خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتگوی خصوصی وکیل ترامپ با مادورو افشا شد

مقامهای آمریکایی فاش کرده‌اند، وکیل ترامپ ماه سپتامبر سال گذشته گفتگویی تلفنی با رئیس جمهور ونزوئلا به منظور قانع کردن او به کناره‌گیری از قدرت همزمان با تشدید تنشها بین واشنگتن و کاراکاس داشته است.

به گزارش ایسنا، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ در این گفتگوی تلفنی با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که با منظور قانع کردن او برای کنار رفتن از قدرت صورت گرفت تنها نبوده و پیت سشنز، نماینده جمهوریخواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این گفتگو حضور داشته است.

مت ماکوویاک، سخنگوی سشنز به پایگاه “هیل” انجام شدن این گفتگوی تلفنی را تایید کرد. روزنامه واشنگتن پست خبر مربوط به انجام شدن این گفتگوی تلفنی را منتشر کرد.

این تحول در حالی صورت گرفته که اخیرا رودی جولیانی تبدیل به یکی از چهره های کلیدی در پرونده استیضاح ترامپ بر سر رسوایی اوکراین به ویژه بعد از رفتن به یک سفر جنجالی به این کشور به منظور انجام تحقیقات درباره فعالیتهای جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات و پسرش در آنجا شده است. با توجه به افشاگری مذکور در خصوص گفتگوی تلفنی جولیانی با مادورو، به نظر می رسد او در ارتباط با مساله ونزوئلا نیز از نقش شخصی خود برای ایفای نقش در حوزه سیاست خارجی استفاده کرده است.

به گفته یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا، مقامهای کاخ سفید از اینکه چرا جولیانی در گفتگوی تلفنی با مادورو حضور داشته اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

مقام سابق مذکور تصریح کرد: ما در آن زمان نفهمیدیم چرا جولیانی این گفتگوی تلفنی را انجام داده است.

کاخ سفید و جولیانی هنوز درباره این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پیت سشنز یکی از دست‌اندرکاران تلاشهای آمریکا از طریق کانال پشتی برای قانع کردن نیکولاس مادورو به کنار رفتن از قدرت بوده و یک دعوتنامه از جانب مادورو به منظور سفر به کاراکاس در راستای مذاکره درباره مسیر بهبود روابط آمریکا و ونزوئلا را پذیرفت.

ماکوویاک به واشنگتن پست گفت: سشنز از کمک به پیشبرد این ماموریت در کانال پشتی که با هماهنگی عالی‌ترین سطوح وزارت امور خارجه آمریکا اجرا می‌شد خرسند بوده است. او اضافه کرد، سشنز قبل و بعد از انجام این سفر با مقامهای ارشد آمریکایی دیدار کرد.

چند فرد آگاه به نقش مقامهای وزارت امور خارجه آمریکا هم گفتند، آن مقامها سازمان‌دهنده این سفر نبوده و در دیدار سشنز با مادورو نیز شرکت نداشته‌اند. در این میان چند مقام آمریکایی این موضوع که اصلا سشنز برای انجام این سفر مجوز دریافت کرده را رد کرده‌اند.

یک مقام سابق کاخ سفید به واشنگتن پست اظهار کرد: اصلا هیچگونه علاقه و میلی در کاخ سفید به انجام شدن این مذاکرات وجود نداشت. ما عموما از تلاشهایی مثل این استقبال نکردیم. چنین حرکتی با اهداف سیاسی ما همراستا نبود. از نظر ما این کار یک مزاحمت و یک حواس‌پرتی بود.

ماکوویاک به واشنگتن پست گفت، سشنز کاراکاس را با یک لیست از امتیازاتی که مادورو با آنها موافقت کرده بود ترک کرد. همچنین بر اساس این گزارش، گفتگوی تلفنی جولیانی با مادورو یک پیگیری انجام شده در پی دیدار مذکور بین سشنز و مادورو بوده است.

همچنین به گفته ماکوویاک، جولیانی در ابتدای این گفتگو خودش را معرفی کرده اما در جریان آن عمدتا سکوت اختیار کرده است.

سشنز در انتخابات میاندوره‌ای سال گذشته میلادی کرسی خود را از دست داد و برای انتخابات سال آینده از حوزه دیگری نامزد شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا