خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد امام: به دنبال انتقام‌گیری از دولت و رای مردم هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: تندروها به خاطر ناکامی که در انتخابات گذشته داشتند همواره به دنبال انتقام‌گیری از دولت و رای مردم هستند.

جواد امام در گفت‌وگو با ایلنا، درباره خروج آمریکا از برجام و رفتار ایران در برابر این بدعهدی گفت:‌ رفتار ایران کاملا هوشمندانه و عاقلانه بود. با توجه به عدم خروج اروپا از این توافقنامه ایران باید مسیری را که تاکنون طی کرده ادامه دهد تا مشخص شود کسی که در این میان بدعهدی کرده ایالات متحده است.

وی خاطرنشان کرد: ‌گزارشات آژانس نشان می‌دهد ایران به تعهداتش پایبند بوده و کشوری که در این میان بدعهدی و قلدری کرده و خارج از قواعد و حقوق بین‌الملل زیر توافق زده آمریکاست، خوشبختانه کشورهای اروپایی تاکنون اعلام کرده‌اند که از برجام حمایت می‌کنند و تنها کشوری که خارج شده ایالات متحده است.

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه رفتاری که ایران در پیش گرفته منطقی است، گفت: علی‌القاعده با توجه به اینکه کشورهای اروپایی تا این لحظه از برجام خارج نشده‌اند و اعلام حمایتی هم از آمریکا نکرده‌اند ایران هم باید با همین کشورها در برجام باقی بماند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام جریان‌های تندرو و مخالف دولت با جوسازی و خبرسازی بحث عدم کفایت آن را مطرح می‌کنند این رفتارها برای چیست، گفت: تندروها به خاطر ناکامی که در انتخابات گذشته داشتند همواره به دنبال انتقام‌گیری از دولت و رای مردم هستند.

امام تاکید کرد: در این شرایط مطرح کردن عدم کفایت دولت در مجلس کاملا یک هماهنگ‌سازی با ترامپ است و نتیجه دیگری ندارد.

وی یادآور شد: تصمیمی که برای برجام گرفته شد تصمیم نظام بود و دولت به تنهایی دست به این کار نزد امروز هم اگر قرار باشد به دولت به خاطر چنین مساله‌ای لطمه وارد شود در واقع این نظام است که لطمه خورده و نه دولت.

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب ادامه داد: متاسفانه تندروها از هر فرصتی می‌خواهند استفاده کنند، فارغ از اینکه در این مساله دولت مطرح نیست بلکه نظام و منافع ملی مطرح است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا از ابتدای مذاکرات عده‌ای با به ثمر رسیدن برجام مخالفت داشتند، عنوان کرد: کاملا مشخص است یکی از توفیقات دولت برجام بود، تندروها فکر نمی‌کردند که این اتفاق بیفتد وقتی همین که برجام و توافق هسته‌ای صورت گرفت شروع به مخالفت کردند. آنها نمی‌خواهند دولت به هیچ شکلی توفیق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از برجام خارج می‌شود می‌گوید این توافق به ضرر ماست، هیچ منافعی را برای ما تامین نکرده و تماما به نفع ایران است. پس مشخص می‌شود حرف‌های تندروها در این مساله بی‌ربط است.

مدیرعامل بنیاد باران در خصوص وفاق و انسجام ملی در این شرایط گفت: رفتاری که اتفاق می‌افتد کاملا ضدیت با منافع ملی دارد و هیچ تناسبی با منفعت مردم و کشور ندارد همه باید باهم اتحاد داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا