خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دولت زبان بریده و دلار افسار بریده

«کامبیز نوروزی» حقوقدان و کارشناس رسانه در یادداشتی تلگرامی با عنوان «دولت زبان بریده و دلار افسار بریده» نوشت:

🔲آشکارا پیداست که رشد پرشتاب قیمت ارز، فضای روانی سنگین و ملتهبی کشور بوجود آورده است . شرایط به شکلی است که این التهاب و نگرانی با شتابی بیش از آهنگ رشد قیمت ارز می تواند رشد کند .

🔲قاعده حکم می کند که دولت و مقامهای ارشد بانک مرکزی ، مستقیم و شجاع وارد میدان شوند و با مردم روشن و بی پرده و قانع کننده حرف بزنند . نه از آن حرفهای متداول و مرسوم بی ارزش و کلیشه که بوی تند بی محتوایی آن آزار جان است . بلکه سخنانی مبتنی بر واقعیت و احترام به شعور مردم . پشت و روی پرده را عیان کنند .

🔲دولت و بانک مرکزی اما ساکت و منفعل نشسته اند و آشفته بازار شبه خبرها و تحلیل های کم مایه یا حدس و گمانهای متنوع و متعدد وضع را آشفته تر از این می کند . بدتر از این کسانی که به هرحال در زمره مدیران کشورند چیزهایی می گویند که اگر نگویند و آنها هم ساکت بمانند ضررش کمتر است و حرفشان جز مبهم تر کردن و ملتهب تر کردن مردم نتیجه ای ندارد .

🔲به عنوان نمونه مشاور رئیس جمهور ، آقای حسام الدین آشنا توئیت های پر رمز و رازی در مورد علل افزایش نرخ ارز منتشر می کند که بیشتر شبیه معماهایی آشفته اند. یا آقای هادی قوامی ، نماینده مجلس ، در مصاحبه ای با خانه ملت ، بی هر پایه و اساس و استدلالی حرف از احتمال دلار 12 هزار تومنی می زند . آقای ترکان از خوبی های افزایش نرخ ارز می گوید . یعنی همه دست به دست هم داده اند تا همه چیز را خرابتر کنند .

🔲دولت زبان خودش را بریده است . مدیران ارشد دولتی جسارت حرف زدن ندارند . صدا و سیما مثل همیشه از تمام قافله عقب است . نمی توانند با مردم سخن بگویند .

🔲انفعال دولت و صدا وسیما در گفتگو با مردم در مورد مسأله قیمت ارز ، همان اغتشاشی را که افزایش قیمت ارز در اقتصاد و بازار ایجاد کرده است ، در فضای اطلاع رسانی مربوط به این افزایش ایجاد کرده است .

🔲معدودی هم که چیزی گفته اند آنقدر غیرمسوولانه و متکبرانه و مبهم حرف زده اند که کار را خرابتر کرده است و بهتر بود آنها هم چیزی نمی گفتند.

🔲برای مهار قیمت ارز قدرت کافی شاید نیست، اما می توان با قدرت از آنچه گذشته و می گذرد با مردم سخن گفت و حقایق را با آنها در میان گذاشت.

🔲هنوز نمی خواهند بدانند که قدرت رسانه می تواند چه کند اگر مردم را بیگانه ندانند و با صداقت و حرفه ای از رسانه و سخن گفتن با مردم استفاده شود نه آنکه به بستن و فیلتر و این چیزها بیاندیشند .

نوسان قیمت دلار و «بحران سازی اردیبهشت»؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درست است که بسیاری از مردم ریشه ی همه ی مشکلات و بخصوص مشکلات پیش روی دولت را میدانند . دلیل سکوت دولتمردان و بخصوص رئیس دولت را هم میدانند . اما صرف این دانستن حللال مشکلات نیست . چون کارشکنان مثل دولت عمل نمیکنند . بی محابا از تمام تریبونها و رسانه هایی که در ید اختیار خود دارند استفاده میکنند و چهاراسبه میتازند . یقینا باید ترمزشان را کشید و اسبهایشان را پی کرد . چون بحث ماندن یا نماندن یک دولت نیست . مسئله مهمتر از این حرفهاست . {“مسئله ی ابرو و حیثیت و منافع کل نظام است”} . برای این کار دو راهکار عاجل وجود دارد . راهکار اول انکه نخبگان و فرهیختگان جامعه به میدان بیایند و با مصاحبه و سخنرانی و قلم زدن نظام را یاری نموده واز اسیبهای پیش رو جلوگیری کنند . راهکار دوم اینکه اعضای دولت و بویژه شخص رئیس جمهور با ترتیب دادن مصاحبه ها و نشستهای خبری “بدون حضور صداوسیما” با مردم هرچه بیشتر سخن بگویند . پرواضح است که با متانت و درایتی که از اقای روحانی میشناسیم مثل رئیس دولت قبل تنش افرینی هم نخواهند کرد . تا حالا سکوت نخبگان و دولتمردان برای کل نظام گران تمام شده و قطعا گرانتر هم تمام خواهد شد . برای جلوگیری از مسائل هزینه ساز و هزینه های بعدی باید کاری کرد . بدون هیچ شک و تردید . مع السلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا