خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هلند حریف آرژانتین شد

تیم فوتبال هلند با برتری در ضربات پنالتی مقابل کاستاریکا حریف آرژانتین در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 برزیل شد.
به گزارش فارس، دیدار تیم‌های فوتبال هلند و کاستاریکا از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل ساعت 30 دقیقه بامداد یک‌شنبه به وقت ایران در ورزشگاه فونته‌نووا شهر سالوادور برگزار شد که این بازی در 90 دقیقه معمول با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در این زمان هم دو تیم در گلزنی ناکام بودند تا در نهایت در ضربات پنالتی این هلندی‌ها بودند که با نتیجه 4 بر 3 پیروز شدند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.
 
*نیمه اول:
در 45 دقیقه نخست، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و البته شاگردان فان خال حملات جسته و گریخته‌ای را روی دروزاه کاستاریکا تدارک دیدند که کیلور ناواس دروازه‌بان این تیم مانع از گلزنی هلندی‌ها شد.
یکی از حساس‌ترین لحظات این بازی در 45 دقیقه نخست، ضربه آزاد دیدنی وسلی اسنایدر بود که ناواس به زیبایی توپ را از کنج دروازه کاستاریکا بیرون کشید.
*نیمه دوم:
در این نیمه هلند بازی را بهتر آغاز کرد اما رفته رفته کاستاریکا بازی را در دست گرفت و موقعیت‌های خوبی را روی دروازه هلند به وجود آورد که در گلزنی ناکام بودند.
هر چه بازی به پایان نزدیک می‌شد حساسیت این دیدار بیشتر می‌شد و دو تیم هیچ علاقه‌ای نداشتند که بی‌مهابا به دروازه یکدیگر نزدیک شوند.
در دقایق رو به پایان این بازی یک ضربه آزاد دیگر به نفع هلند گرفته شد و اسنایدر بار دیگر پشت توپ قرار گرفت و با ضربه‌ای غیر قابل مهار توپ را به تیرک عمودی دروازه کاستاریکا کوبید تا این بار که ناواس دروازه‌بان حریف تسلیم شد، تیر دروازه مانع گلزنی لاله‌ها شود.
هلندی‌ها که با این ضربه به نظر می‌رسید روحیه گرفته‌اند در دقایق پایانی فشار خود را بر روی دروازه کاستاریکا بیشتر کرده بودند تا بتوانند نتیجه را در 90 دقیقه به سود خود پایان دهند اما موقعیت‌های آن‌ها یکی پس از دیگری به هدر رفت.
یکی دیگر از موقعیت‌های شاگردان فان خال را فان پرسی از دو قدمی دروازه در دقیقه 88 از دست داد. در دقیقه 3+90 باز هم حمله دامنه‌دار هلندی‌ها با بدشانسی آن‌ها از دست رفت و ضربه آن‌ها به تیر دروازه برخورد کرد تا قفل دروازه کاستاریکا در 90 دقیقه معمول بسته بماند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.
 
*وقت اضافه:
در نیمه اول وقت‌های اضافه باز هم هلند حملات خود را ادامه داد اما در گشودن دروازه ناواس همچنان ناکام بود.
بر خلاف هلندی‌ها که تلاش زیادی برای گلزنی داشتند، کاستاریکایی‌ها علاقمند بودند تا بازی را به ضربات پنالتی بکشانند تا در نهایت بتوانند شگفتی را تکمیل کنند و به نیمه نهایی صعود کنند. نیمه اول وقت‌های اضافه هم با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم به سرعت نیمه دوم را آغاز کردند.
در نیمه دوم هم کاستاریکا موقعیتی استثنایی را در دقیقه 117 برای باز کردن دروازه هلند داشت که دروازه‌بان لاله‌ها در معدود عکس العمل خود به خوبی دروازه هلند را از فروریختن نجات داد.
در دقیقه پایانی وقت اضافه هم اسنایدر بار دیگر توپ را به تیر دروازه کوبید تا هلندی‌ها در زدن توپ به تیر دروازه هت‌تریک کرده باشند.
قبل از پایان بازی هم لوئیس فان خال در اقدامی عجیب و ریسکی دروازه‌بان اصلی خود سیلسن را تعویض کرد و دروازه‌بان ذخیره خود تیم کرول را به میدان فرستاد.
در نهایت بازی در 120 دقیقه تلاش دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد تا حریف آرژانتین را ضربات مرگبار پنالتی مشخص کند.
 
*ضربات پنالتی:
در ضربات مرگبار پنالتی هم این هلندی‌ها بودند که به خوبی ضربات خود را به ثمر رساندند و کاستاریکا را شکست دادند تا حریف آرژانتین شوند.
کرول تعویض طلایی فان خال موفق شد دو ضربه پنالتی کاستاریکایی‌ها را مهار کند و هلندی‌ها همه ضربات خود را به گل تبدیل کردند تا در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر 3 به سود لاله‌های نارنجی به پایان برسد.
برای هلند فان پرسی، روبن، اسنایدر و درک کویت پنالتی خود را گل کردند و برای کاستاریکا بورگس، گونزالس و بولانوس موفق به گلزنی شدند.
بدین ترتیب دیدار هلند و آرژانتین 30 دقیقه بامداد پنج‌شنبه به وقت ایران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا