خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش قیمت بلیت؛ یکی از نتایج ورشکستگی شرکت های هواپیمایی افغانستان

دو روز پیش روزنامه هشت صبح افغانستان نوشت: بدلیل مشکلات امنیتی و محصور بودن افغانستان به خشکی، هر ساله تقاضا برای عرضه‌ی خدمات حمل و نقل هوایی رو به افزایش است، اما شرکت‌های هواپیمایی بخاطر مشکلات اقتصادی و امنیتی، سیاست آسمان باز و کم‌مهری دولت نسبت به آن‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: چرا بلیت هوایی به افغانستان دو برابر ترکیه است؟!
«علی آرش»، نویسنده این روزنامه افزوده است که بر اساس آمارها بعد از سال ۲۰۰۱، هشت شرکت هواپیمایی خصوصی، با سرمایه‌ی حدود ۲۰۰ میلیون دلاری شروع به فعالیت کرده‌اند، اما اکنون تنها شرکت هوایی «کام‌ایر» توانسته دوام بیاورد و بقیه شرکت های هوایی (صافی، پامیر، افق شرق، افغان جت، فضاایر، کابل‌ایر و خراسان) ورشکسته شده‌اند.
نویسنده با اشاره به بدهکاری این شرکت ها و آمار اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی افغانستان افزوده است: در حال حاضر مسوولان چهار شرکت، ۲۰ میلیون دلار و ۲۱۸ میلیون افغانی بابت به دولت افغانستان بدهکارند.

در ادامه آمده است که شرکت صافی با بیشترین بدهکاری در جایگاه نخست، شرکت کام‌ایر در جایگاه دوم و شرکت‌های افغان جت و آریانا به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.
هشت صبح نوشته که چند ماه پیش شرکت هواپیمایی صافی ورشکست شده است و از پیامدهای آن به مختل شدن پروازهای کام‌ایر و افزایش قیمت بلیت‌های و بیکار شدن هزاران نفر اشاره کرده است.

این روزنامه در ادامه افزود: اکنون توپ در شرکت های هواپیمایی خارجی است، بطوریکه  از قول مسوولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی نوشته است که شرکت‌های هوایی خارجی، در سال‌های گذشته قیمت بلیت های خود را کاهش داده بودند و حال در نبود رقیب داخلی، قیمت های خود را دو برابر کرده‌‌اند.
در ادامه این نوشته آمده است: بر اساس آمارهای اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی، هفت شرکت هواپیمایی خارجی در بخش انتقال مسافران فعال اند. شرکت‌های هواپیمایی امارات (Emirates)، فلای دبی (Fly Dubai)، ترکش (Turkish Airlines)، ایر اندیا (Air India)، اسپایس جیت (Spice jet)، پاکستان (Pakistan International Airline) و ماهان (Mahan Airline) از جمله‌ی این شرکت‌ها هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا