خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی انتقادی حزب اصلاح طلب به استاندار سیستان و بلوچستان

حزب اعتماد ملی سیستان و بلوچستان، از احزاب اصلاح طلب، در نامه‌ای سرگشاده به استاندار، به طرح دغدغه‌های خود درباره‌ی مدیریت این استان پرداختند.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این نامه در پی می‌آید:

جناب آقای محبی‌

استاندار محترم سیستان و بلوچستان

ضمن عرض سلام و تبریک سال نو خدمت شما و آرزوی بهروزی و سرافرازی برای ایران عزیز.

با توجه به حضور شش‌ماهه‌ی جنابعالی در استان و آثار عملکردتان طی این مدت، ما اعضای حزب اعتماد ملی سیستان و بلوچستان به واسطه‌ی وظیفه‌ی خود که همانا پیگیری حقوق مردم استان است بر خود لازم دانستیم نکاتی چند را به اختصار، به استحضار حضرتعالی و اهالی اندیشه در سرزمین شکیبایی، برسانیم به امید روزهایی که پنجره‌های ارتباط برای طرح حضوری مسایل و دغدغه‌ها گشوده‌تر و صاحبان قدرت، شنواتر باشند.

باری، خرسندتر بودیم نظراتمان را پیرامون برنامه‌های‌تان انتشار دهیم اما به دلیل عدم انتشار برنامه‌ی تیم کاری شما و جهت جلوگیری از پراکندگی سخن، مباحث ذیل مطرح می‌گردد.

1- جناب محبی! از شما خواهش می­کنیم درباره‌ی بسیاری معضلات استان حضوری مثمر ثمر و قوی داشته باشید. در شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر و زابل با معضل حاشیه نشینی روبرو هستیم، بین 25 الی 45 درصد جمعیت این شهرها حاشیه نشین هستند. این موضوع می­تواند تبدیل به یک بحران اساسی برای مردم استان شود و برای حل آن نیاز به حمایت تمام قد مقام عالی استان وجود دارد. درباره‌ی مباحثی همچون مرز، ادامه‌‌ی رویه‌ی رفع مشکل فاقدین شناسنامه، حفظ چابهار به عنوان ترجیع بند مباحث توسعه­ای کشور البته با انجام مطالعات درست اجتماعی و زیست محیطی و رفع نواقص آن، فعال کردن دانشگاههای استان برای تربیت نیروی متخصص پروژه­های پتروشیمی و فولاد و….. نیاز به نگاه ویژه و خارج از برنامه حضرتعالی دارد و امیدواریم شما نیز این دیدگاه را داشته باشید.

2- استاندار محترم! اگر در جامعه‌ای توسعه‌یافته و متاثر از ساختارهای مردم‌نهاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با مسوولین سخن می‌گفتیم تنها خواسته‌مان وانهادن ارکان جامعه‌ی مدنی به حال خود برای طی مسیر تعالی و بالندگی بود اما جناب آقای استاندار، همان‌گونه که حتما مستحضرید مسیر سیستان و بلوچستان جوان به سوی رشد و توسعه‌یافتگی اجتماعی پوشیده از انواع باتلاق‌ها و سرعت‌گیرهایی است که بسیاری از آن‌ها خواسته یا ناخواسته حاصل شناخت نادرست تصمیم‌گیران استانی و ملی از شرایط بوم منطقه بوده‌اند.

قوم‌گرایی، مذهب‌گرایی، سردارسالاری و اخیرا تزریق مبالغ هنگفت برای خرید قلم‌‌ها و زبان‌های جوانان از طرف صاحبان قدرت، رسانه و ثروت، تصویری غمبار از بزرگسالی این جوان را نمایش می‌دهد. بزرگسالی بیمار، وابسته و ناتوان که نه‌تنها در فرایند ارتقای شاخص‌های جامعه نقشی ندارد بلکه از عهده تامین مایحتاج خود نیز برنخواهد آمد.

ما معتقدیم مسیر تغییر، روشن است و به برکت خواست عمومی، میدان عمل برای مجریانی که ندای تحول را شنیده‌اند و اعتماد ملت را ارج می‌نهند آماده است.

جناب آقای محبی‌! حضرتعالی در دوره‌ی اصلاحات در استان سیستان و بلوچستان حضور داشته­اید و حضورتان نیز در جایگاه معاون سیاسی استاندار بوده، همگان می­دانند که دولت سید محمد خاتمی به عنوان دولت توسعه‌ی سیاسی شناخته می­شد در آن دوران یکی از ابتکارات رشد نهادهای مدنی از جمله سازمان‌های مردم نهاد و احزاب بود، متاسفانه اما بسیاری از مدیران دولتی و استانی تمایل آن چنانی برای کمک و استفاده از این نهادها را نداشتند، از شما با توجه به سابقه‌ی یاد شده انتظار داشتیم این دور باطل را پایان داده و درایت انتقال تدریجی قدرت از نهادهای دولتی و شبه دولتی و اشخاص به احزاب، سازمان‌های مردم‌نهاد، سندیکاها و اصناف در برنامه‌ها و عملکردتان نمود داشته‌باشد اما تاخیر معنادار حضرتعالی در دیدار با گروه‌های مدنی، نشان از گردش امور بر مدار سابق دارد.

3- استاندار محترم شما در جایگاه استاندار سیستان و بلوچستان در قبال مردم استان مسوول هستید. شما به عنوان استاندار باید درباره نوع اداره تک تک ادارت کل و فرمانداری‌ها احساس مسوولیت داشته باشید، اما عدم برگزاری جلسات شورای اداری، عدم حضور فرمانداران در سفرهای شما در حالی که آنها تغییر را نمی­دهید چه دلیلی دارد؟ اگر با حضور آنها موافق نیستید تغییرشان دهید، اما تا زمان تغییر آنها فرمانداران و مدیران کل شما هستند و در مناطق و بخش­های مختلف مسوولیت دارند، بناراین نمی­توان حضور آنان را نادیده گرفت.

4- جناب آقای محبی! استاندار محترم، نزدیک به شش ماه از انتصاب حضرتعالی می­گذرد قطعا بسیار دقیق‌تر از ما از نوع و میزان رای مردم استان به حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات 1392 و 1396 و حتی کلیه انتخابات ریاست جمهوری از سال 1376 تا کنون را دارید، نیک می­دانید که سیستان و بلوچستان را به عنوان اصلاح طلب ترین استان کشور می­شناسند.

اما جناب آقای محبی! در انتصابات شما اصلاح طلبان چه جایگاهی دارند؟ با کمال احترام به تک تک عزیزانی که تاکنون در دوره‌ی حضرتعالی منصوب شده­اند اما چند نفر از آنان سبقه و تفکر اصلاح طلبانه دارند؟ به راستی آیا شما هیچ فرد اصلاح طلبی که توان حضور در جایگاههایی که تغییر داده­اید را پیدا نکرده­اید یا حتی در بین نزدیکان شما هیچ فرد اصلاح طلب و لایقی پیدا نمی­شود؟ جناب استاندار عزیز واقعا برای ما سوال است که حضرتعالی به چه جریان فکری اعتقاد دارید؟ آیا تفکر شما نسبت به دوران حضورتان به عنوان معاون سیاسی استاندار در زمان سید محمد خاتمی تغییر کرده­است؟ مشاوران اصلی شما در انتصابات را کدام جریان در استان تشکیل می­دهند؟ آیا از بین حامیان دولت در بین آنها کسی حضور دارد؟ آیا قرار است که در استان سیستان و بلوچستان جریانی تصمیم گیری کند که از سال 76 تا کنون در هیچ انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشده­است؟

جناب آقای محبی! اینها ما در هیچ کدام از سوال‌های بالا حکمی صادر نکرده­ایم بلکه تنها و تنها برایمان سوال پیش آمده است و امیدواریم حضرتعالی برای رفع شبهه کنید.

5- جناب آقای محبی استاندار محترم دولت تدبیر و امید! از سال 1392 و پیروزی آقای روحانی بسیاری از تندروها با وجود آنکه برای بیش از 16 سال و 5 دوره در انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان شکست خوردند اما همچنان با لحنی تماما طلبکارانه شروع به تخریب دولت در سطح استانی و ملی کردند، متاسفانه اما به هر دلیلی خود را نیازمند رعایت قواعد اخلاقی ندانسته و از انواع روش­ها و حتی اخبار کذب سعی در تزریق نا امیدی در جامعه داشتند.

متاسفانه این رویه بعد از انتخابات 96 پایان نیافته و همچنان ادامه دارد، اما متاسفانه هیچ گونه موضع گیری در قبال این نوع رفتار­های خارج از اخلاق از طرف شما و دفتر شما شاهد نبودیم.

از شما به عنوان عالی­ترین مقام دولت انتظار می­رود در این باره بدون هیچ مصلحت اندیشی محکم ورود کرده و نسبت رفتارهای ناشایست علیه دولت واکنش نشان دهید. ما بر خلاف آقایان اصلا موافق برخورد‌های امنیتی نیستیم اما از حضرتعالی به حق انتظار داریم از عملکرد دولت در حوزه­های مختلف دفاع کنید.

نکات ذکر شده فقط بخشی از دغدغه‌ها و مسایلی بود که باید بیان می­شد اما ظرفیت یک نامه اجازه‌ی پرداختن به همه‌ی مباحث را نمی­دهد، هدف ما از نگارش این نامه صرفا درخواست از شما برای توجه بیشتر به نگرانی‌های دلسوزان استان سیستان و بلوچستان بود.

با آرزوی اجرای تمامی شعارهای دولت تدبیر و امید

حزب اعتماد ملی سیستان و بلوچستان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا