خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الله کرم نفوذی در احزاب اصولگرا ندارد

/ گزارش روزنامه‌ی جوان /

روزنامه‌ی جوان، در گزارشی درباره‌ی گفته‌های اخیر «حسین الله کرم» مبنی بر اینکه بهتر است یک نظامی رییس جمهور باشد و گلایه از تعمیم این نظر به کل جریان اصولگرایی، نوشت:

درست همین زمان‌هایی که می‌توان گفت دلار دیگر قابل نرخ‌گذاری نیست و دقیقه به دقیقه بالا می‌رود و ارزش ریال در شیب سقوط است، حسن روحانی و دولتمردان اقتصادی‌اش در سکوت مشهودی در این زمینه فرو رفته‌اند و به موازات این سکوت، عناصر رسانه‌ای آنها هم دنبال «موضوع سازی» برای افکار عمومی هستند تا ذهن‌ها را از موضوع ناتوانی دولت در کنترل بازار ارز و طلا منحرف کنند.

در راستای همین ایجاد انحراف، یک پایگاه خبری حامی دولت مصاحبه‌ای با فردی که هیچ‌گونه سمت رسمی در نیروهای مسلح ندارد و صاحب نفوذ در احزاب و گروه‌های سیاسی اصولگرا نیست، ترتیب می‌دهد؛ با اصرار خبرنگار و سوال‌های پی در پی سرانجام از زبان او این کلام بیرون کشیده می‌شود که رییس جمهور نظامی بهتر است و همین کافی است تا در فردای این مصاحبه، روزنامه‌های اصلاح طلب از مضرات نظامی بودن رییس جمهور صحبت کنند؛ پای قاسم سلیمانی را وسط بکشند؛ اصطلاح بی‌ادبانه‌ی «رضاخان حزب‌اللهی» را بارها به کار ببرند؛ از «میلیتاریسم علیه دموکراسی!» تیتر بزنند!

چه خبر است؟ مگر قاسم سلیمانی برنامه انتخاباتی اعلام کرده است؟ کسی از بزرگان اصولگرا او را دعوت به کاندیداتوری کرده یا مگر کار او در سوریه و عراق تمام شده که حاشیه سازها رهایش نمی‌کنند؟ اصلاً مگر انتخابات در پیش رو داریم، از عمر دولت دوازدهم که هنوز یک سال هم نگذشته است!

بی‌ثباتی اقتصادی در کشور، به‌ رغم همه ادعاهای دولت در کنترل تورم، از دست رفتن کنترل بازار ارز، ناتوانی دولت در برآورده کردن وعده‌های انتخاباتی بهار ۹۶، روشن شدن بی‌ثمری برجام و احتمال قریب به یقین خروج آمریکا از برجام، همه و همه باعث شده دولت و حامیانش نتوانند پاسخگوی مردم باشند و از این رو دنبال موضوع سازی هستند. رییس‌جمهور نظامی از همین موضوع سازی‌هاست که حتی کلی صفحه پر کردن پیرامون آن و بحث و جدل درباره‌اش کمکی به حال و روز مردم نمی‌کند. مشکلات امروز مردم روی زمین مانده و کسی برای بیکاری و تورم و مسکن و بی ثباتی اقتصادی چاره‌ای ندارد، آن وقت با ناسزاگویی و رضاخانی نامیدن قالیباف و رضایی و قاسم سلیمانی توسط روزنامه مشکلات حل می‌شود؟ آن هم وقتی بیش از سه سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است؟ این بازی‌ها فایده ندارد؛ صدتا موضوع سازی در مورد موضوعاتی که وجود ندارد، ذهن‌ها را از مشکلات اصلی منحرف نمی‌کند. چون مشکلات برای مردم محسوس و روزمره است. شاید هم اصلاح طلبان بیم آن دارند که دولت‌شان با عملکردی که دارد، کشور را مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام کند که از حالا در خوف جانشین حسن روحانی هستند. روشن است اگر کسی عملکرد خوب و مورد رضایت مردم داشته باشد، از رقابت بیمی نباید داشته باشد و حضور هیچ کاندیدایی را مخالف دموکراسی قلمداد نخواهد کرد و همه چیز را به رأی مردم خواهد سپرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا