خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور وزرای خارجه 1+5 در مذاکرات

 منابع دیپلماتیک اعلام کردند: وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 به منظور شرکت در دور ششم مذاکرات هسته‌ای ایران روز جمعه در وین گرد هم خواهند آمد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران ،همزمان که به پایان ضرب‌الاجل 20 ژوئیه در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نزدیک می‌شویم وزرای امور خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان قرار است روز جمعه به منظور پیشبرد این مذاکرات به وین پایتخت اتریش سفر کنند.

این منابع دیپلماتیک به خبرگزاری شینهوا گفتند که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه به وین خواهد رفت.

به نظر می‌آید این دور از مذاکرات آخرین فرصت برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران باشد. این در حالی است که روز گذشته آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت کمی داشته است.

ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال 2013 در ژنو به یک توافق اولیه دست یافتند که بر اساس آن ایران متعهد شد در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی غرب بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای اش را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد.

این فرصت شش‌ماهه هم‌اکنون رو به پایان است.

قدرت های جهانی از ایران می‌خواهند تا برنامه‌ هسته‌ای اش ر ا به منظور کاهش نگرانی‌های جهانی محدود کند اما تهران تأکید می‌کند که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز و حق مسلم این کشور است.

 کشورهای غربی مدتهاست ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند و می‌گویند که این کشور می‌تواند به سرعت به این سلاح‌ها دست پیدا کند. این در حالی است که تهران همواره این اتهامات را رد و اعلام می‌کند که سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا