خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جان کری: نگرانی درباره ایران بی اساس است

جان کری وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که توافق هسته ای موقت با ایران پا برجاست و ثابت شده است که نگرانی در مورد فریبکاری تهران تاکنون بی اساس بوده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن ، کری که در یک کنفرانس سیاستگذاری در مورد خاورمیانه در اندیشکده بروکینگز در واشنگتن سخنرانی می کرد، افزود : ایده های جدیدی در مورد نیل به یک توافق پایدارتر ارائه شده و وی امیدوار است که هدف تعیین شده آخر مارس برای دستیابی به چارچوب یک توافق نهایی بی آنکه به مذاکرات بیشتری نیاز باشد، دست یافتنی است .

وی گفت :’ ما قصد نداریم تا ابد مذاکره کنیم . بدون پیشرفت محسوس ، چه کسی می داند که این مذاکرات تا کی می تواند ادامه یابد. ‘

وی مصرانه خواستار صبر و شکیبایی در قبال این مذاکرات شد و قول داد که فرآیند کنونی ‘ بدون پیشرفت محسوس ‘ ادامه نخواهد یافت .

وزیر خارجه امریکا همچنین درباره مبارزه با داعش به همکاری کشورهای میانه رو عرب و دیگران اشاره کرده و این همکاری را علامت بالقوه امید بخشی برای شکست دادن این گروه و بهبود چشم انداز صلح بین اعراب و اسرائیل دانست.

ولی وی همچنین خاطرنشان کرد که موانع زیادی در مسیر دستیابی به چنین اهدافی وجود دارد.

کری در اظهاراتی که به دنبال سخنرانی نتانیاهو ایراد شد، پذیرفت که اختلافاتی بین اسرائیل و امریکا در مورد نحوه رویکرد به ایران وجود دارد ولی تاکید کرد که دو طرف اهداف مشترکی را دنبال می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا