خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوادی آملی: به بهانه شکایت از نظام این روسری را کنار نزنید

آیت الله جوادی آملی گفت: اگر کسی خدای ناکرده گِله‌ای از مسئول یا نظام یا جای دیگر دارد این رابطه‌اش را با دین به هم نزند، مبادا به این بهانه ها کسی این روسری که برای پوشاندن سر و گردن است را کنار بزند.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار شد در ادامه تفسیر آیات سوره مبارکه جمعه بیان داشت: ذات اقدس الهی چگونگی طهارت مال را نیز مشخص کرده است؛ فرمود کسی که وابسته به مال باشد مخصوصاً مالی که برای او نیست این شخص طاهر نیست! اگر کسی حقوق مالی‌اش مثل زکات را نپرداخت طاهر و مزکّی نیست نه اینکه این مال پاک نیست خود این شخص پاک نیست.

او ادامه داد: نه تنها در مسئله مال این‌طور است، در برابر آداب اجتماعی هم اگر کسی آداب اجتماعی را رعایت نکند و حقوق مردم را حرمت ننهد و حقّ دیگران را گرامی نشمارد مطهّر و مزکّی نیست یعنی غرور و خودخواهی برای ما آلودگی می‌آورد و ما را آلوده می‌کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه نور اذعان داشت: خداوند در آیه ۲۶ به بعد سوره مبارکه نور می‌فرماید بدون سلام و اذن قبلی وارد جایی نشوید، اگر کسی در خانه نبود و در بسته بود که برگردید اما اگر کسی بود و شما چون وقت قبلی نگرفتید به شما گفتند برگردید ما الآن فرصت دیدار نداریم به شما برنخورد و ناراحت نشوید؛ «فَلاَ تَدْخُلُوهَا حَتَّی یؤْذَنَ لَکُمْ وَإِن قِیلَ لَکُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْکَی لَکُمْ». اگر اینگونه آداب اجتماعی را رعایت کنید جامعه می‌شود جامعه مزکّی و مطهّر.

او خاطرنشان کرد: در آیه سی سوره مبارکه نور مسائل پاکدامنی را هم مشخص کرد که عفاف باعث حفظ جامعه است، اگر کسی خدای ناکرده گِله‌ای از مسئول یا نظام یا جای دیگر دارد این رابطه‌اش را با دین به هم نزند، مبادا به این بهانه‌ها کسی این روسری که برای پوشاندن سر و گردن است را کنار بزند! اگر کسی مشکلی دارد یا با او بدرفتاری شده است، نباید این را معاذ الله به حساب دین بیاورد و این روسری را کنار بگذارد، با این کار این شخص با آیه قرآن مقابله کرده است و به خودش آسیب می‌رساند. قرآن می فرماید این مرزها را از هم جدا کنید، کارهای دینی که رابطه بین شما و خدای شماست را محترم بشمرید چون با او زنده‌اید و با او محشور می‌شوید، حساب‌ها را مخلوط نکنید «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکَی لَهُمْ» در نتیجه حساب ما با خدایمان همیشه باید محفوظ بماند، حال اگر با دیگران مشکلی داریم آن را از راه دیگر باید حل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا