خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی از تاثیر ساپورت پوشی بر اقتصاد گفت

امام جمعه مشهد گفت: امروز شاهدیم که فردی که دلداده غرب بوده و ژست آکادمیک به خود می‌گیرد می‌گوید به ساپورت‌پوشی دختران توجه نکرده و به اقتصاد توجه کنید، آخر باید گفت ریشه اقتصاد و چالش‌های آن ریشه در همین ساپورت‌پوشی و مسائلی از این قبیل است، ما دچار چالش شده‌ایم و نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور اگر اجرا شود چالش اقتصادی نخواهیم داشت اما اقتصاد مقاومتی نیز زمانی اجرایی می‌شود که ساپورت‌پوشی دختران لاابالی جمع شود و این مسئله نشان می‌دهد که اقتصاد ریشه در فرهنگ داشته و فرهنگ ما در تمام مسائل و حوزه‌ها تاثیر‌گذار است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بحث ما در خطبه نخست در مورد فرموده مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی دینی است و در مورد سبک زندگی دینی امروز به مسائل و جریان خانواده رسیده‌ایم و امروز به مسئله تربیت فرزند می‌پردازیم.
وی افزود: در مسئله تربیت فرزند چهار روش ارائه شده اما نکته مهم ترکیب‌بندی نحوه برخورد با فرزندان است.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز روز خبرنگار بوده و مصادف با شهادت شهید بزرگوار محمود صارمی در کنار شهادت دیپلمات‌های ایرانی در سال 77 در شهر مزار‌شریف افغانستان به دست عوامل استکباری و طالبان مزدور و وهابیت تکفیری است.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: خبرنگار به عنوان عنصر قائل به ایجاد جریان ارتباطاتی در مسئله سازندگی‌ها و ساختار جامعه نقش موثر دارد و مسئله‌ای که مهم است این بوده که در به شهادت رساندن یک خبرنگار به عنوان عنصر خدمتگزار در عرصه ارتباط‌سازی جامعه جریان مزدور و نابکار وهابیت و طالبان نقش خود را برای استکبار بازی کرده و در مقابل آن خبرنگاران ما نیز با شهادت در این راه تقابل خود را در برابر استکبار نشان دادند.
وی با بیان اینکه با گذر 36 سال از انقلاب همواره شاهد شیطنت‌های استکبار نابکار هستیم، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی در غزه بار دیگر شکست مفتضحانه‌ای را تجربه کرد، مقاومت رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان کرد. همواره این توطئه‌های شیطانی از سوی استکبار مشاهده می‌‌شود اما شاهد شکست‌های پیاپی آن هستیم و شکست آخر آنها را در دو سه روز گذشته در برابر خط مقاومت و در غزه شاهد بودیم.
امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت پیروزی جان‌برکفان فلسطینی غزه در برابر اسرائیل اظهار کرد: این پیروزی پس از شکست‌های مفتضحانه اسرائیل در جنگ 22 روزه و 8 روزه بوده و این نکته لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی به قصد براندازی غزه و نسل‌کشی این تهاجم را آغاز کرد.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به موقعیت خاص حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: آنان با هدف این تهاجم را برنامه‌ریزی کرده و موقعیت خاصی را در نظر گرفتند، از یک سو شاهد حملات ابلیسی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بودیم و از طرفی با شروع مسابقات جام جهانی از کار عمومی متوجه مسابقات بودیم و در چنین شرایطی آنان حملات نابکار و نابرابر خود را به قصد براندازی و نسل‌کشی در غزه آغاز کردند و نه تنها به این راضی نشده و با همه وجود می‌خواستند فلسطینی‌ها از غزه بیرون بروند.
وی با اشاره به فجایع و کشتار غیرانسانی در غزه گفت: کشتار رژیم صهیونیستی در غزه بی‌سابقه بوده و تاریخ فلسطین و حلقه مقاومت همواره نشان داده که در برابر تهاجم شیطانی اسرائیل ایستاده و برای بار سوم رژیم صهیونیستی را با شکست مفتضحانه‌ای روبرو کرد.
امام جمعه مشهد با اشاره به کشتار 2 هزار فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی‌ها خود می‌گویند 80 نظامی در 30 روز جنگ غزه کشته شده اما آمارهای مستند‌تر اعلام کرده‌اند که تا روز بیست و هفتم بیش از 497 نظامی اسرائیلی به درک واصل شدند، گرچه میزان کشته‌های فلسطینی‌ها 2 هزار نفر است اما کشته شدن 497 اسرائیلی بسیار سنگین بوده و نشان‌دهنده شکست آنان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز شاهدیم که شهرهای اسرائیل به شکل شهر اشباح درآمده و مردم در حال فرار کردن از اسرائیل هستند و ضمن اینکه امروز شاهد ایجاد یک نفرت و انزجار جهانی نسبت به رژیم صهیونیستی هستیم و هیمنه استکبار شکسته شده است و نکته مهمتر این بوده که قدرت نخست دنیا به دست مقاومت شکست مفتضحانه‌ای را تجربه کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: نخستین سنگ‌پراکنی‌ها و انتفاضه‌ها در فلسطین در جنگ اول از سال 1366 شروع شد که مردم انقلابی و استکبار‌ستیز فلسطینی با انتفاضه و سنگ‌پراکنی در برابر تانک‌های اسرائیل مقاومت می‌کردند و هم‌اکنون سال 93 بوده و با گذشت 27 سال شاهدیم که چگونه مقاومت در برابر اسرائیل با موشک‌اندازی‌ها ایستاده و اسرائیل را به خاک سیاه نشاند.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه مقاومت را از ما آموخته‌اند و باید مراقب باشیم که ما اهل مقاومتیم اما این مقاومت از خود ما گرفته نشود یادآور شد: مقاومت به دلیل حاکمیت دینی در زندگی است و همین حاکمیت دینی عامل پیروزی و مقاومت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنده به برادران و خواهران و مسئولان اجرایی خود توصیه می‌کنم که به مسئله حاکمیت دینی توجه ویژه‌ای داشته باشند، امسال سال اقتصاد و فرهنگ بوده و مقام معظم رهبری با درایت الگوی اقتصاد مقاومتی را در حوزه تعالیم اقتصاد به ما دادند و بر این نکته توجه داشتند که فرهنگ مقدم بر اقتصاد است.
امام جمعه مشهد بیان کرد: مسئله‌ای که در سیاست خارجی، در عرصه اقتصادی، در عرصه سیاسی و نظامی راهگشای مسائل ماست فرهنگ بوده چرا که فرهنگ ما، دین ما است و اگر فرهنگ دینی بر ما حاکم نباشد موفقیتی حاصل نمی‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز شاهدیم که فردی که دلداده غرب بوده و ژست آکادمیک به خود می‌گیرد می‌گوید به ساپورت‌پوشی دختران توجه نکرده و به اقتصاد توجه کنید، آخر باید گفت ریشه اقتصاد و چالش‌های آن ریشه در همین ساپورت‌پوشی و مسائلی از این قبیل است، ما دچار چالش شده‌ایم و نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور اگر اجرا شود چالش اقتصادی نخواهیم داشت اما اقتصاد مقاومتی نیز زمانی اجرایی می‌شود که ساپورت‌پوشی دختران لاابالی جمع شود و این مسئله نشان می‌دهد که اقتصاد ریشه در فرهنگ داشته و فرهنگ ما در تمام مسائل و حوزه‌ها تاثیر‌گذار است.
این مسئول در پایان متذکر شد: در تمام تاریخ نظام یک وزیر علوم غیرتمند آمد و گفت: برای تکریم مقام زن باید کلاس‌های دانشگاه با تفکیک جنسیتی برگزار شود و همانجا عده‌ای انتقاد کردند و امروز شاهدیم که شهردار متدین تهران اعلام کرده که در محیط کار باید مقام زن مورد تکریم قرار گیرد و نباید زن با ناامنی و در محیطی که مورد راه‌زنی نگاه نامحرم قرار می‌گیرد کار کند که باز هم برخی متاسفانه مخالفت می‌کنند اما نکته اینجاست که در تمام مسائل باید به این مورد توجه کنیم که فرهنگ مقدم بر تمام مسائل بوده و امروز ریشه بسیاری از مشکلات در مشکلات فرهنگی است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا