خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معدوم شدن 5 میلیون قطعه مرغ | آنفولانزای پرندگان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره ی آخرین وضعیت آنفولانزای پرندگان گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 7 استان کنترل شده است.

مهدی خلج امروز در گفت‌وگو با فارس در اراک، با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قزوین، اردبیل و لرستان کنترل شده است، اظهار داشت: کاهش دما و سردی هوا سبب پایداری بیماری و انتشار ویروس در کانون‌های درگیر شده است.

وی گفت: براساس پایش‌های انجام شده در 14 روز اخیر استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز به استان‌های آلوده اضافه شدند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: براساس آمارهای موجود از یک میلیارد و 400 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های صنعتی تاکنون حدود 5 میلیون قطعه به علت ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شده است.

خلج افزود: 8 کانون آلوده نیز در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها و دریاچه‌ها در استانهای اردبیل، رودخانه ارس و سد میل مغان، گیلان، قم، مازندران، قزوین و مرکزی شناسایی شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا، بخش عمده قاره آسیا و خاورمیانه از کانون‌های آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت کشور کره جنوبی با وجود داشتن جمعیت کم واحدهای مرغداری صنعتی تاکنون 20 میلیون قطعه طیور آلوده به آنفلوانزا را در 200 کانون بیماری معدوم کردند.

وی افزود: اقدامات مدیریت و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، تاکنون با هشیاری و دقت لازم انجام شده است و در این زمینه استانداری‌ها، نیروی انتظامی و ادارات کل سازمان دامپزشکی تلاش فراوانی کرده‌اند.

خلج از شهروندان خواست از ذبح مرغ در معابر خودداری کنند و با اطمینان کامل گوشت مرغ و تخم مرغ را از مراکز مجاز که از این سازمان تاییدیه بهداشتی دارند، تهیه و مصرف کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا