خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خداداد عزیزی: استقلال قهرمان آسیا می‌شود

خداداد عزیزی معروف به حماسه ساز ملبورن که این روز ها در سمت مدیر سازمان فوتبال مشکی پوشان خراسان فعالیت می کند از معدود افرادی است که در پاسخگویی پیرامون مسائل فوتبال بدون پرده حرف می زند اینبار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد دلایل سقوط تیم مشکی پوشان به لیگ آزادگان و مسائل روز فوتبال ایران گفت: با توجه به نتایجی که در ابتدای فصل تیم سیاه جامگان کسب کرد مشخص نبود که روی کاغذ شانس زیادی برای بقا در لیگ برتر نداریم.در هر صورت قسمت این بود که پس از 3 سال فعالیت در لیگ برتر به لیگ آزادگان سقوط کنیم. به هر حال این‌ها زودگذر است. فوتبال هم مثل زندگی بالا و پایین دارد، به طور مثال در گذشته تیم‌های بزرگی مانند استقلال، فولاد، پیکان و تراکتور هم پیش از ما چنین مسئله ناراحت کننده ای را تجربه کرده بودند. با این وجود شک نداشته باشید تیم ما هم با سازماندهی جدید و تجربه های گران‌ بهایی که به دست آورده است، می تواند مثل این باشگاه ها دوباره به لیگ باز گردد. با این حال فوتبال ادامه دارد و ما برای سقوط نباید زیاد ناراحت شویم. ما در سال آینده به دنبال چند راهکار مد نظر داریم که عبارتند از بحث فنی و ورزشی که خودم کارهایش را انجام می دهم. مباحث مربوط به کارهای زیر بنایی و اقتصادی هم خانواده عباسی را بر عهده خواهند گرفت.

فصل بعد قدرتمندانه به لیگ برتر برمی گردیم

او ادامه داد:برخی از بازیکنان ما قراردادشان در پایان فصل اتمام می یابد و به همین علت در نظر داریم مذاکراتی را با آنها انجام دهیم تا همچنان بتوانیم فصل آینده هم از حضورشان در مشکی پوشان بهره مند شویم.از طرف دیگر به دنبال این هستیم تا پنج یا 6 بازیکن هم از لیگ یک جذب کنیم تا با بستن تیمی قدرتمند دوباره بتوانیم سهمیه حضور در لیگ را بدست بیاوریم.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

پرسپولیس نسبت به اول فصل اُفت داشته است

عزیزی درباره بازی پرسپولیس مقابل پدیده که با قهرمانی این تیم همراه شد،گفت: آدم باید واقعیت را بگوید، چون پرسپولیس به دلیل اختلاف امتیازی که از ابتدای فصل با دیگر تیم ها در صدر جدول ایجاد کرده بود قهرمانی‌ اش از مدت ها پیش مسجل بود. بازی روز گذشته شاگردان برانکو مقابل پدیده چنگی به دل نمی زد و اعتقادم بر این است که عملکرد بازیکنان این تیم نسبت به هفته های پیشین با افت محسوسی مواجه شده است و این موضوع می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

استقلال توانایی قهرمانی در آسیا را دارد

پیشکسوت فوتبال درباره دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال مقابل السد و الهلال در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس شرایط فوق العاده خوبی دارد و پس از قهرمانی در لیگ برتر از نظر روحی کاملا آماده دیدار با السد قطر است. به نظرم نتیجه پر گل 9 بر یک السد مقابل الخریطیات نمی تواند چندان برای نماینده کشورمان خطرساز باشد چرا که معتقدم شرایط بازی در لیگ ستارگان قطر به کلی با لیگ قهرمانان آسیا تفاوت دارد و از طرف دیگر تیم های آسیایی از بازی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به شدت هراس دارند و این مسئله می تواند یک امتیاز مثبت برای شاگردان برانکو به حساب آید تا با کسب سه امتیاز خانگی به عنوان صدرنشین راهی پلی آف شود. استقلال هم از زمانی که وینفرد شفر آمده به کلی متحول شده است.شاید در ابتدا این مربی آن چنان که باید با سیستم این تیم آشنا نبود اما رفته رفته توانست خودش را با شرایط این تیم وفق دهد و اکنون هم تحولی نوین در نحوه بازی استقلال بوجود آورده است.اگر شاگردان شفر همین رویه ای را که در لیگ پیش گرفته اند در لیگ قهرمانان آسیا هم دنبال کنند بدون شک می توانند تا فینال این رقابت ها پیش بروند.از نظر من عملکرد بازیکنان این تیم در تمام پست ها درخشان است و هیچ چیزی برای قهرمانی در آسیا کم ندارند.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

عزیزی درباره لغو دیدار ایران و سوریه به دلیل کمبود بازیکن گفت:در هر حال باشگاه ها یک اختیاراتی دارند و چون بازی در روز فیفا دی برگزار نمی شود بیشتر باشگاه های ما از جمله پرسپولیس،استقلال و سایپا تمایل ندارند بازیکنان شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

صحبت های کی روش علیه  بازیکنان داخلی ظلم است

او در مورد اظهارات کارلوس کی‌روش در مورد عدم آمادگی بازیکنان داخلی و درخواست 40 روزه برای آماده‌سازی آنها گفت: کی‌روش نشان داده که برای آماده‌سازی بازیکنان نیازی به تعریف و تمجید ندارد و پیش از این هم خوب کار کرده است. او می‌تواند بازیکنان را آماده کند، اما اینکه بازیکنان داخلی آماده نیستند و فقط آنها بدبخت و بیچاره هستند، غیرمنطقی است. این حرف، ظلم به بازیکنان داخلی است. بازیکنانی که لژیونر شدند، از همین لیگ داخلی لژیونر شدند.درست است به توانایی های فنی کی روش شکی نیست اما در عین حال صحبت های اخیر کی روش مبنی بر اینکه بازیکنان داخلی نمی توانند در جام جهانی کمک حال تیم ملی باشند چندان جالب توجه نیست، چرا که برخی از نفرات اصلی تیم ملی مانند بیرانوند،غفوری،ابراهیمی،امیری،منتظری و سید جلال حسینی از همین دل لیگ به تیم ملی دعوت شده اند و تازه همین مهدی طارمی هم که به الغرافه پیوسته تا همین چند وقت پیش یکی از بازیکنانی بود که مانند دیگران در لیگ خودمان بازی می کرد و مطمئنا عملکردشان خوب بوده که توسط کی روش به تیم ملی راه یافته اند.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

ما قابل قیاس با اسپانیا و پرتغال نیستیم

بازیکن اسبق تیم ملی درباره بازی های تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه مقابل اسپانیا، پرتقال و مراکش عنوان کرد: ما خودمان را نمی توانیم به هیچ عنوان با این تیم ها قیاس کنیم. چه کسی فکر می کرد اسپانیا بتواند در یک دیدار دوستانه آن هم با نتیجه 6 بر یک آرژانتین را با بیشتر ستارگانش شکست دهد.در هر صورت ما کار سختی در جام جهانی برابر این تیم ها در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی به نتایج خوبی دست یابیم.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

نباید آزمون و جهانبخش در لیگ های بی کیفیت هلند و روسیه بازی کنند

او درمورد عملکرد لژیونرها هم گفت: بازیکنان لژیونر ما در هفته های اخیر بازی های خوبی را به نمایش گذاشته اند و امیدوارم همین عملکرد را در جام جهانی هم مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش به اجرا بگذارند تا پس از اتمام جام جهانی راهی تیم های خوب اروپایی شوند. به نظرم بازیکنانی چون آزمون و جهانبخش شایستگی حضور در تیم های خوب اروپایی را دارند و خوب نیست همچنان در لیگ های بی کیفیت هلند و روسیه به فوتبال شان ادامه دهند.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا واقعیت فوتبال ما را بفهمد،تعلیق می شویم

خدادادعزیزی درباره مشکلات مالی باشگاه های ایرانی هم اظهار کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج به خوبی به این موضوع واقف هستند که اگر فوتبال ما در آمدزا نباشد با تعلیق مواجه خواهد شد.چنانچه مسئولان afc متوجه شدند که فوتبال ما به جای بخش خصوصی دولتی است بدون شک و در کمترین زمان ممکن رای به تعلیق فوتبال ما خواهند داد. خوشبختانه به مسئولان به هر شکلی که بوده نگذاشته اند سران کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه چنین مسئله مهمی شوند. ما بیشتر شاهد این هستیم که دولت هر ساله کمک های زیادی را به باشگاه های ما می کند تا از این طریق بتوانند هزینه هایشان را تامین کنند. کجای این فوتبال حرفه ای است که دولت بیاید خرج تیم های باشگاهی ما را بدهد و باید در این فوتبال را گل گرفت چرا که ما در فوتبال نه تبلیغات محیطی را مشاهده می کنیم و نه پخش زنده تلویزیونی، این در حالی است که در فوتبال روز دنیا روی این 2 نکته تاکید جدی صورت گرفته است. به طور مثال تیم ما با هزینه و بودجه ناچیزیش نمی تواند به جنگ تیم هایی برود که برای یک فصل نزدیک به 15 یا 20 میلیارد هزینه جذب بازیکن می کنند. این اجحاف بزرگی است که تیم های کوچک بخش خصوصی باید به جنگ باشگاه های متمول بروند. فدراسیون در بحث اقتصادی با مشکل مالی مواجه است. از نظر من تیم های پیکان، سایپا، ذوب آهن، پارس جم جنوبی و سپاهان هیچ مشکلی از لحاظ مالی ندارند. فوتبال ما هیچ حساب و کتابی ندارد زیرا باشگاه داری روی اصول است. متاسفانه برخی مدیران تنها برای 2 یا سه سال برای حضورشان در فوتبال برنامه ریزی می کنند و همین مسائل پیش پا افتاده موجب می شود تا ضربه مهلکی نه تنها به فوتبال ما بلکه حتی به باشگاه ها هم وارد شود. همان‌طور که می‌دانید اقتصاد فوتبال تعطیل است، اما با این حال تلاش کردیم تا درآمد ایجاد کنیم.

استقلال قهرمان آسیا می شود/پرسپولیس لیگ را از تب و تاب انداخت/ اظهارات کی روش ظلم است/فوتبال ما تعلیق می شود

پرسپولیس جذابیت لیگ را از بین بُرد

او درمورد ارزیابی اش از لیگ هفدهم گفت: لیگ خوبی را شاهد نبودیم، زیرا اگر لیگ خوب بود نباید چند هفته مانده به پایان قهرمانش مشخص شود. شاگردان برانکو از همان ابتدای لیگ با نتایجی که کسب کردند اختلاف شان را با سایر تیم ها افزایش دادند و همین شد که خیلی زود برای دومین بار متوالی به قهرمانی لیگ رسیدند. اگر شرایط لیگ به گونه ای پیش می رفت که قهرمان لیگ در هفته پایانی مشخص می شد جذابیت رقابت ها افزایش می یافت.

عزیزی درباره وضعیت کادر فنی سیاه جامگان بعد از لیگ هفدهم عنوان کرد: مهابادی به عنوان سرمربی تا پایان فصل حضور دارند و تیم را هدایت می‌کند. ما تا پایان فصل برای اعاده حیثیت با قدرت ادامه می‌دهیم. بعد از آن هم برای حضور در لیگ دسته اول درباره سرمربی جدید تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

پاس تهران نابود نشد بلکه به خاطره ها پیوست

بازیکن پیشین پاس تهران در مورد اینکه شنیده می شود مسئولان قصد انتقال تیم پاس همدان را به تهران دارند، خاطرنشان کرد: پاس فقط به دوران ما خلاصه نمی‌شود. این تیم یکی از قطب‌های فوتبال ایران بود و مربیانی چون همایون شاهرخی، حسین فرکی، حسین کازرانی و محمود یاوری در مکتب پاس پرورش یافتند و فوتبالیست‌های بزرگی در این تیم رشد کردند. به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین باشگاه‌های پرورش بازیکن در ایران بود. به‌هرحال با یک تصمیم اشتباه باشگاه پاس را به همدان انتقال دادند و اگر آن تصمیم گرفته نمی شد پاس می توانست همچنان به فعالیتش در بالاترین سطح فوتبال کشورمان ادامه دهد. دست آقایان درد نکند که تازه یادشان افتاده پاس را به تهران بازگردانند اما در عین حال از نظر من نباید گفت پاس نابود شده بلکه باید گفت این تیم به خاطره‌ها پیوست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا