خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارلوس کی روش می‌ماند یا می‌رود؟

روزنامه‬ شهروند‬ نوشت: ‬ کی روش که از مدت‌ها قبل به خاطر پیشنهاد ٦ ماهه فدراسیون ‏ایران به خودش گلایه‌مند بود اما وسوسه قهرمانی در آسیا او را مجاب کرد که قبول کند تا پایان بازی‌های جام ‏ملت‌های امارات، هدایت تیم‌‬ ملی ایران را بر‬ عهده داشته باشد.‏

‏‏در این مدت مدیران فدراسیون فوتبال با این‌‬ که مشکلات بسیار زیادی برای تدارکات و فراهم کردن ‏خواسته‌های مربی پرتغالی داشتند، منتهی با وجود تمام فراز و نشیب‌ها حالا تیم‌‬ ملی به مدعی نخست کسب عنوان ‏قهرمانی آسیا تبدیل شده و از همین حالا که ایران به جمع چهار تیم برتر مسابقات بدون این‌که گلی از حریفان ‏دریافت کند راه پیدا کرده، نگرانی‌ها درباره آینده فوتبال ملی ایران باز هم به اوج خود رسیده است.

در این مدت ‏در خبرها آمده که کی‌روش توافقات نهایی را هم با فدراسیون فوتبال کلمبیا انجام داده و قرارداد او بعد از ‏مسابقات رسمی خواهد شد. این مربی همچنین در یک مصاحبه رسمی مذاکره با کلمبیایی‌ها را تأیید و از ‏پیشنهاد آنها استقبال کرد، اما تصمیم‬‌گیری نهایی را به بعد از پایان کار تیم‌ملی در مسابقات موکول کرد و البته ‏با انتقاد از وزیر ورزش اعلام داشت که مسعود سلطانی‬‬‬‬ فر مخالف ادامه حضور او در فوتبال ایران بوده و به تاج ‏دستور داده که قرارداد او تمدید نشود. کی‌روش البته بعد از این اظهارات جنجالی در مصاحبه دیگری به ‏خبرنگاران گفت که ادامه حضورش در ایران بستگی به نتیجه‌ای که در آسیا بگیرد دارد و اگر او بتواند به‌‬ عنوان ‏قهرمانی برسد احتمال تمدید قراردادش وجود دارد. البته مدیران فدراسیون فوتبال در این مدت فقط سعی کرده‌اند ‏سکوت اختیار کنند و نظری درباره آینده نیمکت تیم‌‬ ملی ایران ندهند.‏

‏‏بعد از بازی با چین وقتی با چهار نفر از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که برای تماشای مسابقه به ‏ابوظبی آمده بودند، صحبت کردیم، آنها هم اطلاع دقیقی از آینده نداشتند. عبدالکاظم طالقانی، فریدون اصفهانیان، ‏محمود شیعی و هدایت الله ممبینی چهار عضو هیأت رئیسه فدراسیون با این‌که بشدت از پیروزی تیم‌‬ ملی ‏خوشحال بودند از تصمیمی که فدراسیون در آینده اتخاذ خواهد کرد اظهار بی‌اطلاعی کردند. طالقانی هم به ‏خبرنگار «شهروند» درباره این‌‬ که بالاخره سیاست فدراسیون این است که قرارداد کی‌روش را تمدید کند یا خیر ‏تاکید کرد: «فعلا که تیم‌‬ ملی به جمع چهار تیم برتر مسابقات راه پیدا کرده و با شایستگی مدعی جدی کسب ‏عنوان قهرمانی است. فعلاً باید صبر کنیم و ببینیم چه می‌شود. درباره ماندن یا رفتن کی‌روش و آینده تیم ‏ملی هم شخص رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گیرنده خواهد بود و هیأت‬ رئیسه تصمیم‌گیری در این رابطه ‏را به مهدی تاج واگذار کرده و اگر سوالی در این زمینه وجود دارد رئیس فدراسیون باید به آن پاسخ بدهد. ‏ما از سیاستی که تاج در نظر می‌گیرد حمایت خواهیم کرد.»

‏‏مسأله‌ای که نباید آن را فراموش کرد این است که طیف حامیان کی‌روش از همین حالا فشار به مدیران ‏فدراسیون برای ادامه حضور این مربی روی نیمکت تیم‌‬ ملی تا جام‌‬ جهانی ٢٠٢٢ قطر را کلید زده‌اند و اگر ‏ایران قهرمان آسیا شود این فشار به اوج خود خواهد رسید ولی صحبت‌های اعضای هیأت رئیسه هم به خوبی ‏نشان می‌دهد که حالا دیگر تصمیم گیرنده اصلی درباره آینده کی‌روش شخص مهدی تاج است. اگر ایران ‏قهرمان آسیا نشود که احتمال ماندن کی‌روش خیلی پایین است. منتهی باید دید اگر به‌‬ عنوان قهرمانی رسیدیم، ‏آن وقت در روزهایی که گفته می‌شود کی‌روش با کلمبیا به توافق نهایی رسیده، نفر اول فوتبال ایران چه ‏تصمیمی خواهد گرفت. طبق گفته اعضای هیأت رئیسه همه چیز بستگی به نظر او دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا