خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نسبت مخملباف و سازمان مجاهدین انقلاب چیست؟

کامنت یکی از مخاطبان انصاف نیوز درباره‌ی خبر «مخملباف عضو کدام حزب بود سازمان اول یا دوم؟» نوشت:

آقای مخملباف حتی در سازمان مجاهدین اولیه هم تنها یک سال یعنی سال پنجاه و هشت عضویت داشتند و در همان سال اولِ تأسیسِ سازمان فعالیت در سازمان را رها کرده و در فعالیت‌های ادبی و هنری و مشخصاً در حوزه‌ی اندیشه و هنر اسلامی متمرکز شدند که البته آنهم از نهادهای کاملاً طرفدار نظام بود و بعدها به حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات تبدیل شد.

بد نیست به برخی از تازه کارانِ رسانه‌های اصولگرا که مجاهدین انقلاب را یک گروهک تصور می‌کنند متذکر شوم که برخی از مسوولین کلیدی جمهوری اسلامی نه صرفاً در دهه‌ی اول بعد از انقلاب بلکه حتی در همین حال حاضر، عضو کلیدی سازمان اولیه بودند و همچنین برخی از سرداران شهید.

ضمناً در متن توضیح شما آمده که آقای مخملباف از اعضای کلیدی سازمان اولیه بود، حال آنکه ایشان در سال اول فعالیت سازمان صرفاً عضو بود اما نه عضو کلیدی. علاوه بر این که در اوایل فعالیت سازمان جدید در دهه‌ی هفتاد بعد از مصاحبه‌ی آقای مخملباف با رادیو آمریکا نشریه‌ی عصرما که ارگان سازمان جدید بود از محسن مخملباف انتقاد کرد. البته اینکه بعضی از اعضای سازمان جدید با آقای مخملباف رابطه‌ی دوستی (و نه الزاماً همفکری در همه‌ی زمینه‌ها) داشته‌اند بحث دیگری است.

به کامنت قبلی این نکته را هم اضافه کنم که من قصدم داوری ارزشی یا قضاوت منفی یا مثبت درباره‌ی مخملباف و سازمان اولیه‌ی مجاهدین انقلاب یا سازمان جدید نبود، نقد اینها اگرچه لازم است اما مقصود من در کامنت سابق صرفاً بیان چند نکته‌ی تاریخی بود که بعضاً با نا آگاهی یا بی اخلاقی در برخی تریبون‌ها مسکوت واقع شده یا وارونه جلوه داده می‌شود.

مخملباف عضو کدام حزب بود سازمان اول یا دوم؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا