خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رهبر کره‌شمالی با رییس‌جمهوری کره‌جنوبی هم دیدار می‌کند

مقام‌های سئول و پیونگ‌یانگ در حال گمانه‌زنی بر سر نشستی هستند که قرار است در ماه آوریل میان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و رهبر کره‌شمالی برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، مقام‌های کره‌جنوبی و کره‌شمالی امروز -پنج‌شنبه- در مرز میان دو کشور در حال دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر هستند و درباره شرایط نشستی که بناست در ماه آوریل بین «کیم جونگ‌اونرهبر کره شمالی، و «مون جائه-این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برگزار شود، با یکدیگر رایزنی می‌کنند.

این گفت‌وگوها در منطقه «پانمونجوم» انجام می‌شود؛ روستایی مرزی که در سال ۱۹۵۳ در آن میان دو کره آتش‌بس برقرار شد. این گفت‌وگو می‌تواند شرایط را برای دیدار میان کیم جونگ‌اون و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز فراهم کند.

وزارت وحدت کره‌جنوبی روز شنبه اعلام کرده بود که کره‌شمالی با برگزاری دیدار میان نمایندگان دو کشور در روز پنجشنبه موافقت کرده است. بنا بر اعلام این وزارتخانه، دیدار میان رهبران دو کره در تاریخ ۲۷ آوریل صورت خواهد گرفت. دو کشور در تاریخ چهار آوریل بار دیگر با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره جزئیاتی چون مسائل امنیتی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا