خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال استعفای مجدد نجفی

منابع آگاه خبرنگار انصاف نیوز از احتمال جدی طرح مجدد استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران خبر می‌دهند.

به گزارش انصاف نیوز، احتمال طرح مجدد استعفای شهردار تهران در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته – یکشنبه – شورای شهر تهران با اکثرتی قاطع به استعفای اول او رای منفی داد و او را ابقا کرد.

روز گذشته در حالی که سایت امتداد وابسته به حزب اتحاد خبر داده بود نجفی ساعتی پس از مخالفت شورای با استعفای او، گفته «با ‌رای قاطع شورای شهر مسوولیت خود را ادامه می‌دهم»، اما این ادعا بلافاصله از سوی روابط عمومی شهرداری تکذیب کرد.

در خبر اولیه‌ی امتداد ادعا شده بود که نجفی ساعتی پس از جلسه‌ی شورا، در جلسه‌ای با معاونان شهرداری از مواضع و حمایت اعضای شورای شهر تقدیر کرده و گفته است که: «به حمایت شورا شهر چه آنها که رای دادند و چه آنها که موافق استعفا بودند احترام می‌گذارم».

اما بلافاصله پس از انتشار این خبر، سایت انتخاب که به محسن هاشمی نزدیک است، نسبت داده شده به نجفی درباره‌ی ـادامه‌ی فعالیت در شهرداری» را تکذیب کرد و به نقل از «منبع نزدیک به شهردار» نوشت: «نجفی بر استعفایش، مُصر است».

انتخاب نوشت: «درحالیکه برخی منابع خبری وابسته به یک حزب سیاسی مدعی شدند، «نجفی گفته که به فعالیت خود ادامه می‌دهد» یک منبع نزدیک به شهردار در تماس با انتخاب این خبر را تکذیب کرد. در حالیکه جلسه‌ی شورای معاونین شهردار تهران فردا – دوشنبه – قرار است تشکیل شود، یکی از معاونین شهرداری در پیامکی به برخی از اعضای شورای شهر تهران، مدعی برگزاری جلسه‌ی شورای معاونین و ادامه‌ی فعالیت نجفی شده است، در حالیکه نزدیکان نجفی بر عزم وی برای کناره گیری از شهرداری تهران و بستری شدنش از اول اردیبهشت جهت معالجه خبر می‌دهند. خبر مذکور توسط یکی از اعضای یک حزب سیاسی که همزمان عضو شورای شهر نیز است، به رسانه‌ها داده شده است».

ساعتی پس از آن نیز کانال تلگرامی نجفی در خبری نقل قول منتشر شده از شهردار تهران را به صورتی رسمی تکذیب کرد.

«چرا باید ایشان را اذیت کنیم»

سیدحسین مرعشى، سخنگوی حزب کارگزاران هم بعدازظهر یکشنبه موضع گیری کرد و ضمن این که درباره‌ی برخی پیشنهادها برای جایگزینی جهانگیری با نجفی در شهرداری تاکید کرد «جهانگیری نمی‌خواهد از دولت استعفا بدهد و قصدی هم برای شهردار شدن ندارد»، نوشت:

«آقای نجفی خودشان استعفا دادند و باید به مردم توضیح بدهند که چرا استعفا داده‌اند. ارزیابی حزب کارگزاران این است که ما باید به صداقت آقای نجفی اعتماد کنیم. وقتی ایشان بیماری دارند و آمادگی ندارند تا مسوولیتی را بپذیرند چرا باید ایشان را اذیت کنیم».

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت، از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران است و محمدعلی نجفی نیز پیشتر عضو شورای مرکزی این حزب بود.

حالا یک روز پس از مخالفت شورای شهر تهران که افکار عمومی را به ماندن او مطمئن کرده است، احتمال استعفای مجدد او مطرح است؛ احتمالی که بعید است نتیجه‌ی بررسی آن اینبار مخالفت باشد.

بی اطلاعی مطلق از پرونده‌ی «عیسی شریفی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا