خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کثیفی برای اتوبوس‌های بخش خصوصی است نه دولتی

«حمید انوری»، خبرنگار انصاف نیوز: بنا به گفته‌ی عده‌ای از شهروندان تهرانی در چند سال اخیر وضعیت نظافت و تمیزی اتوبوس‌های پایتخت بدتر شده است، بطوریکه در برخی موارد پیش آمده که پس از نشستن یا برخاستن از روی صندلی متوجه شده‌اند که لباسشان کثیف شده است یا اتوبوس بوی نامطبوعی می‌دهد. این در حالی است که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌گوید بر نظافت نظارت داریم، اما رییس یکی از خطوط از عدم نظرت بر اتوبوس‌های بخش خصوصی خبر می‌دهد.

«پیمان سنندجی»، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این‌باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: حدود 6300 اتوبوس در تهران وجود دارد که چندتایی که نظافت ندارند، معیاری برای تعمیم این موضوع نیست.

او با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی در هفت منطقه کارواش اختصاصی دارد، افزود: اتوبوس‌ها هفته‌ای یکبار توشویی و نظافت می‌شوند، علاوه بر آن در شرایط برف و بارانی هم دارای نظافت خوبی هستند، بخاطر اینکه هر دو روز یکبار در کارواش‌های اختصاصی سامانه‌های اتوبوسرانی، کار شست‌وشوی آن­ها انجام می‌شود.

کارواش‌های اختصاصی برای نظافت دوره‌ای 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: نظافت اتوبوس‌ها بصورت دوره‌ای مورد کنترل قرار می‌گیرند تا حتما انجام شوند، اما شاید اتوبوسی در تعمیرگاه بوده که بدلیل ضرورت بدون نظافت آمده باشد، البته این کار نباید انجام بگیرد و بایستی پاکیزه باشد.

او در ادامه افزود: حتی در تابستان هم با توجه به فصل و مشکلاتی که وجود دارد، موضوع ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها را در دستور کار داریم و مواردی که نظافت ندارند، به ندرت است.

نظارت بر بخش خصوصی نداریم!

این در حالی است که رییس یکی از خطوط بی‌آرتی پایتخت درباره‌ی اینکه «چرا با وجود صحبت‌های مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی که گفت بصورت ادواری کارواش و نظافت داریم؛ اما در این پایانه اتوبوس‌هایی را می‌بینیم که تمیز نیستند؟»، اظهار کرد: صحبت‌های آقای سنندجی درست است، اما نظافت و شست‌وشوی اتوبوس‌های بخش خصوصی بر عهده‌ی ما نیست و نظارتی بر آن نداریم.

او با اشاره به اینکه تاکنون شکایتی به دلیل کثیف بودن اتوبوس‌ها نداشتیم، گفت: مردم ما فکر می‎کنند هرکسی پیگیر مشکلی است، دنبال دردسر می گردد! من به عنوان رییس این خط بارها مسایل و مشکلاتی که اینجا هست را طی نامه نگاری‌هایی که داشتم پیگیری کردم، اما در یکسال گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شکایت و پیگیری بی نتیجه است

وی درباره‌ی این مشکلات گفت که بارها به شرکت و شهرداری و… بصورت کتبی اعلام کردیم که خط ویژه بی آر تی باید ایزوله شوند تا ماشین‌های دیگر وارد نشوند یا جاده‌ها صاف و آسفالت شوند، چندین بار هم با شهرداری مکاتبه کردیم که معتادان کنار بزرگراه‌ها را جمع آوری کنند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

این فرد در انتها مدعی شد: خیالتان را راحت کنم سامانه‌هایی مثل 1888 [سامانه نظرات و بازرسی شهرداری تهران] هیچ کاری انجام نمی‌دهند و فقط برای ارضای روحی مردم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام
    با اینکه از این مقاله 5 سال میگذره اما هنوز شاهد هیچگونه تغییر مثبت در این زمینه نشدیم.
    شهرداری و سازمانهای وابسته زحمت زیادی می کشند که من واقعا ازشون سپاسگذارم.
    چیزی که برای من مشخص شده اینه که عامه مردم چنان درگیر زندگی و سختیهایی که بهشون روا شده هستند.حتی به این فکر هم نمیکنن.
    تا زمانی که مصرف کننده هیچ خواسته و اعتراضی در قبال خدمات نا مطلوب نداشته باشد هیچ ارگانی تن به زحمت اضافه حتی وظایف محوله خود نمی کنه
    پس ما نیاز به مردمی داریم که از سازمانهای خدماتی انتظار بالایی داشته باشند.
    شأن مردم پایین اومده و ناتوان در بالا بردنش هستند، اما انتظار ما از کسانی هست که میبینن و میتونن قدمی بردارند ولی برنمیدارند.
    در آخر پیشنهاد بنده اینه که هر کسی که میتونه، صدا و اعتراضشو بگوش مسوولین امر برسونه
    و به مردم آگاهی بده که ارزششون و شأنشون رو بالا ببرن و همچنین قدردان زحمات باشند از طریق رعایت نظافت و سالم نگه داشتن اموالی که مال خودشون هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا