خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قیمت اقلام خوراکی شب عید چقدر افزایش یافت؟

متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در اسفند ماه سال ١٣٩٦، حدود ۱۳ هزار و۵۹۹ تومان بوده است که با توجه به این اطلاع در بهمن ماه ۱.۰۲ درصد افزایش داشته است

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در اسفند ماه سال مورد بررسی  ۱۳ هزار ‌و ۵۹۹ تومان بوده است که با توجه به این اطلاع در بهمن ماه ۱.۰۲ درصد افزایش داشته است . درماه مذکور   متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک ۷۱۸۵ تومان بوده است که نسبت به ماه قبل (۶۵۰۳ ریال)، ۱۰.۴۸ درصد افزایش داشته است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آن‌ها

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴۱ هزار و ۹۶ تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (در اسفند ماه ۳۹ هزار و ۵۵ تومان بوده که نسبت به بهمن ماه تغییر محسوسی نداشته است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ٣.۰۴ درصدی مواجه بوده است.

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ۲۸۲۴ تومان و یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ۳۹۱۴ تومان است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۰۶ و ٠.٤١ درصد افزایش قیمت داشته اند.

در این ماه قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵۹۲۲ تومان است که نسبت به ماه قبل  تغییر محسوسی نداشته است. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در اسفند ماه برابر ۹۰۸۸ تومان است که نسبت به ماه قبل (۸۱۶۰ تومان) با افزایش ١١.٣٧ درصدی مواجه بوده است.

گروه روغن ها و چربی ها

متوسط قیمت یک بسته ١٠٠ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی نسبت به بهمن ماه ۰.۵۴ درصد افزایش داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بطری ٩٠٠ گرمی روغن مایع ۵۳۹۸  تومان است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در اسفند ماه ۶۵۱۱ تومان بوده است که نسبت به ماه قبا با افزایش ۴.۲ درصدی مواجه شده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در اسفند ماه ۳۷۵۶ تومان بوده که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در اسفند ماه ۳۳۵۳ تومان است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته است .

گروه سبزیجات

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در اسفند ماه ۲۶۵۹ تومان و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۹۰۶ تومان بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ٦.۳۶و ١٦.٠٦ درصد کاهش داشته اند. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ۱۸۱۷ تومان که نسبت به ماه قبل ٢.١٣ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم پیاز ۲۲۴۹ تومان بوده که نسبت به ماه قبل ١١.٧٣ درصد کاهش داشته است.

گروه قند، شکر، شیرینی ها و چای

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در اسفند ماه ۴۱۰۲ نومان است که نسبت به ماه قبل ۰.۵۱ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی چای خارجی در اسفند ماه ۲۱۵۳۵ تومان است که نسبت به ماه قبل افزایش ١.٤١ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده درجای دیگر

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی در اسفند ماه ۵۷۷۹ تومان است که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا