خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیپلمات‌های آمریکا ساختمان کنسولگری در سن‌پترزبورگ را ترک کردند

تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی ساختمان کنسولگری آمریکا در سن‌پترزبورگ را ترک کردند در حالی که دیپلمات‌ها پرچم آمریکا را از فراز ساختمان کنسولگری پایین آوردند. این بعد از اعلام روسیه در زمینه اخراج دسته‌جمعی دیپلمات‌های آمریکایی و بستن کنسولگری بود.

به گزارش ایسنا، در پی خروج دیپلمات‌های آمریکایی از کنسولگری آمریکا پلیس روسیه اقدام به تامین امنیت ساختمان کنسولگری کرد.

بحران بین آمریکا و روسیه و برخی کشورهای غربی مربوط به سوءقصد به جان جاسوس سابق روس با استفاده از گاز اعصاب در انگلیس بود که مسکو به تلاش برای ترور او متهم شده است.

در این راستا گنادی گاتیلوف، نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو امروز شنبه گفت: اخراج ۱۲ کارمند هیئت دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل با توافقنامه‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

گاتیلوف گفت: مسکو با این گام به عنوان اقدامی غیردوستانه برخورد می‌کند.

این نماینده روسیه تاکید کرد: دیپلمات‌های ما به عنوان نمایندگان روسیه در سازمان ملل عمل می‌کنند نه تحت نظر دولت آمریکا و هر گونه گامی برای اخراج آنها اقدامی کاملا غیرقانونی بوده و بر خلاف تمامی قوانین و منشورهای بین‌المللی در زمینه روابط دیپلماتیک است.

این در حالی است که مسؤول وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت، روسیه می‌تواند ۶۰ دیپلمات اخراج شده از واشنگتن را با دیپلمات‌های جدید جایگزین کند. آنها در رابطه با پرونده مسمومیت جاسوس سابق روسیه “جاسوس” قلمداد شده‌اند.

آمریکا نیز به ده‌ها هم‌پیمان غربی خود در زمینه اخراج بیش از ۱۵۰ دیپلمات و کارمند روسیه به ظن اقدامات جاسوسی پیوسته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا