خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلگرام و چند نکته‌ی کوتاه خطاب به خداوندگاران فیلتر!

«احسان محمدی» در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی احتمال فیلتر شدن نوشت:

«اسلحه ها بی طرف هستند و این به ما بستگی دارد که چطور از آنها استفاده کنیم»/ لیلیا گرین، استاد ارتباطات و رسانه

«فناوری نه خوب است، نه بد است، نه بی طرف است». / کرزنبرگ، مورخ

انسان نخستین وقتی آتش را کشف کرد، چند بار دستش سوخت، حتی حریم خصوصی اش هم با روشنایی آتش به مخاطره افتاد. بعد از آن هم آتش سوزی های بزرگ شهرها و جنگل ها و کتابخانه ها و انسان های بسیاری را از بین بُرد اما آیا چاره کار حذف و سرزنش آتش بود؟!

حرف و حدیث در مورد فیلتر شدن تلگرام بحث روز است. نه سهام دار تلگرام هستم و نه اگر از بیخ و بن فیلتر شود ممکن است دچار سوءتغذیه بشوم. چه بسا اینجا نمی نویسم و وقت و زمان بیشتری پیدا می کنم و کمتر دردسر می کشم و اخم و تخم می بینم اما جنگیدن با تکنولوژی آن هم در عصر تکنولوژی های ارتباطی، خنده دار نیست، دردناک است.

به عنوان کسی که تحصیلاتش در مقطع دکتری در رشته «فرهنگ و ارتباطات» است و اندک سواد و خُردک مطالعه ای در این زمینه دارم با اطمینان می گویم راه را اشتباه می روید. همان طور که دهها سال پیش دوش حمام، برق، رادیو، تلویزیون، مدرسه رفتن دختران، رانندگی زنان، شناسنامه گرفتن، کلاه سر گذاشتن و … را ممنوع کردند و امروز خنده دار به نظر می رسد که یک نفر به خاطر اینکه به خزینه نمی رفته سرزنش می شده! همانطور که ویدئو را فیلتر و ممنوع کردید و بعد در فروشگاه های زنجیره ای دولتی ویدئو به همان مردم فروختید!!

راه دور نرویم. چند سال پیش وی‌چت را فیلتر کردید و گفتید «به خاطر اینکه حریم شخصی هموطنان را به خطر می اندازد و محتوای مجرمانه دارد و فرهنگ ما را به خطر می اندازد و …» و حالا می گویند دوباره رفع فیلتر شد! در این چهارسال وی چت حیا کرد؟ مومن شد؟ توبه کرد؟ قول داد پسر خوبی باشد؟!

عزیزان فعال و زحمتکش کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه!

به خدا ما فقط زورمان به آقای روحانی و جهرمی می رسد، دیوارشان کوتاه است که به آنها غر می زنیم اما غیرمستقیم منظورمان شما هم هست! فیلتر کردن تلگرام هزاران نفر را از نان خوردن انداخت و برای چند صد نفر که فیلتر می فروشند نان به همراه آورد! شما که سر چشمه نشسته اید بررسی کنید در چند روزی که تلگرام فیلتر شد ایرانیان چند میلیون فیلترشکن دانلود کرده اند. فکر می کنید فیلترشکن را برای چه دانلود می کنند؟ برای اینکه به جای تخم مرغ بشکنند و املت درست کنند؟

تلگرام را فیلتر کنید. اصلاً بساط اینترنت را از اساس جمع کنید. بیل بدهید دست مان و در این بی بارانی و خشکسالی – که البته به خاطر گناهان ماست – برویم کشاورزی کنیم. دستور بدهید برویم به دامن طبیعت! همه مان از دَم برویم گوسفند بچرانیم، گاو پرورش بدهیم، مرغ نگهداریم و مثل کوکب خانم شاد و خرم باشیم.

اما این قطار به ایستگاه اول برنمی گردد.
برنمی گردد..
برنمی گردد…
برنمی گردد…

چند سال دیگر به حرف ما عوام می رسید.
می رسید…
می رسید…
می رسید…»

ناتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب محدمدي، دستور صادر شده و بايستي صرفنظر از نتيجه و ثمره حاصله، اجرا و عمل بشود. اينکه جنابعالي و بنده و د يگران و عوام (که بدرستي بدان اشاره کرديد) بنا به دلائل و علت هاي عديده و حتي موجه و صحيح، مخالفتي (نه از باب ضديت، بلکه از باب ضرورت ايجاد تغيير در روشها و محتواها و شيوه هاي گردش صحيح اطلاعات و اخبار) بکنيم ، هرگز افاقه اي ندارد و نخواهد کرد. لذا بنظرم بايستي گذاشت تا آقايان، خود را با دستان خود در ورطه اي و باتلاقي که خود را درآن افکنده اند، بيشتر و بيشتر غرق و نابود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا