خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح درباره‌ی ویدیوی رقص و شراب خوری سوریه

حجت الاسلام «محمدرضا زائری» فعال فرهنگی اصولگرا در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی ویدیوی رقص و شراب خوری سوریه با نوای «لبیک یا زینب»، آن را مربوط به اهل تشیع و جریان جهادی و نهادهای رسمی در لبنان یا سوریه ندانست.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای زائری با عنوان «توضيح در باره يك توطئه رسانه ای!» در پی می‌آید:

پس از پخش گسترده ويدئويي مربوط به يك مجلس شادي با نواي “لبيك يا زينب” در فضاي مجازي، بسياري از من در اين باره پرسيده اند. با توجه به كثرت پرسش و شبهه ها لازم دانستم اين جا آنچه مطلع شدم را توضيح بدهم. اين ويدئو مربوط به يك مراسم جشن شعانين در رستوران “قصر النرجس” در منطقه تفريحي “قيمريه” دمشق در سوريه است.

بهاء اليوسف خواننده اهل سنت كه گرداننده اين مجلس بوده در صفحه فيسبوك خود توضيح داده كه در اين جشن مسيحيان سوري، هيچ كس از شهروندان ايراني يا لبناني حضور نداشته است و به تقاضاي حاضران كه خواستار اجراي ترانه اي حماسي در باره وطن و مقاومت بوده اند اين سرود حزب الله لبنان را اجرا كرده است و شركت كنندگان در جشن هم با او همراهي كرده اند.

ظاهرا حاضران كه با شعائر و ارزشهاي مذهبي شيعيان آشنا نبوده اند نمي دانسته اند كه از اجراي اين گونه سرود تلقي توهين خواهد شد و از اين رو ضمن اظهار تأسف شديد و عذرخواهي، با تصريح بر اعتقاد و احترام به حضرت زينب كبرى (سلام الله عليها) تأكيد كرده كه به هيچ عنوان حتى تصور توهين به مقدسات يا پرداختن به موضوعات اختلافي مذهبي را در نظر نداشته اند. دولت سوريه نيز بلافاصله بعد از انتشار خبر اين رستوران را پلمب كرده و از تعطيلي آن خبر داده است. در عين حال عده اي هم به اين محل حمله كرده و آن را آتش زده اند و بيم شعله ور شدن اختلافات شديد مذهبي نيز مي رود.

هر چند به طور طبيعي ديدن چنين صحنه هايي براي امثال ما بسيار آزار دهنده و تلخ است، ليكن بايد دانست كه اين اتفاق ناخوشايند و اشتباه زشت و غيرقابل توجيه، هيچ ربطي به مقاومت و جريان جهادي يا نهادهاي رسمي در لبنان يا سوريه نداشته و بايد از شايعات و جوسازي هاي رسانه اي نادرست پرهيز كرد. (البته اين توضيحات حاصل جستجوي اينترنتي و پرس و جو از دوستان لبناني است و طبيعتا اطلاع شخصي و مستقيم ندارم)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. البته اینا بسیاریشون اعضای حزب اله بودند و حتی بعدا ویدئو عذرخواهی پخش کردند و گفتند الکل در میان نبوده.
      پس این توجیحات فقط باعث تحمیق خودتان میشه .

      7
      3
  1. جناب زائري، اگر بنا به قول شما ظاهرا حاضران نمي دانسته اند که بي بي زينب (س) نزد شيعيان چه جايگاهي دارد، آيا خواننده اهل سنت هم نميدانسته!!؟ و شما مي فرمائيد که الان متاسف است!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا