خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا کروبی از میانه‌روها حمایت کرده بود؟

مهدی کروبی از بزرگان جریان اصلاح‌طلب که از بهمن 89 در حصر به سر می‌برد در دوره‌های انتخاباتی که پس از حوادث 88 برگزار شد حضوری فعال داشته و به عنوان چهره‌ای انتخاباتی مشهور شده اما درباره‌ی حمایت او از میانه‌روها در انتخابات یازده اسفند تردیدهایی مطرح شده بود.

به گزارش انصاف نیوز، آقای کروبی در نخستین سخنرانی خود که پس از گذشت سال‌ها از حصر خانگی در مهر ۱۴۰۱ انجام شده بود با تاکید بر اینکه امام توانست جمهوری اسلامی را به وجود بیاورد با خصوصیاتی که خودش [درباره‌ی آن] ذکر می‌کرد، گفت: امیدواریم عیوب و نواقص نظام برطرف شود.

انصاف نیوز در گزارشی که در مرداد 1402 منتشر کرد، از شنیده‌ای با واسطه از تلاش مهدی كروبی برای فراهم شدن زمینه‌ی فعالیتِ اثر بخش و تغييرِ اوضاعِ فعلی حاكم در كشور از طريقِ دو انتخابات پیش رو خبر داده بود.

فرزند شیخ مهدی کروبی در گفت‌وگویی که چند روز قبل منتشر شده بود، تاکید کرد که آقای کروبی پیرامون انتخابات یازدهم اسفند اظهارنظری نداشته و سکوت کرده‌‌است.

با این وجود، حسین کروبی در همین گفت‌وگو که در خبرگزاری کار ایران منتشر شده نقل قولی را از آقای کروبی مطرح کرد که بر این اساس او گفته است: «کم‌هزینه‌ترین راه برای رسیدن به دموکراسی و احقاق حقوق مردم انتخابات است»

مهدی کروبی در انتخابات 1400 نیز با وجود رد صلاحیت‌های گسترده‌ی کاندیداها که با انتقاد علنی رهبری هم همراه شده بود، با صدور بیانیه‌ای از عبدالناصر همتی، کاندیدای باقی مانده از جریان میانه‌روها در آن انتخابات حمایت کرده بود.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها به نقل از اسماعیل دوستی نوشته بودند: آقای کروبی نسبت به رویه‌ای که در رابطه با تایید صلاحیت‌ها وجود دارد، معترض است اما طرفدار و موافق صندوق رای است.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در واکنش به این اظهارات در پیامی اعلام کرد:

چنین روایتی کذب محض است و آقای کروبی هیچ توصیه ای در باب حضور در انتخابات نداشته و ندارند. طی ساعات گذشته روایتی از آقای کروبی توسط برخی افراد در گفتگو با رسانه‌ها منتشر شده که مطلقا کذب است و یا مربوط به گذشته بوده است. آخرین ملاقات این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با آقای کروبی که خبرگزاری ایرنا نقل قول انتخاباتی اخیر را از ایشان منتشر کرده، مربوط به ماه‌ها قبل بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدا لعنت احمدی نژاد کند که بزر نفاق را در جامعه پاشید و دو جناح را آورده است
    و خداوند متعال لعنت مسؤلان وقت صدا و سیما کند ک مناظره های انتخاباتی سال 88 را مدیریت نکردند و با حمایت احمدی نژاد باعث شدن کشور انقلاب اسلامی ایران کشور شهدایی کشور متحد را دوگانگی و دو جناحین ایجاد کردند و این هم عاقبت کار و نتیجه محصول آن.
    ما باید متحد بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا