خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال آغاز واکسیناسیون «روتاویروس» و «پنوموکوک» برای کودکان

خبرگزاری ایسنا نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت از احتمال آغاز واکسیناسیون «روتاویروس» و «پنوموکوک» از دهه فجر امسال خبر داد و گفت: واکسن روتاویروس می‌تواند سالیانه از ۱۲۰ هزار مورد بستری کودکان به دلیل اسهال‌های روتاویروسی و همچنین واکسن پنوموکوک از حدود ۵۰ هزار عفونت شدید پنوموکوکی پیشگیری کند.

دکتر حسین فرشیدی درباره ورود دو واکسن جدید به برنامه کشوری واکسیناسیون کودکان، گفت: به دنبال این هستیم که در دهه مبارک فجر واکسیناسیون با دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را آغاز کنیم اما تا زمانی که واکسن‌ها به دست ما نرسد نمی‌توان تاریخ قطعی شروع برنامه را اعلام کرد.

وی افزود: در راستای شروع کار تمام اقدامات انجام شده است و واردات واکسن‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس نیز وجود دارد، تصریح کرد: خط تولید وجود دارد ولی بعید می‌دانم امسال وارد بازار شود چون این میزان تولید بسیار کم است. امیدواریم تا سال آینده به تولید بیشتر برسیم اما واکسنی که فعلا کار را با آن آغاز می‌کنیم نوع وارداتی است.

وی تاکید کرد: واکسن روتاویروس که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند در سه نوبت  ۲، ۴ و ۶ ماهگی قابل استفاده به صورت خوراکی است.

به گفته وی، بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی، واکسن پنوموکوک نیز به شکل تزریقی در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی برای نوزادان قابل تزریق است.

فرشیدی با تاکید براینکه واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفاظت از سلامت کودکان است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها واکسن روتاویروس می‌تواند سالیانه از ۱۲۰ هزار مورد بستری کودکان به دلیل اسهال‌های روتاویروسی و همچنین واکسن پنوموکوک از حدود ۵۰ هزار عفونت شدید پنوموکوکی پیشگیری کرده و مصرف آنتی بیوتیک و در نتیجه مقاومت آنتی‌بیوتیکی را کاهش دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا