خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خطر طغیان بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به کمبود چشمه‌های سرویس بهداشتی در مناطق زلزله‌زده، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ چشمه دیگر در این مناطق نیاز است.

دکتر «طیب قدیمی»، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما، گفت: در فصل گرما احتمال طغیان بیماری‌های واگیر افزایش می‌یابد و از هم اکنون باید با انجام برخی اقدامات و نیز تاکید بر رعایت بهداشت فردی از بروز و طغیان هر نوع بیماری واگیر در مناطق زلزله‌زده پیشگیری کرد.

وی با اشاره به احصاء تعداد دوش‌های حمام و چشمه‌های سرویس بهداشتی موجود در مناطق زلزله زده گفت: هم اکنون بر اساس فرمولی که در این زمینه وجود دارد و با توجه به آمار جمعیتی منطقه، در زمینه دوش حمام مشکلی نداریم. اما در بحث چشمه‌های سرویس بهداشتی هم اکنون در روستاها ۱۱۰۰ چشمه و در شهرها ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی داریم که به ۲۵۰  چشمه دیگر در روستاها و ۱۵۰ چشمه دیگر در شهرها نیاز است. در همین راستا از نهادهای متولی درخواست داریم هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر تامین چشمه‌های سرویس بهداشتی به ساماندهی فاضلاب سرویس‌ها هم نیاز داریم، زیرا چشمه‌های سرویس بهداشتی اولیه به سرعت نصب شده بودند و کار ساماندهی فاضلاب آنها کامل انجام نشده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده همچنین بر جمع آوری نخاله‌های ساختمانی تاکید کرد و افزود: وجود این نخاله‌ها احتمال بروز بیماری “سالک” را به دنبال دارد و باید هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آن اقدام شود.

وی با اشاره به شروع سم‌پاشی در مناطق زلزله‌زده، گفت: امیدواریم با این اقدامات و نیز جمع‌آوری هرچه سریع‌تر نخاله‌ها و ساماندهی فاضلاب، شاهد طغیان هیچ بیماری در منطقه نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا