریعتمداری نوشته بود: «محمد شریعتمداری را همه به عنوان یک چهره اقتصادی می شناسد؛ مردی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 در جمعیت دفاع از ارزش هایی انقلاب اسلامی به دنبال ریاست جمهوری محمد محمدی نیک (ری شهری) بود اما ثمره دوم خرداد به همان میزان که برای ری شهری تلخ بود برای او شیرین آمد. سید محمد خاتمی که پا به کاخ ریاست جمهوری گذاشت او را به عنوان وزیر بازرگانی خود انتخاب کرد».

آقای شریعتمداری در دولت اول روحانی معاون اجرایی رییس جمهور و در دولت دوم، از مردادماه امسال به وزارت صنعت برگزیده شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا